نشر نی امسال با سه اثر شاخص «گاهنامه سدگان، هستی و زمان و سیاست» به استقبال بازدیدکنندگان از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، نشر نی در سال گذشته 150 عنوان کتاب منتشر کرده بود و امسال با 500 عنوان کتاب در نمایشگاه بیست و چهارم شرکت می کند که از این تعداد 49 عنوان کتاب چاپ اول و از این 49 عنوان 37 عنوان ترجمه است.

محمد رضا نعمت پور، مدیر روابط عمومی نشر نی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: «آثار شاخص نشر نی در نمایشگاه امسال عبارتند از کتاب جداول تطبیقی با عنوان «گاهنامه سدگان» که تاریخ تطبیقی شمسی، میلادی و قمری است و استخراج و تطبیق تاریخ های این کتاب را ناصر مجد انجام داده است.»

وی ادامه داد: «کتاب «سیاست» اثر اندرو هیوود از دیگر آثار نشر نی است که در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب عرضه می شود. این کتاب دانشنامه ای در حوزه سیاست است که سعی کرده واژگان مورد کاربرد در حوزه سیاست را به تفصیل تعریف و تشریح کند.»

بنابراین گزارش، اندرو هیوود در کتاب «سیاست» این امکان را برای مخاطب فراهم می‌کند که با مبانی سیاست به طور علمی آشنا شود. نویسنده با وجود اینکه به مسایل جاری سیاست می‌پردازد، جهت‌گیری خاصی ندارد و همواره نگاهی علمی به موضوع داشته است؛ تشریح ایدئولوژی، مباحث قدرت، مشروعیت، اقتدار، حوزه‌های حکومت و قوای سه‌گانه حکومت از موضوعات این کتاب است. ارجاعات نویسنده به صفحات مختلف کتاب از دیگر ویژگی‌های آن است که کمک شایانی به مخاطب در فهم بهتر مطلب می‌کند.

مدیر روابط عمومی نشر نی با اشاره به انتشار کتاب «هستی و زمان» افزود: «این کتاب اثر مارتین هایدگر با ترجمه عبدالکریم رشیدیان است که توسط نشر نشر نی به علاقمندان حوزه فلسفه ارائه می شود.»

براساس این گزارش، ترجمه «هستی و زمان» اثر مهم مارتین هایدگر، فیلسوف بزرگ آلمانی قرن بیستم، سومین ترجمه از این کتاب است که تا به امروز به فارسی منتشر شده است؛ این کتاب ترجمه عنوان آلمانی این کتاب به نام «sein und zeit» است که برخی بر این باورند که هایدگر در آن استوارترین ستون های سنت متافیزیک غرب را به لرزه در آورده است و بر اگزیستانسیالیسم، هرمنوتیک و الهیات مدرن، نظریه و نقد ادبی و هنری، روانکاوی و بسیاری از جنبش های علوم انسانی معاصر تأثیری بلامنازع گذاشته است.

این گزارش می افزاید: رمان «دون کاسمورو» نوشته ماشادو دآسیس با ترجمه عبدالله کوثری از دیگر کتابهای نشر نی است که به نمایشگاه کتاب می آید؛ ماشادو دآسیس، نویسنده برزیلی، کندوکاو در وجود معماگون آدمی را با زبانی طنزآلود درمی‌آمیزد و در این روایت، روابط اجتماعی برزیل در نیمه قرن نوزده نیز از نیش و کنایه‌های رندانه او در امان نمی‌ماند. «دون کاسمورو» مشهورترین رمان «ماشادو دآسیس» در امریکای لاتین است و بیش از هر رمان برزیلی دیگری مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

291/60 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =