۰ نفر
۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۵

گروه هکری موسوم به moroccanghosts با حمله به سایت لاتاری فرانسه این سایت را از کار انداختند.

این گروه هکری ضمن تقبیح قماربازی و خوردن مسکرات، کاربران سایت را بدلیل انجام کارهای حرام، تقبیح کردند. به نوشته رویترز سایت یورومیلیونز معروفترین سایت لاتاری در فرانسه است که بعد از این هک از کار افتاد. جزییات فنی در این باره اعلام نشده اما ظاهرا دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران این سایت صورت نگرفته و دیتابیس هک نشده است. تحقیقات در این زمینه شروع شده و مسوولان فرانسوی سایت را به جای دیگری لینک کرده اند. مراکشی ها یکی از اقلیتهای عربی مقیم کشور فرانسه هستند.
 
 
86 حمله اینترنتی به بانکها و کمپانی های اعتباری
 
بر اساس گزارشی جدید از سال 2006 بدین سو 86 حمله موفق به بانکها و کمپانی های اعتباری توسط هکرها در سراسر دنیا انجام شده است. در تازه ترین این حملات، رخنه به کمپانی عرضه کننده گزارش امتیاز اعتبار کاربران بانکها (experian) توسط مقامات امنیت اطلاعات مورد تایید قرار گرفته است. معمولا هکرها به این نوع کمپانی ها حمله می کنند تا در گزارشات ارسالی این کمپانی ها به بانکها و پلیس و ... دستکاری کنند. از سوی دیگر بانکها برای دادن مثلا وام از این گزارشات استفاده می کنند تا به هیستوری افراد تقاضاکننده وام دقت کرده و اگر اسم آنها در لیست سیاه باشد، به آنها وام ندهند. به همین خاطر هکرها این اطلاعات را دستکاری می کنند. در یک نمونه از این موارد هکرها سایت راه انداخته و تضمینی به کاربران اعلام می کردند در برابر پرداخت پول، اعتبار آنها را در چنین کمپانی هایی مثبت می کنند.در مورد کمپانی TransUnion 500 گزارش از دستکاری شدن اطلاعات افراد به ثبت رسیده است. در هفته های اخیر بدلیل ثبت اطلاعات ریز مردم توسط این کمپانی ها و احتمال لو رفتن اطلاعات شخصی مردم هنگام حملات هکری ، کنگره امریکا دست به انتقاد گشوده و قصد دارد تصمیم جدید در این باره اخذ کند.
منابع: رویترز، د رجیستر
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    3 1
    از این گزارشات استفاده می کنند تا به "هیستوری" افراد تقاضاکننده وام دقت کرده و اگر اسم آنها در لیست سیاه باشد، به آنها وام ندهند. یعنی واقعا لازم بود بنویسید هیستوری؟ معادل فارسی نداره؟ مثلا تاریخچه بابا از شما بعیده