عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: مردم هر عاملی که وحدت شان را مخدوش کند نخواهند پذیرفت.

مجید انصاری در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان اینکه حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قابل پیش بینی بود گفت: مردم در طول 31 سال گذشته همواره فارغ از مسایل و دسته بندی های داخلی یا سلایق سیاسی 22 بهمن را به عنوان جشن ملی تلقی کرده اند. در طول این 31 سال اگر راهپیمایی 22 بهمن را که هر کدام در شرایط ویژه ای برگزار شد مورد ارزیابی قرار دهیم وضعیت این گونه بود.

وی ادامه داد: هشت سال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی برگزارشد که احتمال بمباران موشکی رژیم صدام در مسیر راهپیمایی 22 بهمن وجود داشت ولی در عین حال مردم با شکوه شرکت می کردند و یا خاطرم است سالی برف شدیدی در تهران می بارید که آن سال مطرح شد راهپیمایی 22 بهمن باشکوه تر از سال گذشته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این نشان می دهد که هیچ عاملی موجب نشد مردم این روز را دست کم بگیرند. امسال نیز بر این اساس به خاطر برخی تهدیداتی که از سوی سران آمریکا و اسراییل قبل از راهپیمایی انجام شده بود، پیش بینی می شد که حضور مردم در راهپیمایی باشکوه باشد. به خصوص رسانه های بیگانه این را دامن زدند که برخی گروه های سیاسی داخل کشور به خاطر دلخوری هایی که از مسایل بعد از انتخابات دارند این راهپیمایی را تحریم می کنند. در حالی که تمامی گروه های سیاسی کشور قبل از برگزاری راهپیمایی بیانیه داده و مردم را به شرکت باشکوه در این روز دعوت کردند.

انصاری خاطر نشان کرد: هر چند بسیاری از اعضای احزابی مثل مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در زندان به سر می برند، آنان نیز حساب 22 بهمن را از دلخوری ها جدا کرده و مانند سایر احزاب دعوت به شرکت در راهپیمایی کردند که مسئله نشان دهنده پایبندی و دلسوز نظام بودن این گروه ها است. همه این گروه ها در بیانیه های خود بر شعار محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پافشاری کرده بوند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: مجموعه این عوامل موجب افزایش حساسیت راهپیمایی امسال شد و شرکت گسترده مردم نشان داد که 22 بهمن همچنان جشن ملی ملت است.

وی در خصوص مطالبات مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن گفت: وقتی مردم یکپارچه به نحو احسن حضور خود را در راهپیمایی 22 بهمن که نماد انقلاب اسلامی است نشان می دهند، طبیعی است که مسئولین و دولت مردان و کسانی که در حکومت حضور دارند وظیفه شان برای خدمت رسانی بهتر، برنامه ریزی درست تر و تدبیر بیشتر برای رفع مشکلات جامعه و پیشرفت کشوربیشتر می شود.

انصاری با ابراز این نظر که سپاسگزاری از مردم با صدور بیانیه و تشکر لفظی کافی نیست گفت: باید مسئولین در عمل تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم مضاعف کنند. انصافا مردم ما خیلی بزرگوار هستند. با توجه به تمامی مشکلاتی که در عرصه اقتصادی، سیاست خارجی و داخلی و محدودیت هایی که برای مردم وجود دارد، آنان این مسایل را از اصل انقلاب جدا دانسته و به انقلاب پایبند اند که این وظیفه مسئولین را سنگین تر می کند.

وی با انتقاد از برخی حرکات در راهپیمایی 22 بهمن گفت: با کمال تاسف باید عرض کنم که یک جریان افراطی و تندرو که به نوعی در بخش هایی از حاکمیت نفوذ کرده و از ابزار قدرت برخوردار است، بنا ندارد دست از انحصارطلبی، خشونت طلبی، و تفرقه افکنی بردارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در راهپیمایی 22 بهمن دیدیم که به برخی بزرگان مانند آقایان کروبی، موسوی، خاتمی که در راهپیمایی شرکت کرده بودند تعرض شد. این جریان بی منطق با کمال تاسف راهپیمایی 22 بهمن را که نماد انسجام و وحدت ملت است بستری برای ادامه کارهای تخریبی و فتنه انگیزی خود قرار دادند.

انصاری با یادآوری اینکه فلسفه اصلی راهپیمایی روز 22 بهمن نمایش اتحاد، وحدت و همبستگی ایرانیان با تمامی سلیقه هایی که دارند، است ولی این گروه تندرو و افراطی در جلسه اتحاد ملی تفرقه را دامن زدند ابراز عقیده کرد: این جریان انتشار گسترده سی دی هایی علیه رهبران و سران اصلاحات و دست نوشته ها و پلاکارد های حاوی شعار علیه شخصیت های اصلاح طلب برخلاف جهت عمومی مردم و راهپیمایی دست به اختلاف افکنی زدند.

وی با تاکید بر ضرروت رسیدگی به این جریانات افراطی از سوی مراجع قانونی گفت: من از دستگاه قضایی و مسئولین اطلاعاتی و امنیتی درخواست دارم که به صورت واقع گرایانه با این مسایل برخورد کرده و ریشه های این جریان خطرناک برای انقلاب را که نه به نظام پایبند اند نه به صراط های انقلاب، شناسایی و به مردم معرفی کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که توهین به بزرگان کشور که مورد احترام بخش  وسیعی از مردم اند برخلاف منافع ملی است، افزود: انتظار مردم از مسئولین این است که ریشه های این جریان افراطی را شناسایی و از اعمال غیرقانونی شان جلوگیری و دست آنان را از انقلاب قطع کنند.

وی در پاسخ به خبرآنلاین درباره انتظارات مردم از نخبگان سیاسی گفت: پیام اصلی راهپیمایی 22 بهمن برای نخبگان سیاسی، احزاب و گروه ها این است که مردم انسجام، وحدت و یکدلی را می خواهند و هر عاملی که این مسئله را مخدوش کند نخواهند پذیرفت. ولی باید گفت که این سخن را حکومت بیشتر باید بشنود. زیرا ابزاری در اختیار احزاب و گروه ها نیست. صدا و سیما باید به جای پرداختن به حاشیه های راهپیمایی به این جنبه بیشتر بپردازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بچه یتیم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۵
    0 0
    به به چقدرمردم نخبه وخط دهنده دارند!!