فارس نوشت:

دادستان کل آلمان در ادامه جنگ روانی غرب علیه ایران ادعای دستگیری یک تاجر آلمانی به اتهام جاسوسی برای دیپلمات‌های ایرانی در برلین و مشارکت در توطئه‌ حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک آلمان در صورت حمله به این کشور را مطرح کرد.
 
"هارلد رانگه‌" دادستان کل آلمان در دادگاه "کارلسروهه" در جمع خبرنگاران مدعی شد: دادستانان آلمانی تحقیقاتی را در خصوص اتهاماتی درباره توطئه ایران برای حمله به پایگاه‌های آمریکا در خاک آلمان آغاز کرده‌اند.

چندی پیش نیز آمریکا اتهام بی پایه و اساس توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن را مطرح کرد که حتی برخی مقامات دولتی در آمریکا و برخی رسانه‌های این کشور نیز اذعان داشتند که اتهامی بی اساس است و دلیلی برای چنین توطئه‌ای وجود ندارد.

بنا بر این گزارش، دادستان کل آلمان به پرونده‌ای اشاره می‌کرد که به منظور بررسی جرایم یک تاجر آلمانی دستگیر شده به اتهام جاسوسی به جریان افتاده است.

روزنامه "بیلد" آلمان گزارشی را منتشر کرده است در خصوص دستگیری یک تاجر آلمانی به اتهام جاسوسی که بنا به ادعای این روزنامه گفته می‌شود این فرد به طور محرمانه با دیپلمات‌های ایرانی در برلین دیدار داشته است.

این روزنامه آلمانی همچنین مدعی شده است: عوامل ایران در حال آماده شدن برای حمله به پایگاه‌های هوایی آمریکا در آلمان در صورت حمله آمریکا به ایران هستند.

رانگه که از 17 نوامبر گذشته دادستانی کل فدرال آلمان را عهده‌دار شده است در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: کاملا صحت دارد که تحقیقاتی درباره موضوع مطرح شده در این روزنامه آغاز شده است.

"ژرک زیرکه" رئیس پلیس فدرال آلمان نیز گفت: ما در حال انجام تحقیقات هستیم اما به طور همزمان نیز نمی‌توانیم این موضوع را رد کنیم که خطری جدی وجود دارد.

کشورهای غربی و بویژه آمریکا مدتی است که جنگ روانی جدیدی را علیه ایران به راه انداخته‌اند و تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با مطرح کردن اتهامات بی پایه و اساسی که هر از چندگاهی مطرح می‌کنند، اذهان عمومی را علیه ایران برانگیزند و به این وسیله فشار بر دولت ایران را افزایش دهند تا بلکه پیگیری برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

غرب مدعی است که برنامه هسته‌ای ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای دنبال می‌شود؛ اتهامی که ایران در عمل نیز ثابت کرده که ادعایی بیش نیست.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی همواره با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.
/212212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187522

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 2012 IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
    13 0
    سال 2012 نزدیک می شویم و فضا سازی ها علیه ایران رو به گسترش است . فکر کنم جنگ جهانی سوم در راه است