مخالفان وزیر آموزش و پرورش همچنان می گویند وضعیت این وزارتخانه در استخدام اخیر معلمان شفاف نیست و مجلس باید وارد تحقیق و تفحص شود. این طرح به کمیسیون آموزش رفته است .

امیدسلیمی بنی: سیزدهم دیماه، مهلت مجلس به حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش تمام شد و نمایندگان مخالف وی باز هم به نحوه مدیریت وی بر گسترده ترین وزارت کشور، ایراد گرفته اند. این بار، بحث تحقیق و تفحص از عملکرد حاجی بابایی با محورهایی که شباهت غریبی با دلایل استیضاح قبلی دارد، مطرح است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اعلام خبر امضای درخواست تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش در بحث استخدام اخیر این وزارتخانه، گفته تعدادی از نمایندگان می خواهند درباره برخی از عملکرد آموزش و پرورش از جمله آزمون استخدامی معلمان، تحقیق و تفحص کنند.

به گفته عباسپور بحث عدم رعایت شرایط اعلام شده برای استخدام معلمان را از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است و متقاضیان تحقیق در آموزش و پرورش می خواهند عملکرد این وزارتخانه درباره استخدام رشته‌هایی نظیر معلمان آموزش ابتدایی، که گفته می شود رشته‌شان مشمول اولویت استخدام نبوده، بررسی کنند.

البته طراحان تحقیق  عقیده دارند این تحقیقات ارتباطی با استیضاح گذشته ندارد و "بدون پیش فرض" مطرح شده. از جمله علی ادیانی راد، نماینده قائم‌شهر در این باره گفته: نمایندگان امضا کننده تحقیق و تفحص، بدون هیچ پیش داوری این طرح را امضا کرده‌اند، اعتراضات مردمی دلیل اصلی طرح موضوع تحقیق و تفحص از این آزمون است.

این نماینده همچنین به "جدیت" خود و همکارانش در پیگیری این تحقیق و تفحص اشاره کرده و گفته :"هم اکنون هم این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات ابلاغ شده است."

جدیت؟ چقدر جدیت؟

با وجودی که نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از آموزش و پرورش می گویند در طرح خود جدی هستند، علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان که در استیضاح سابق وزیر آموزش و پرورش بارها به دفاع از وی برخاسته بود، به خبر آنلاین می گوید به نظر نمی رسد نمایندگانی که از حق قانونی خود برای تحقیق و تفحص استفاده کرده اند، چندان پیگیر این مسئله باشند، چون تا این لحظه، هیچ درخواستی برای تحقیق و تفحص به کمیسیون آموزش و تحقیقات نیامده است.

به گفته این نماینده، برخی از همکاران وی، می خواهند ماجرای استیضاح را دنبال کنند که این قبیل پافشاریها به اعتقاد وی با شان مجلس و نمایندگان مجلس، همخوانی ندارد.

این اظهارات در حالی شکل می گیرد که مخالفان سرسخت حاجی بابایی، همچنان اصرار دارند عملکرد وی، جای سئوالات زیادی دارد و نحوه پاسخگویی وزیر آموزش و پرورش، دلیل اصلی امضای طرح تحقیق و تفحص است.

به گفته موسی الرضا ثروتی، حاجی بابایی بارها وجود معترضان را در مصاحبه های خود انکار کرده بود و"همین حرف آقای وزیر، از صد فحش هم بدتر بود."

آیا مجلس به طرح تحقیق و تفحص از وزارت آموزش و پرورش رای خواهد داد و یا مانند ماجرای استیضاح، نهایتا نتیجه با یکی دو بار آمد و رفت معاونان حاجی بابایی به بهارستان "ختم به خیر" خواهد شد؟

42133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 121765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =