پای دلال ها و سلطان های واردات به صحن مجلس باز شد /درخواست بورسی پورابراهیمی در آخرین روزهای حضورش در مجلس /حاشیه های صحن مجلس

قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در جلسه علنی سه‌شنبه هفته جاری گزارش نظارتی مجلس درباره تنظیم رابطه بین واردات و تولید داخل به‌خصوص جو قرائت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول در تذکری از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل اشاره نکردن به موضوع خرید تضمینی جو در نطق خود و پرداختن صرف به موضوع سیل مشهد انتقاد کرد که محمدباقر قالیباف در پاسخ به وی گفت: در روزهای آخر کاری مجلس یازدهم قرار داریم؛ در خراسان رضوی و شهر مشهد تعدادی از هموطنان به رحمت خدا رفتند و سیل آمده است. اگر بنده مانند سایرین نامی از مشهد مقدس آوردم، شما ناراحت نشوید.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی اضافه کرد: موضوع اقلام اساسی و خرید، تهیه، تامین و قیمت گذاری آن ها از موضوعات مهمی است که مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون کشاورزی روی آن تلاش بسیاری کردند. قانون مربوط به قیمت گذاری برای همین بحث ها بود تا اتفاقی به این شکل نیفتد.

رئیس مجلس بیان کرد: گزارش کمیسیون کشاورزی در این رابطه تنظیم شده و در سه‌شنبه نظارتی قرائت می شود. حتما باید رابطه بین واردات و تولیدات داخل به ویژه جو به عنوان اقلام اساسی تنظیم شود. این موضوع را پیگیری می کنیم و گزارش نیز در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری مجلس قرائت خواهد شد.

رحمت الله نوروزی عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در تذکر خود گفت: قرار بود دولت برای گندم ۳۴ هزار میلیارد تومان تامین کند منتها الان جو روی دست کشاورزان مانده است.

وی افزود: در شرایط سخت فعلی به جای اینکه از کشاورز خرید شود، چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند. اکنون در فصل برداشت قرار داریم و باید با هزینه های کاشت، داشت و برداشت به کشاورز کمک شود.

نوروزی گفت: انتظار داریم اکنون که در فصل برداشت جو قرار داریم برای این مساله جلسه گذاشته شود. همدردی با مردم سیل زده مردم مشهد کار خوبی است و ما نیز همدرد مردم مشهد هستیم اما شما به استان خودتان توجه می کنید.

مجلس درباره وضعیت بازار سرمایه جلسه فوق‌العاده برگزار کند

همچنین، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری با اشاره به وضعیت بازار سرمایه از رئیس مجلس خواست که طی هفته جاری برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده‌ در این زمینه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع تامین مالی در کشور اظهار کرد: الان بدون رعایت ضوابط و مقررات اوراق با نرخ‌های بسیار بالا از طریق بانک مرکزی و دستگاه‌های دولتی منتشر می‌شود که به شدت در بازار سرمایه کشور اثر منفی گذاشته و مشکل ایجاد کرده است. خواهش می‌کنم این موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: امروز در کمیسیون اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی جلسه داریم و این موضوع را مطرح خواهیم کرد اما نیاز است که حمایت‌های خود را در حوزه سیاست‌های پولی و بازار سرمایه بصورت ویژه اعلام کنیم.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908371

برچسب‌ها