«روضه خورشید» عنوان مجموعه شعری از احد ده‌بزرگی است که شاعر در این کتاب در وصف پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع)؛ مثنوی‌ها و غزل‌هایی سروده است.

به گزارش خبرآنلاین، «روضه خورشید» نام مجموعه شعر آیینی احد ده بزرگی شامل مثنوی ها و غزل‌هایی درباره پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار(ع) است که بعد از ماه‌ها انتظار سرانجام توسط انتشارات سوره مهر به بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران می‌رسد.

ده بزرگی درباره سایر آثارش که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می شود به خبرآنلاین گفت: « «ولایت مداران» عنوان مجموعه شعری درباره امامزادگان شیراز و اشعاری است که من در سالهای گذشته برای این افراد سروده ام. این اثر مراحل انتشار را طی کرده و قرار است طی مراسمی در شیراز رونمایی و در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شود.»

این شاعر ادامه داد: « «سیدعلاءالدین حسین»، «علی بن حمزه» و «سید میرمحمد» تعدادای از امامزاده‌های شیراز هستند که در این اثر به آنها پرداخته می‌شود، البته در برخی از قسمت‌ها پیش از اشعار من بخش‌هایی درباره این بزرگان به قلم «غلامرضا لطف‌اللهی» آمده است. این اثر که با تصاویری از امامزادگان شیراز همراه است و توضیحاتی به نثر درباره این امامزادگان از جمله حضرت شاهچراغ (ع) در حاشیه عکس‌ها ذکر شده است.»

به گفته ده بزرگی ویژگی این اثر که انتشارات آستان هشتم آن را منتشر کرده، آن است که اشعار به خط زیبایی نوشته شده است.

در یکی از اشعار این مجموعه درباره حضرت شاهچراغ و در وصف ایشان آمده است:
«مرا روح و روان شاه‌چراغ است
تجلی‌بخش جان شاه‌چراغ است
به حق عشق ای عقل پریشان
تو را حکم امان شاه‌چراغ است»

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    باسلام چرا اینقدر برای اشعار شما باید تو اینترنت بچرخی توسایت شما یک شعر کامل نیست؟