«واهمه‌های سرخابی»، نام مجموعه داستان جدید دیگری از احسان عباسلو است که داستان‌های این مجموعه را با دغدغه‌های روایت و قصه‌پردازی در داستان‌های کوتاه نوشته است.

«واهمه‌های سرخابی»، دربرگیرنده 19 داستان کوتاه است. برخی داستان‌های این مجموعه، اغلب با نگاهی خاص به جنبه‌ای از موضوعات خانوادگی، اجتماعی و پاره‌ای از مسایل درونی و پنهان انسان امروزی خلق شده‌اند. این در حالی است که نویسنده سعی داشته تا بعضی داستان‌هایش را با نوعی پایان‌بندی غافلگیرانه‌ شکل بدهد.

ایبنا نوشت: در تعدادی از داستان‌های این کتاب همچنین دغدغه خاص نویسنده به درونی‌گاه‌های برخی مسایل زنان و جوانان نیز دیده می‌شود. همچنین وضعیت انسان حاشیه جنگ ایران و عراق نیز در بخش‌هایی از جهان داستانی این کتاب، به نوعی با ظرافت طرح شده که می‌توان رد پای آن‌ها را با تامل در برخی داستان‌ها پیدا کرد.

بخشی از داستان «گذشت» از این کتاب این‌گونه نوشته شده است: «اصلا حواسش به ذکر و دعاهایی که خوانده می‌شد، نبود. تمام هوش و حواسش پی عالیه خانم بود. میون اون همه زن چادر مشکی که صورتاشون معلوم نبود، عالیه خانم را راحت پیدا می‌کرد. آدم وقتی چیزی رو بخواد راحت پیداش می‌کنه. عالیه خانم زن خوبیه. حکما حالا که خوب شدم قبول می‌کنه از آقا مظفر طلاق بگیره...»

«واهمه‌های سرخابی»، «شش کلمه‌ای»، «الگوی طرح توسعه»، «رویا»، «بیتا» و «سرور» نام برخی داستان‌های کتابند. مجموعه داستان «واهمه‌های سرخابی»، فروردین امسال(90)، به شمارگان 1100 نسخه از سوی نشر آموت راهی بازار کتاب شد. این کتاب 118 صفحه‌ای با قیمت 2500 تومان ارایه می‌شود.

«کلاژ» نیز نام مجموعه داستان دیگری از عباسلو است که همزمان با این کتاب منتشر شده است. اغلب داستان‌های «کلاژ» روایت‌هایی داستانی براساس تازه‌ترین موضوعات خبری روز است که نویسنده آن‌ها را با کنکاشی طنزگونه در دنیای ادبی و هنری، همراه کرده است.


291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =