مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب گفت: آقای تیمورزاده خواسته‌های نامعقولی دارد که با توجه به افزایش 25 درصدی ناشران در این دوره و محدودیت فضای نمایشگاه امکان پذیر نیست.

مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب،‌ اعتراض نشر تیمورزاده به متراژ غرفه‌اش در نمایشگاه را بی‌اساس خواند و گفت: این ناشر در بخش دانشگاهی از بالاترین متراژ غرفه برخوردار است. همچنین تیمورزاده که خبر تحصن وی امروز در رسانه‌ها منتشر شده بود در این‌باره با ابینا به گفت‌وگو پرداخت.


به گزارش ایبنا، محمد اللهیاری فومنی، ادامه داد: محل مناسب و بالاترین متراژ به ایشان اختصاص یافته است؛ ولی ایشان خواسته‌های نامعقولی دارند.

از سوی، دیگر تورانیان، مدیر سالن ناشران دانشگاهی نیز در این‌باره گفت: با وجود اینکه بزرگترین ناشر بخش دانشگاهی، ‌انتشارات دانشگاه تهران است، اما نشر تیمورزاده از این ناشر نیز متراژ بیشتری دارد.

وی افزود: آقای تیمورزاده خواسته‌های نامعقولی دارد که با توجه به افزایش 25 درصدی ناشران در این دوره و محدودیت فضای نمایشگاه امکان پذیر نیست.

به گفته تورانیان، تیمورزاده خود در زمان تقسیم غرفه‌ها حضور داشته است و با این محل و متراژ موافقت کرده است.

در همین حال تیمورزاده نیز در گفت‌وگو با ایبنا در زمان تحصن خود در مقابل معاونت ارتباطات مردمی بیت مقام معظم رهبری با تکذیب برخی اطلاعات در مصاحبه خود با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: آمار صحیح این است که ما قصد داشتیم 1200 عنوان کتاب 6 سال اخیر را از میان 2600 عنوان کتاب منتشر شده از ابتدای فعالیت خود به نمایشگاه بیاوریم که البته برای این 1200 عنوان، ‌فضای راه رفتن هم نداریم.

وی ادامه داد: من به آیین‌نامه نمایشگاه اعتراض دارم و آن را درست نمی‌دانم. آوردن کتاب‌هایی قبل از سه سال گذشته من به نمایشگاه مخل قانون اساسی نیست و می‌توانم با شکایت به دیوان عدالت اداری درخواست ابطال آیین‌نامه را بدهم. وی تاکید کرد که در زمان تقسیم غرفه‌ها حضور نداشته است.

تیمورزاده تصریح کرد: توجه به حرف‌های ما نشده است و نمی‌توان به هیچ وجه در فضایی که برای دو ناشر است، حتی کتاب را از قفسه‌ها خارج کرد.

وی همچنین انجمن ناشران دانشگاهی را متهم کرد که دفاع از حقوق ناشران دانشگاهی را وظیفه خود نمی‌‌دانند و توان حمایت از این ناشران را ندارند.

این ناشر دانشگاهی در پایان تاکید کرد که همچنان به تحصن خود مقابل معاونت ارتباطات مردمی بیت مقام معظم رهبری برای دریافت به گفته وی «حقوق حقه خویش» ادامه خواهد داد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =