در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از ایده جدید بنز و محصول جدید لامبورگینی گرفته، تا تنوره دیو روی مریخ و ربات ویژه عکاسی از حیوانات.

بنز با شنل نامرئی: شرکت خودروسازی مرسدس بنز در آخرین ابتکار خود، در یک سمت خودروی F-Cell دوربینی قرار داده است که اقدام به فیلم برداری از چشم اندازی می‌نماید که خودرو از مقابل آن عبور می‌کند. هم‌زمان و در سمت دیگر خودرو، تصویر ضبط شده بر روی مجموعه‌ای از LED به نمایش گذاشته می‌شود. در نتیجه این طور به نظر می‌رسد که گویا خودرو درون یک شنل نامرئی پوشیده شده است و شما می‌توانید آن سوی ماشین را ببینید.
 

پرنده آسمانی: این عکس سحابی مرغ دریایی را به تصویر کشیده است که با پهنایی بیش از 100 سال نوری، در فاصله 3750 سال نوری از زمین و در صورت فلکی کلب اکبر قرار دارد.
 

بلعیدن آهن‌رباهای اسباب‌بازی: این عکس اشعه ایکس، متعلق به پیتون، یک کودک سه ساله کنجکاو آمریکایی است که در حین بازی با آهن‌رباهای اسباب‌بازی آنها را بلعید. اگرچه پزشکان توانستند این آهن‌رباها را با عمل جراحی از شکم این کودک درآورند، اما شاید این عکس باعث شود که والدین بیشتر به برچسب‌های سنی اسباب‌بازی‌ها توجه کنند.
 

تنوره دیو روی مریخ: این تنوره دیو مریخی در حال درنوردیدن ناحیه Amazonis Planitia سیاره است. این ستون چرخان هوا که بیش از 30 متر قطر دارد، ماه گذشته توسط مدارگرد شناسایی مریخ و حین عبور آن از روی نیمکره شمالی مریخ ثبت شده است.
 

تولد توده آتشین: این عکس که توسط دوربین دید گسترده هابل گرفته شده است، بی‌نظمی حاصل از زایش ستارگان، ابرهای گاز، و برخورد میان آنها را در کهکشان بیضوی عظیم قنطورس A به تصویر کشیده است.
 

شیر-بات: این عکس از سلطان حیوانات، توسط یک دوربین روباتیک استتار شده به نام بیتل‌کم 2 گرفته شده است. ظاهرا شیرها اگرچه از این ربات نمی‌ترسند، اما این وسیله توانسته است کنجکاوی آنها را برانگیزد.
 

لامبورگینی آونتو: لامبورگینی آونتادور یکی از برجسته‌ترین و بهترین خودروهای نمایشگاه خودرو ژنو بود که هفته گذشته برگزار شد. به نظر می‌رسد که برای این خودروی یک‌میلیون یورویی با قدرت 700 اسب‌بخار، هیچ محدودیت سرعتی وجود ندارد.
 

منبع: پاپ‌ساینس – ترجمه: محمود حاج‌زمان

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    2 0
    نمیدونم نظورتون از روز های قدیم چیه ولی عکسی که از کهکشان قنطورس A گذاشتید ماه چند ماه پیش هست. منظورم اینه که چند ماه پیش در apod.nasa.gov منتظر شد.
  • جبار IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    5 0
    این تکنولوژی رو پراید چند سال پیش داشت..یه دفعه فکر نکنید دارم با شما شوخی میکنم
  • محمدرحيم اكبري IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    0 0
    باسلام و خدا قوت ضمن تبريك سال 91 و تقدير و تشكر از مديرت محترم و هماران سايت خبرآنلاين ، با اطلاع ميرساند اين سايت بسيار پرمحتوا و مفيد است. باتشكر مدير ويكي دانش ، دانشنامه ي آزاد ايراني و پايگاه خبري اخترنيوز