در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از درگذشت نخستین زن فضانورد آمریکا و بخیه کره چشم گرفته، تا مارموست و آفتاب‌پرست هزاررنگ.

سیارک حاصل‌خیز: این تصویرسازی هنرمندانه ناسا از سیارکی است که حدود 4 میلیارد سال قبل با زمین برخورد کرده است. پیش از این تصور می‌شد که در اثر گرمای زیاد برخورد، زمین حالتی استریل و نابارور پیدا کرده بود؛ اما نتیجه یک مطالعه جدید بیان می‌کند که بر خلاف تصور قبلی، این برخورد ممکن است حتی به سیاره ما در تکامل برای میزبانی حیات کمک کرده باشد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص اینجا کلیک کنید.
 

مارموست: حیوان کوچک و دوست‌داشتنی که در این عکس به تصویر کشیده شده است، یک مارموست است؛ نوعی بوزینه کوچک با دم انبوه که بومی آمریکای جنوبی است.
 

شبکه‌بندی تاج گیاهان: تاج گیاهان جنگل‌های بارانی به ندرت مورد کاوش قرار گرفته‌اند، که بخشی از آن به دلیل دشواری مطالعه آنهاست. این ایده مفهومی از سوی دانشجویی به نام ایونه ونگ، آرایه‌ای از تورهای فوق‌سبک را نشان می‌دهد که از تار عنکبوت الهام گرفته شده است و آزمایشگاهی به شکل اشک در مرکز آن آویزان است. شاید این طرح احمقانه به نظر برسد، اما تحسین برخی از دانشمندان را برانگیخته است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
 

بخیه کره چشم: این تصویر چشم یک بیمار زن را پس از پیوند قرنیه نشان می‌دهد. خط‌های موربی که در عکس دیده می‌شوند، بخیه‌های واقعی هستند.
 

تولدت مبارک: میجر (Major)، پیرترین اورانگوتان دنیا در اسارت هفته گذشته 50 ساله شد. اتفاق مهمی که باعث شد تا مسولان باغ‌وحش برای وی جشن تولد بگیرند.
 

دستان چروک خورده: این عکس عجیب دستان دی.جی. رولر را نشان می‌دهد، اقیانوس‌نوردی که عضو پروژه آکواریوس است. این تصویر دست‌های وی را پس از یک شنای 11 ساعته نشان می‌دهد، شنایی که احتمالا طی آن اثر انگشتان وی به طور موقتی از بین رفته‌اند.
 

سالی راید: سالی راید، نخستین فضانورد زن آمریکایی هفته گذشته درگذشت. وی برای بسیاری از دختران در سراسر دنیا منبع الهام و الگویی بود تا آرزوهای خود را دنبال کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره وی اینجا کلیک کنید.
 

آفتاب‌پرست هزاررنگ: یوری تومیتا، هنرمند ژاپنی، یک روش تاکسیدرمی جدید ابداع کرده است که لاشه جانوران را پس از مرگ به چنین خلقت هزار رنگی تبدیل می‌کند. این آفتاب‌پرست نمونه‌ای از کار تومیتا است که حتی از زمان حیات آن نیز رنگارنگ‌تر است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
    12 0
    باغ وحش اونها و باغ وحش تهران ما را باش! هیچ کلمه ای نمی تواند تأسف ما را شرایط نگهداری جانوران در اینجا ابراز کند. آخه برادر من! جشن تولد لازم نیست بگیری و لی لااقل یک جای تمیز و مرتب برای این جانوران زبان بسته تهیه کن!
  • سجاد IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
    3 1
    واقعا حیفه این عکسای زیبا فول سایز نباشه ، موندم چرا خبرآنلاین میانه خوبی با عکسای فول سایز نداره؟!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
      3 0
      برای اینکه سرعت اینترنت خیلی ها ذغالیه.
  • TATAR IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    1 0
    افتضاحه بابا.افتضاحه....اینترنته داریم؟