دولت امریکا ضمن تایید حمله هکرها به سرورهای عملیات هسته ای کاخ سفید اعلام کردند اطلاعات محرمانه حکومتی به سرقت نرفته است.

این حمله به سرور مستقر در اداره نظامی در کاخ سفید که تمام نقشه ها و کدهای عملیات های آینده هسته ای روی آن موجود است؛ صورت گرفته است. کاخ سفید گفته حمله شناسایی شده و برای دفاع سایبری تدابیر لازم اتخاذه شده و سرورها بلافاصله ایزوله شده اند. مقام آگاه در کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود افزود هیچ اطلاعاتی به سرقت نرفته است. وی در پاسخ به این سوال که هکرها حکومتی بوده اند یا نه گفت فقط می توانیم بگوییم حمله از نوع apear phishing بوده که هکرها از طریق سیستم ارسال ایمیل می توانند به سرورهای اصلی و امن نفوذ کنند.

بر این اساس وقتی قربانی روی لینک حمله کننده در ایمیل دریافتی کلیک کند، نرم افزار مخرب به طور خودکار نصب شده و دسترسی ها باز می شوند.

در حمله اخیر که سپتامبر صورت گرفته و اکتبر خبرش منتشر شده، آمده است سرور حمله کننده در چین مستقر است اما اینکه دولت چین در این حمله دست داشته یا نه، هنوز اظهار نظر رسمی صورت نگرفته است.

اداره نظامی مستقر در کاخ سفید، اطلاعات و دستورات مربوط به حملات هسته ای را در دیتابیس سرورهای خود نگه می دارد و هر نوع ارتباطات در زمینه نقشه های استراتژیک هسته ای امریکا روی این سرورها نگهداری، ساماندهی و عملیات می شود.

 

منبع: سی ان ان ، یاهو

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    7 1
    دمش گرم هر کی بوده تا امریکاییها فکر نکن فقط خودشون مینونن
  • مهدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
    1 1
    از این جور ادم ها کم پیدا میشن