وارداتی تازه‌نفس زیر یک میلیارد تومان/ عکس

جدیدترین سدان خودروسازی بی وای دی به نام Qin L DM-i به‌تازگی معرفی شده و به نمایندگی‌های این خودروساز راه‌یافته است. چندی پیش خبر دریافت مجوز واردات نسخه قبلی این خودرو توسط بهمن موتور منتشر شده بود.

امیرمسعود عابدین_ قبل از اینکه فروش سدان بی وای دی Qin L DM-i برای ۲۹ ماه می آغاز شود، این خودرو به نمایندگی‌های چین رسید. این مدل یک خودروی پلاگین هیبریدی با سایز متوسط و با قیمت پیش‌بینی‌شده ۱۶,۶۰۰ دلار، معادل ۹۶۰ میلیون تومان است. برد الکتریکی آن به ۹۰ کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) می‌رسد.

کین یک سری سدان با نام تجاری BYD است که به نام اولین سلسله امپراتوری چین نام‌گذاری شده است. این سری در حال حاضر شامل مدل‌های Qin Plus EV و Qin Plus DM-i (خودروی وارداتی بهمن موتور) است. در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، فروش ترکیبی این مدل به ۱۰۷۴۸۹ دستگاه رسید و در نتیجه، Qin Plus به پرفروش‌ترین خودرو در چین تبدیل شد.

وارداتی تازه‌نفس زیر یک میلیارد تومان/ عکس

کین L DM-i از زبان طراحی متمایز BYD استفاده می‌کند. قسمت جلویی آن دارای چراغ‌های LED باریک و یک جلوپنجره بزرگ است که به دهان اژدها اشاره دارد.

وارداتی تازه‌نفس زیر یک میلیارد تومان/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، در داخل، یک فرمان سه پره همراه با یک صفحه‌نمایش کوچک LCD در پشت آن خودنمایی می‌کنند. Qin L DM-i همچنین دارای صفحه‌نمایش قابل چرخش است. کنسول مرکزی آن از مجموعه‌ای از دکمه‌های فیزیکی و یک دسته‌دنده کوچک به نام «BYD Heart» استفاده می‌کند.

وارداتی تازه‌نفس زیر یک میلیارد تومان/ عکس

ابعاد دقیق این سدان ۴۸۳۰/۱۹۰۰/۱۴۹۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلی‌متر است. پیشرانه بی وای دی Qin L DM-i از نسل پنجم سیستم پلاگین هیبریدی DM-i بی وای دی استفاده می‌کند. این موتور شامل یک موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی با ۹۹ اسب بخار قدرت همراه با یک موتور الکتریکی ۲۱۵ اسب بخاری است. این سدان دارای دو گزینه باتری LFP است که توسط شرکت تابعه BYD FinDreams عرضه شده است. بسته سطح پایه آن دارای ظرفیت ۱۰.۰۸ کیلووات ساعت است که برای برد الکتریکی ۶۰ کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) مناسب است. نوع دوم ظرفیت ۱۵٫۸۷ کیلووات ساعت (۹۰ کیلومتر برد بر اساس چرخه CLTC) را ارائه می‌دهد.

وارداتی تازه‌نفس زیر یک میلیارد تومان/ عکس

۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =