همزمان با دستور دولت انگلیس برای تعطیلی سفارت کشورمان در لندن،سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این اقدام شتابزده و منفعلانه انجام شده است.

  به گزارش خبرآنلاین،ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس عصر چهارشنبه طی سخنانی در پارلمان این کشور دستور تعطیلی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن را صادر کرد و گفت: «دیپلمات ها و کارکنان سفارت ایران باید ظرف 48 ساعت آینده لندن را ترک کنند.»

 

چند ساعت بعد از رسانه ای شدن اقدام انگلیس در تعطیلی سفارت ایران در این کشورسخنگوی وزارت خارجه ایران در اظهار نظری تاکید کرد:« بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران بطور متقابل،اقدام های لازم در این خصوص را انجام خواهد داد. »
مهمانپرست اشاره ای به اقدامات ایران نکرده است، اما پیش از این برخی نمایندگان مجلس خواستار قطع روابط دیپلماتیک با انگلیس شده بودند.
بعد از تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان ایرانی وزارت خارجه، از برخی رفتارهای غیر قابل قبول اظهارتاسف کرده بود؛ وی این بار هم ضمن تاکید بر این موضوع، افزوده است:«ایران با تاکید بر تعهدات بین المللی خود، هرگونه تعرض به دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک و اقدام های خلاف مقررات و قوانین بین المللی را غیر قابل قبول می داند. »
مهمانپرست  که رخدادهای داد سفارت انگلیس در تهران را اتفاقی «غیر قابل پیش بینی» دانسته تاکید کرده است: این اقدام در پی عصبانیت برخی از تظاهرکنندگان از رویکرد دولت انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران بود که با هوشمندی و تدابیر اتخاذ شده از آسیب دیدن دیپلمات ها جلوگیری شد و برخورد با متخلفین از سوی قوه قضاییه تحت بررسی و پیگیری است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران متقابلا اقدامات لازم در این خصوص را انجام خواهد داد و مسوولیت حفاظت از اموال و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در لندن را متوجه دولت انگلیس می داند.
/212 212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187426

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =