ایرنا نوشت:<BR>

 يس ستاد انتخابات كشور گفت: عده اي بدنبال كاهش مشاركت مردم و ايجاد چالش در روند اجراي انتخابات مجلس هستند.
    
سيد'صولت مرتضوي' روز چهارشنبه در همايش آموزشي توجيهي مجريان و دست اندركاران برگزاري نهمين دور انتخابات مجلس شوراي اسلامي غرب كشور در همدان افزود: بايد قانون تبديل به گفتمان عمومي شده و همه مطيع آن باشند.
وي با بيان اينكه توجه به قوانين موجب كاهش مشكلات و فرسايش ها مي شود تصريح كرد: عوامل اجرايي انتخابات بدون توجه به داوطلبان حضور در انتخابات با افراد خاطي برخورد كنند .
 
رييس ستاد انتخابات كشور گفت: معاندان دنبال تضعيف كردن نقطه قوت نظام يا همان انتخابات هستند تا كام ملت ايران را با دسيسه هاي شوم خود تلخ كنند.
 
وي با تاكيد بر اينكه نتيجه انتخابات هرچه شود خير و بركت براي مردم به همراه دارد بيان كرد: هيچ كدام از اعضاي ستاد انتخاباتي كشور حق طرفداري از حزب و گروهي خاصي را ندارند.
 
رييس ستاد انتخابات كشور با انتقاد از تصويب فوريت طرح تحويل صورت‌ جلسه شمارش آرا به نامزدهاي انتخابات مجلس گفت: در صورت تصويب نهايي اين طرح، فرمانداران 24 ساعت پس از شمارش آرا بايد يك نسخه برابر اصل از صورتجلسه شمارش آرا را به تفكيك حوزه هاي فرعي و اصلي به نامزد انتخاباتي مجلس ارائه دهند.
 
وي اضافه كرد: انجام چنين كاري در حوزه انتخابيه تهران كه بيش از پنج هزار شعبه اخذ راي و حدود يك هزار و 400 نامزد انتخاباتي دارد، امري ناممكن است.
 
مرتضوي تصريح كرد: براساس اين طرح فرمانداراني كه از اجراي دقيق اين ماده واحده استنكاف كنند، مجرم شناخته شده و متخلفان علاوه بر عزل از سمت خويش به حبس از يك تا شش ماه محكوم مي شوند.
 
وي انجام مفاد اين طرح را ناممكن دانست و پيشنهاد داد بجاي صرف و هزينه زياد، داوطلبان يك هفته بعد از برگزاري انتخابات نتيجه شمارش آرا را به تفكيك حوزه انتخابيه در سايت وزارت كشور مشاهده كنند.
 
مرتضوي گفت: وزارت كشور در بحث مدرك تحصيلي نمايندگان كه مدرك تحصيلي نامزدها از ليسانس به فوق ليسانس افزايش يابد، اقدامات گسترده اي انجام داد ولي كسي به فرياد و گوشزدهاي آنان توجهي نكرد.
 
وي با انتقاد از برخي افراد و احزاب به ظاهر طرفدار نظام كه در سايت هاي خود اقدام به انتشار اخبار كذب مي كنند، گفت: رييس جمهوري تاكنون نشستي با وزارت كشور و با عوامل انتخابات برگزار نكرده است.
 
مرتضوي افزود: با توجه به اينكه از رييس جمهوري براي سخنراني در ارتباط با انتخابات در نشستي دعوت بعمل آمد ولي رييس قوه مجريه در اين نشست كلمه اي از انتخابات صحبت نكرد.
 
وي اضافه كرد: وقتي علت صحبت نكردن در خصوص انتخابات را از وي پرسيديم او اظهار داشت: 'زمان زيادي تا انتخابات باقي است و بهتر است شما كار خود را با قوت تمام انجام دهيد'.
 
وي تصريح كرد: دكتر'احمدي نژاد' در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نيز حتي يك جلسه هم با استانداران وقت در ارتباط با موضوع انتخابات برگزار نكرد.
همايش سراسري آموزشي توجيهي مجريان و دست اندركاران برگزاري نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با حضور سه استان همدان، لرستان و مركزي در همدان برگزار شد.
 
 

/212212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =