۱ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
ما را چه به دوربین مخفی!

چند سالی است که دوربین مخفی‌هایی که غالبا هم باهدف شوخی و طنز ساخته می‌شوند در شبکه‌های اجتماعی گسترش یافته است و افرادی از این همین راه به شهرت رسیده‌اند.

علی سلیمی: این دوربین‌مخفی‌ها و شوخی‌ها در همه جای دنیای انجام می‌شود و موجب سرگرمی افراد است. اما بعضی اوقات شوخی‌ها چارچوب خود را از دست می‌دهند و موجب آزار و ترساندن دیگران می‌شوند. این موضوع در جامعه ایران که میزان استرس و خشونت‌ها بالاتر است نمود بیشتری دارد و ممکن است باعث آسیب دیدن برخی افراد شود.

ما را چه به دوربین مخفی!

بهاره مهرجویی، روانشناس، در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشت:« مراعات مردم را بکنید. ترساندن‌های ناگهانی، دوربین‌مخفی‌ها، شوخی‌های اینستاگرامی و چالش‌ها شیرین است اما اینجا ایران است. مردم ایران مدام در معرض حملات عصبی هستند. تا روی خود را برگردانید کیف وگوشی‌تان به سرقت رفته است. عابرین پیاده از دست بی‌احتیاطی سواره‌ها آرامش ندارند. سواره‌ها گویی با یکدیگر پدرگشتگی دارند و می‌خواهند هر حقی در هر جای زندگی که از آنها گرفته شده است را از بقیه سواره‌ها بگیرند. پلیس بیش از سرقت و دزدی، حجاب افراد برایش اهمیت دارد و بسیاری دیگر از ناامنی‌هایی که همگی از آن خبر داریم.

من نمی‌گویم این کارها پسندیده نیست اما به جغرافیا و شرایط نگاه کنید و مراعات مردم ایران که آسیب‌دیده، مضطرب و منتظر اتفاق بد هستند را بکنید. از نزدیک شدن‌های فیزیکی خصوصا در روابط‌های اجتماعی، خصوصا نسبت به زن‌ها و کودکان اجتناب کنید و موجب هراس بیشتر جامعه نشوید.»

بیشتر بخوانید: اگر خیلی شیفته برند و قیمت هستید، شاید چندان از این مطلب خوش‌تان نیاید

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1905420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =