جام جم آنلاین نوشت:

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيشنهاد طرح سه فوريتي براي برخورد با 25 سفير اروپايي خبر داد و گفت: پيشنهاد اين طرح براي برخورد با سفرايي است كه كارناوال سياسي در تهران براه انداختند. وي تاكيد كرد كه انگليس و برخي كشورهاي تحقير شده توسط ملت هاي خود ظاهرا درك قابل قبولي از عمق و عظمت انقلاب اسلامي ايران ندارند.
فاطمه آليا نماينده تهران در مجلس افزود: اين سفرا بعد از قضيه ورود دانشجويان به سفارت انگليس و باغ قلهك كه متعلق به ملت ايران است، خيابان​هاي تهران را فضاي جولان و تاخت و تاز ديپلماتيك خود قرار دادند كه عملي قبيح و زشت و خلاف مقررات ديپلماتيك بوده است.
وي تاكيد كرد: انگليس و برخي كشورهاي تحقير شده توسط ملت هاي خود ظاهرا درك قابل قبولي از عمق و عظمت انقلاب اسلامي ايران ندارند. اگر ظرف چند روز آينده اين سفرا تغييراتي در رفتار خود ايجاد كردند، ممكن است تصميمات ديگري اتخاذ شود در غير اين صورت طرح سه فوريتي حتما در مجلس ارائه مي شود. نمايندگان ملت همانگونه كه طرح كاهش رابطه با انگلستان را به تصويب رساندند، از اين به بعد هم در مورد هر كشوري كه بخواهد بزرگي، عزت و استقلال ملت ايران را مورد اهانت قرار دهد، تصميم گيري خواهند كرد.
وي افزود: انگليس و سفير بي ادب اين كشور سعي كردند تا حركت خودجوش دانشجويان كه حاكي از خشم آنها بود را وارونه جلوه دهند و آن را منتسب به دولت و نظام كنند در حالي كه همگان مي دانند كه حركت دانشجويان خودجوش و براي ابراز تنفر و انزجار نسبت به توطئه هاي روباه پير انگليس، شيطنت ها و دشمني هاي آنها عليه ملت و همچنين غصب باغ قلهك بوده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =