در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را با هم مرور می‌کنیم: از یوزپلنگ‌های یتیم و کوسه خانگی گرفته، تا اتصال نخستین فضاپیمای خصوصی به ایستگاه فضایی، سقوط آزاد در آسمان و مریخ‌نورد عکاس.

توله یوزپلنگ‌ها: با انجام یک عمل سزارین نادر، این دو توله یوزپلنگ از مرگ نجات یافتند و قرار است تا در باغ‌وحش ملی اسمیت‌سونیان آمریکا نگهداری شوند. این توله یوزپلنگ‌ها از هم اکنون موفق شده‌اند تا جای خود را در قلب تمام بازدیدکنندگان و مسئولان باغ‌وحش باز کنند. اطلاعات بیشتر درباره آنها را اینجا بخوانید.
 

پهلو گرفتن اژدها: فضاپیمای اسپیس‌ایکس دراگون موفق شد صبح جمعه در ایستگاه فضایی بین‌المللی پهلو بگیرد، و به این ترتیب نخستین فضاپیمای بخش خصوصی باشد که موفق شده است این کار را انجام دهد.
 

فیس‌بوک علیه اینستاگرام: هفته گذشته فیسبوک در اقدامی عجیب اقدام به انتشار یک برنامه عکس کرد. نکته عجیب نرم‌افزار نیست، چرا که به خوبی طراحی شده است، کار کردن با آن راحت است، و ظاهر زیبایی هم دارد. نکته عجیب این است که فیسبوک اخیرا یک میلیارد دلار برای اینستاگرام -که اساسا کار مشابهی انجام می‌دهد- پرداخت کرده است. اینستاگرام یک برنامه رایگان اشتراک‌گذاری عکس است که به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس بگیرند، یک فیلتر دیجیتال روی آن اعمال کنند، و سپس آن را در طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
 

شیرجه در آسمان: گری کانری بدلکار موفق شد تا مرتفع‌ترین پرش آزاد دنیا را بدون استفاده از لوازم حفاظتی انجام دهد. وی از ارتفاع 800 متری زمین بدون استفاده از چترنجات پرید و بر روی کوهی از کارتن‌های خالی فرود آمد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

آرایه لندن: سازه London Array بزرگ‌ترین مزرعه بادی دنیاست که در داخل دریا واقع شده است. انتظار می‌رود که کار ساخت این سازه تا اواخر سال جاری به پایان برسد.
 

آب‌های اروپا: این عکس نشان می‌دهد که اگر تمام آب‌های زمین (سمت راست) و اروپا -قمر مشتری- (سمت چپ) را برداریم و به شکل یک کره آبی دوست‌داشتنی در آوریم، ظاهر آنها و میزان آب‌های آنها چگونه خواهد بود. اقیانوس‌های اروپا بین دو تا سه برابر بزرگ‌تر از سیاره ما هستند. اطلاعات بیشتر را در این باره اینجا بخوانید.
 

چرخ سبز: به گفته مسئولان FastCoDesign، ایده این چرخ هیدروپونیک (کشت گیاهان بدون خاک) در حقیقت به ناسا و اواخر دهه 1980 / 1360 باز می‌گردد که آن را راهی برای رشد گیاهان در فضا می‌دانستند. این چرخ به دلایلی هیچ وقت ساخته نشد، اما طراح آن لیبرو روتیلو آن را در این ماکت به واقعیت بدل ساخته است. به نظر می‌رسد که چرخ در آپارتمان خیلی خوب کار می‌کند!
 

کوسه خانگی: در این عکس که توسط یکی از خوانندگان سایت نشنال جئوگرافیک به نام جیمز مورگان گرفته شده است، آنال -پسرک اندونزیایی- را می‌بینید که به دم حیوان خانگی خود که یک کوسه است چسبیده است. این کوسه در واقع یک کوسه پرستار گندم‌گون است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

مریخ‌نورد عکاس: چه کسی فکر می‌کرد که مریخ‌نورد آپورتونیتی چنین عکاس ماهری باشد؟ این عکس، نمایی از لبه دهانه برخوردی عظیم ایندیور مریخ را نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    7 0
    "این عکس، نمایی از لبه دهانه برخوردی عظیم ایندیور مریخ را نشان می‌دهد" !! خودتون از این جمله چی اسنتباط میکنین؟! اصلا میشه چیزی فهمید ازش؟! جونِ من تو جمله بندی هاتون دقت کنین یه کم...!