سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد:انگلیس تاوان رفتار نامناسب 100 سال اخیر خود با ملت ایران را پس می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، به دنبال بازگشت کارکنان سفارت ایران در لندن به تهران رامین مهمان‌پرست ـ سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ـ که در مراسم استقبال از کارکنان سفارت ایران در لندن در فرودگاه مهر‌آباد حاضر شده بود در پاسخ به سوالی اظهار کرد: پرچم ایران هم‌چنان بر بالای سفارت‌خانه کشورمان در لندن برافراشته است.

 اسلامی ـ کاردار سفارت کشورمان در انگلیس ـ  هم پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: با وجود تمامی فشارها، تمامی کارکنان سفارت ایران در لندن با بدرقه رسمی دولت انگلیس و با عزت خاک این کشور را ترک کردند.

به گزارش ایسنا ،اسلامی در پاسخ به سوالی درباره امکان از سرگیری روابط ایران و انگلیس گفت: در صورتی که به حق حاکمیت کشور احترام گذاشته شود و منافع ملی ایران تامین شود ایران آماده است با همه کشورها رابطه برقرار کند.

 همچنین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه رابطه سیاسی ایران و انگلیس قطع نشده است، افزود: پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش روابط با انگلیس، مقامات این کشور احساس تحقیر کردند و با یک حالت عجولانه سعی کردند این مصوبه مجلس را تحت تاثیر قرار دهند.

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران تصریح کرد: انگلیس تاوان رفتار نامناسب 100 سال اخیر خود با ملت ایران را پس می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: می‌خواهند ایران را تهدید اصلی جلوه دهند؛ می‌خواهند نشان دهند ما عامل ناامنی و بی‌ثباتی و متهم فعالیت‌های تروریستی هستیم و گزارش مدیرکل آژانس را طوری با فشار تنظیم کردند که از فعالیت‌های ایران ابراز نگرانی شود و همه این کارها برای دامن زدن به پروژه ایران هراسی است تا شاید با این مساله هم موضوع خودشان را از تحولات منطقه تحت شعاع قرار دهند و هم بتوانند ایجاد اختلاف بکنند بین ما و کشورهای دیگر در منطقه خاورمیانه؛ این یک توطئه است.

مهمان‌پرست با اشاره به رای بالای کاندیداهای با گرایش‌های اسلامی در انتخابات کشورهای منطقه گفت: این موضوع آمریکا‌یی‌ها و صهیونیست‌ها را دچار وحشت کرده است و ما نباید اجازه دهیم که طراحی آنان در منطقه بتواند ایجاد انحراف در حرکت ملت‌ها بکند. باید با هوش و درایت اجازه سوء استفاده به آن‌ها ندهیم. ملت ایران ملت با فرهنگ و با تمدن هستند و ما همه مسائل را از راه‌ها قانونی و مقررات بین‌المللی دنبال می‌کنیم. آن‌ها به دنبال این هستند که مستنداتی پیدا بکنند که ملت ما را متهم به این بکنند که قانون را زیر پا می‌گذارند و فضای داخل کشور را ناامن جلوه دهند و سفارت‌خانه‌ها را تحریک کنند که در روابط‌شان با ما تجدید نظر بکنند و ما باید نشان دهیم که این گونه نیست. اجازه رخنه و شکاف بیم ملت‌مان را به آن‌ها نمی‌دهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره بازدید تعدادی از سفیران مقیم تهران از باغ قلهک و سفارت‌خانه انگلیس در تهران اظهار کرد: این دیدار با هماهنگی وزارت خارجه انجام شد.

 

212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187656

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =