در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از فراکتال‌های برفی و اثاثیه زیپی گرفته، تا شهرهای خیالی و ستارگان امگای قنطورس.

فراکتال‌های برفی: سیمون بک با پوشیدن کفش‌های مخصوص و ساعت‌ها پیاده‌روی روی برف‌های پیست اسکی Les Arcs فرانسه، این اشکال زیبا را خلق می‌کند. با توجه به پیچیدگی این الگوها، وی معمولا قبل از آغاز پیاده‌روی آنها را بر روی رایانه مدل‌سازی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

ماشین و پارک: این چیدمان هنرمندانه، در «پارک ماشین» در کشور تایوان انجام شده است. زیبایی این چیدمان این است که گویا خوردوها در چمن غرق شده‌اند.
 

شهربازی متروک: سایت Dark Roasted Blend اخیرا مجموعه عکسی از یک شهربازی متروک در روسیه را منتشر ساخته است که عکس‌های آن در عین وهم‌انگیز بودن، مسحورکننده و جذاب هستند. برای دیدن عکس‌های بیشتر از این مجموعه اینجا کلیک کنید.
 

کشتی پرنده صلب: سازه عظیم عکس بالا Aeroscraft نام دارد؛ طرحی است برای یک کشتی پرنده که نه بالون و نه هواپیماست. این وسیله پرنده هر چه هست، مطمئنا در نوع خود ماشین خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. اطلاعات بیشتر را می‌توانید اینجا بخوانید.
 

اثاثیه زیپی: استودیو طراحی Zoom مجموعه تازه و غریبی از اثاثیه منزل طراحی کرده است که همگی آنها با الهام از شکل زیپ ساخته شده‌اند.
 

دهانه کورنلیا: ماموریت Dawn (سپیده‌دم) ناسا مشغول ارسال تصاویری است که از سیارک بزرگ وستا تهیه کرده است. عکسی مانند این از دهانه کورنلیا -که یک تصویر رنگی ترکیبی است- به دانشمندان کمک می‌کند تا ماده تیره و مرموزی را که سطح این سیارک را پوشانده است بررسی کنند.
 

آتش‌نشانان: پس از یک آتش‌سوزی در چین، عکاسی محلی این عکس را با ترکیب‌بندی عالی از خرابه‌های بر جا مانده گرفته است.
 

سیارات مفید: این نخستین تصویری است که اخترشناسان موفق شده‌اند تا از سیاراتی بگیرند که به رشد ستارگان خود کمک می‌کنند. عکس بالا این تصویر را از دید رادیوتلسکوپ آلما نشان می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در این باره اینجا کلیک کنید.
 

خودروهای ویران شده: شاید خیلی معلوم نباشد، اما چیزهایی که در تصویر بالا می‌بینید خوردو است. زمانی‌که طوفان سندی سواحل شرقی آمریکا را درنوردید، خودروهای بسیاری را در سر مسیر خود داغان کرد؛ خودروهایی که اکنون در Calverton Executive Airpark لانگ‌آیلند جمع شده‌اند.
 

کلان‌شهرها در نور ستارگان: آیا می‌دانید شهرهای بزرگ جهان بدون آلودگی نوری چگونه دیده می‌شوند؟ برای یافتن این موضوع، تیری کوهن از کلان‌شهرهای دنیا در روز عکس گرفت، سپس آنها را به صورت دیجیتالی تاریک کرد و تصویر آسمان درخشان عرض‌های جغرافیایی هم‌عرض را به آنها افزود. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

شهرهای خیالی: حال که صحبت از نگاه متفاوت به شهرها است، دان توبین عکاس و ریچل توماس طراح شهرهایی از جنس پلی‌استایرن مانند این را بر روی دریاچه‌های 8 مترمربعی از شیر خلق کرده‌اند. تمام این شهرها خیالی هستند.
 

امگای قنطورس: به مناسبت سال جدید، ناسا مجموعه‌ای از تصاویر فضایی جدید مانند این عکس از ستارگان قنطورس امگا را منتشر ساخته است. برای دیدن سایر تصاویر این مجموعه اینجا را ببینید.
 53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =