دولت بر طرحهای خود اصرار دارد و این سازمان ملی مهارت در همان جهت است. دولت به دنبال شکل دادن به این موضوع است، هر چند به دلیل مخالفت مجلس از شتاب آن کاسته شده

امیرطاهرخانی نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره چالش اخیر مجلس با دولت بر سر سازمان ملی مهارت در کافه خبر گفت: " دولت بر طرحهای خود اصرار دارد و این سازمان ملی مهارت در همان جهت است. دولت به دنبال شکل دادن به این موضوع است، هر چند از شتاب آن کاسته شده".

به گفته این نماینده مجلس، مجلس مخالفت خود را اعلام کرد و شتاب را کاست، ولی دولت به دنبال آن است ولو به دنبال مخالفت مجلس، این سازمان را به وجود بیاورد.

به گفته وی تعدادی از نمایندگان اصرار دارند این سازمان با دیدگاه مجلس، بررسی و احیانا مصوب شود. حامیان دولت می گویند باید نظر مجلس را دنبال کنیم. برخی از نمایندگان که مجلس محور هستند، می گویند تشکیل این سازمان، نیاز به مصوب مجلس دارد."

وی در تکمیل سخنان خود گفت: "مجموع مجلس به این موضوع قرار است رای بدهد، نه کمیسیون آموزش. پس جنبه اجرایی آن بسیار مهم است. پیشنهاد می کنم این موضوع و یا موضوعات مشابه، در لایحه دولت مطرح شود. با توجه به اکثریت اصولگرای مجلس، بشود در این مورد نظرات دولت را تامین کرد."

وی با اشاره به غیرقانونی بودن این کار دولت گفت: "دولت این ابزار را دارد، ولی تعجب می کنم چرا هنوز از اهرمهای تعامل بین مجلس و دولت استفاده نکرده است."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 110783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =