فاطمه آجرلو

 .وزارت آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند تحول اساسی است

استفاده از فناوری روز از مهمترین نیازهای آموزش وپرورش برای ارتقای سطح آموزش درمدارس به شمار می‌رود اما رسیدگی به امور مختلف وزارت آموزش وپرورش باید به صورت ویژه و با نگاه ملی دنبال شود.

 یکی از تحولات اساسی و بنیادین در وزارت آموزش و پرورش توجه به جذب نیروی انسانی متخصص و ساماندهی معلمان در این وزارتخانه است.  همچنین باید با استفاده از خرد جمعی مشکلات جامعه فرهنگیان مورد رسیدگی قرار گیرد و عدالت اجتماعی در آموزش و پرورش محقق شود. زیرا حوزه آموزش و پرورش از حساسیت خاصی برخوردار است و باید باید امور آن بانگاه عمیق و حرکت منسجم برخاسته از خرد جمعی و دور اندیشی هدایت گری شود.

همه ما باید برای رسیدن به چشم انداز کشور واقع بینانه عمل کنیم و از تحمیل هزینه‌های اضافی بر نظام اسلامی و کشور خود داری کنیم.

رسالت آموزش و پرورش، توان بخشیدن به فرد فرد انسان ها در جهت توسعه کامل استعدادهای خود و نیز شناخت توانمندی های خلاق خود است و این هدف از سایر اهداف متعالی تر است. حصول این هدف، هر چند دشوار و طولا نی است، اما سهمی ضروری در جهت جست وجوی جهانی عادلا نه تر و بهتر برای زیستن به شمار می رود. این امر زمانی تحقق خواهد یافت که همه چیز سر جای خود قرار گیرد.

البته باید دقت کرد که تحول بنیادین را نمی توان یک شبه ایجاد کرد. نمی توان با حذف و اضافه یک مقطع نظام آموزشی را که در 30 سال تدوین شده است را تغییر داد و اگر این اتفاق بیفتاد قطعا تحول بنیادین نبوده است.

قطعا اگر  این تحول اگر ایجاد شود حتما ساختاری و شکلی است و نمی‌توان ادعا کرد که تحولی بنیادین در نظام آموزشی مان به وجود آورده ایم. این اقدام نیاز به کار کارشناسی در دارد که بعید به نظر می‌رسد در این رابطه کار کارشناسی عمیقی انجام شده باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104949

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزادآزادبخت ازكوهدشت IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
    0 0
    جذب نيروي متخصص ومتعهد نيازآموزش وپرورش است.اماخانم بنده ازسال 79بامدرك آموزش ابتداي درغيرانتفاعي باماهي 100هزاربدون بيمه خدمت مي كند.دربين معلمان ابتداي.بازديدكنندگان استان درچندمرحله به عنوان نمونه انتخاب شده وخداي همه ازتواناي وي درتدريس پايه دوم لذت مي برند ولي چون به عنوان نيروي آموزش وپرورش نيست حتي ازگرفتن يك تشويقي محروم است.عدالت كجاست كه يك نيروي توانمند خودش رافداي تعليم وتربيت كنند اما كمترين حق رانداشته باشد.
  • صدري IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۱
    0 0
    خانم آجرلو همكاران دروغگوي شما در ازمون استخدامي اخير خلاف حرفهاي شما را ثابت كرده اند ما را گول نزنيد