ایسنا نوشت:<BR>

 مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ،گفت: با افزایش فرآیندها از 9 به 25 فرآیند بسترهای لازم جهت کاهش خطاها در سیستم الکترونیکی فراهم شده است.
امیر شجاعان در همایش سراسری آموزش مجریان انتخاباتی استان های گیلان، زنجان و قزوین که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به الکترونیکی بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا 25 فرآیند اصلی از زمان صدور دستور انتخابات تا زمان امحای آرا انجام می گیرد.
 اهم اظهارات وی   را در ادامه بخوانید
 
* در دوره قبل تنها 9 فرآیند اجرا شده بود.با افزایش این فرآیندها از 9 به 25 بسترهای لازم جهت کاهش خطاها در سیستم الکترونیکی فراهم شده است.
* تمامی مراحل تدوین شده مورد تایید شورای نگهبان است.
*سیستم جامع رأی‌گیری مجهز به مکانیسم امضای الکترونیکی است.این نوآوری های انجام شده در سیستم جامع قابلیت حذف کاغذ را بطور 100 درصدی دارد.
 
* استفاده از فناوری پویا جهت سهولت اعمال تغییرات، استفاده از زیر ساخت های مخابراتی چندگانه، طراحی سخت افزارهای خاص انتخابات و... را از جمله نوآوری های سیستم جامعه رای گیری است
* این سیستم از ضریب ایمنی ویژه ای برخوردار است. هیچ فردی بیش از یک بار نمی تواند رای دهد و اگر فردی پس از رای در شعب دیگری حضور یافت، تا دوباره رای دهد بوسیله نرم افزارهای امنیتی موجود در سیستم شناسایی خواهد شد.
* انجام ثبت رای تنها در 10 درصد از شعب انجام خواهد شد.
/212 212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 0
    من مخالف یا موافق این کار نیستم ولی در مجلس ژاپن مهد تکنولوژی دنیا انتخابات به صورت دستی انجام میشه گفتم نگی نگفتی