در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از دریاچه جلبک و اطفای حریق جنگلی گرفته، تا مهد کودک ستاره‌ای و عروس دریایی تابناک.

عروس دریایی تابناک: این عروس دریایی درخشنده بخشی از نمایشگاه «مخلوقات نورانی» موزه تاریخ طبیعی آمریکا است. زمانی‌که یک شی‌ء با این عروس دریایی بلوری با نام علمی Aequorea victoria برخورد کند، این مخلوق به رنگ سبز شروع به چشمک زدن می‌کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

همه سیارات من: اگر تمام سیارات شناخته شده را بر اساس اندازه در کنار یکدیگر نشان دهید، نتیجه کار این اینفوگرافیک مقیاس‌دار زیبا و جالب است. برای استفاده از تمام اطلاعات این اینفوگراف اینجا کلیک کنید.
 

دریاچه جلبک: دریاچه چاهو در کشور چین دچار شیوع گونه‌ای جلبک آبی‌رنگ شده و وخامت آن به اندازه‌ای است که تقریبا تمام آب این دریاچه را اشغال کرده است. مسئولان گمان می‌کنند که علت رخ دادن این پدیده افزایش دما باشد.
 

آب‌پاشی: این نمای خارق‌العاده و نادر مربوط به آب‌پاشی یک بالگرد بلک‌هاوک است که مشغول اطفاء آتش در جنگل‌های کلرادو آمریکاست. اگر می‌خواهید بدانید که آتش‌سوزی‌های عظیمی همانند این چطور مهار می‌شوند، اینجا را بخوانید.
 

واقعیت ترکیبی: شرکت کانن که بیشتر به خاطر دوربین‌ها و ابزارهای عکاسی خود شهرت دارد، به تازگی یک هدست «واقعیت ترکیبی» را رونمایی کرده است. اطلاعات بیشتر در این خصوص را اینجا بخوانید.
 

مهد کودک ستاره‌ای: تلسکوپ خیلی بزرگ رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) این تصویر بسیار زیبا از سحابی NGC 6357 را تهیه کرده است، یک مهد کودک ستاره‌ای که در فاصله 8 هزار سال نوری از زمین قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

جریان موتوری: این شبیه‌سازی که با استفاده از داده‌های جی.پی.اس. تهیه شده، مسیر طی شده توسط پیک‌های موتوری تحویل پیتزا را برای یک شب در منهتن نیویورک نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.
 

تیله آبی: بسیاری از مردم عاشق تصویرهایی از زمین هستند که با عنوان «تیله آبی» معروف هستند. این تصویر یکی از همین تصویرها است که به دلیل آنکه مربوط به قطب شمال زمین است، تیله آبی ما بیشتر به رنگ سفید دیده می‌شود. اطلاعات بیشتر را در این خصوص اینجا بخوانید.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیررضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۶
    2 0
    این تیله بازی تو عکس علمی چرا وجود داره؟