فارس نوشت:

 سفرا و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی پس از بازدید از باغ قلهک، دقایقی پیش با حضور در سفارت انگلیس از این محل نیز بازدید کردند.

 

سفرا و دیپلمات‌های حدود 25 کشور خارجی پس از بازدید از آخرین وضعیت باغ قلهک، دقایقی پیش وارد سفارت انگلیس در خیابان فردوسی شدند تا از آخرین وضعیت این سفارت نیز بازدید کنند.

سفرا و دیپلمات‌های کشورهای سوئیس، لهستان، مکزیک، چک، مجارستان، نیوزیلند، فنلاد، قبرس، روسیه، یونان، بلغارستان، هلند، اسلواکی، رومانی، ترکیه، برزیل، استرالیا،‌ اتریش، بلژیک، ایتالیا، آلمان، ایرلند، اسپانیا، دانمارک و کرواسی در ابتدای امر قصد داشتند وارد باغ قلهک شوند که با ممانعت پلیس دیپلماتیک مواجه شدند اما پس از هماهنگی‌های لازم وارد این محل شده و از داخل باغ قلهک بازدید کردند.

رژیم سلطنتی انگلیس با ایجاد این جنگ روانی، خبرنگاران رسانه‌های غربی مستقر در کشورمان را نیز هماهنگ کرده بود تا با دیپلمات‌های کشور‌های خارجی وارد باغ قلهک و سفارت انگلیس شوند اما پلیس دیپلماتیک از حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های غربی ممانعت کرد. 

فارس همچنین نوشت: سفیر لهستان در کشورمان که کشور متبوعش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد از روز گذشته تا امروز 3 جلسه اضطراری با حضور سفرای کشورهای اروپایی در تهران، در محل سفارتخانه خود برگزار کرده و این دیپلمات‌ها تصمیم گرفتند تا از سفارت انگلیس و باغ قلهک بازدید کرده و با جمع آوری مستندات گزارشی به اتحادیه اروپا ارسال کنند.
 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187516

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =