مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 4 آبان 1390

 تصادف خونین کمپرسی 10 تنی با ایستگاه اتوبوس در تبریز

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی از مرگ یک نفر و مصدومیت یک تن دیگر بر اثر برخورد یک دستگاه کمپرسی 10 تنی با ایستگاه اتوبوس در تبریز خبرداد.
حبیب حسین قلیزاده با بیان اینکه این حادثه در ساعت 8:24 چهارشنبه در ایستگاه اتوبوس درون شهری جاده سنتو مقابل شهرک بهشتی به‌وقوع پیوسته است، گفت: در جریان وقوع این حادثه یک نفر در دم جان سپرد. مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجا‌ن‌شرقی ادامه داد: با اعزام آمبولانس مرکز فوریت‌های پزشکی مناطق 6 و 7 تبریز و سردرود به محل حادثه، راننده کمپرسی که به شدت مصدوم شده بود، به بیمارستان شهید محلاتی منتقل شد.
حسینقلی‌زاده علت حضور مدت‌دار ماموران آتش‌نشانی در محل وقوع حادثه را احتمال گیر افتادن یک نفر بین کمپرسی 10 تنی و شن‌ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه ماموران بعد از بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدند که این حادثه مصدوم دیگری نداشته است.
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت:هم‌اکنون ترافیک این منطقه روان شده است، اما ماموران راهنمایی و رانندگی نتوانسته‌اند کمپرسی 10 تنی را جابجا کنند.

 

 

جزئیات مرگ 2 دانش‌آموز چابهاری درآتش‌سوزی/ انتقال مجروحین به زاهدان

خبرگزاری مهر نوشت: یک مقام مسئول در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از آتش سوزی در خوابگاه دانش آموزی دبیرستانی در چابهار خبر داد و گفت: بر اثر بروز این واقعه دو دانش آموز کشته و سه نفر مجروح و به بیمارستانی در زاهدان منتقل شدند.
محمد جهانشاهی افزود: این واقعه بر اثر اتصال سیم های برق حوالی صبح امروز در خوابگاه دبیرستان وابسته به دانشگاه بین المللی علوم دریانوردی چابهار رخ داده که طی آن دو دانش آموز به نامهای "قاسم حیرتی" و "قنبر قریب" جان باختند.
وی ادامه داد: همچنین سه دانش آموز دیگر به نامهای "برهان الدین بلیده" ، "فرشید درزاده" و "جمال رئیسی" نیز دچار سوختگی شدید شده که هر سه نفر با اولین پرواز راهی یکی از بیمارستانهای مرکز استان در زاهدان شدند.
حدود 300 نفر دانش آموز خوابگاه دبیرستان پسرانه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گروههای پنج نفره جانمایی و اسکان یافته اند. سال گذشته در پاییز نیز وقوع آتش‌سوزی در مدرسه شبانه‌روزی چاه‌رحمان واقع در بخش نصرت‌آباد در سیستان و بلوچستان منجر به کشته‌شدن یک دانش‌آموز شد که هنوز مقصران این حادثه شناسایی و حکم آنها از سوی مراجع قضایی اعلام نشده است.

 

 

مسافربرنماهای زورگیر در دام پلیس

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سه جوان شرور که تحت عنوان مسافربر اقدام به 44 فقره زورگیری در شهرستان‌های شیراز و کازرون کرده بودند، خبرداد.
سرهنگ حیدری در این‌باره گفت: در پی دریافت چندین گزارش مبنی‌ بر سرقت به عنف وجوه نقد و اموال شهروندان تحت عنوان مسافرکشی و با تهدید چاقو و قمه، بررسی موضوع با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
رییس پلیس آگاهی استان فارس با بیان اینکه ماموران پس از شنیدن اظهارات مالباختگان و انجام تحقیقات ویژه متوجه شدند سه نفر با خودرویی در مناطق مختلف شیراز و کازرون تردد و اقدام به انجام این سرقت‌ها کرده‌اند ادامه داد: به‌دنبال کسب این اطلاعات ماموران اقدامات لازم مانند ایجاد گشت‌های نامحسوس در مناطق آلوده انجام دادند که در نهایت به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند و پس از تعقیب نامحسوس آن و در حالی که سه سرنشین خودرو در حال زورگیری از یک مسافر بودند، آن را متوقف و سه جوان شرور را دستگیر کردند.
حیدری اضافه کرد: متهمان در بازجویی‌ها به 44 فقره سرقت به عنف اعتراف و در بیان شگرد خود مدعی شده‌اند که در یک گروه سه نفره با انتخاب سوژه مناسب، وی را به عنوان مسافر سوار خودرو کرده و در طول مسیر پس از تهدید چاقو و قمه مبادرت به سرقت وجوه نقد، طلاجات، مدارک و سایر اموال مالباخته کرده‌اند و پس از رها کردن وی در مکانی خلوت از محل متواری ‌شده‌اند.
به گفته وی، با پیگیری ماموران مقادیری وجوه نقد، تعدادی گوشی تلفن همراه، ساعت و مدارک مختلف از سارقان کشف و ضبط شد که تلاش برای کشف سایر اموال مسروقه و دیگر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

 

 

سارقی که در محل سرقت خوابش برد

سایت پلیس نوشت: سارقی که در پی سرقت از یک مغازه به علت جثه کوچک خود وارد کانال کولر شده بود از شدت بی خوابی ،همانجا خوابش بردوصبح با آژیر پلیس بیدارشد .
سرهنگ"محمدعلی بختیاری" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی تماس تلفنی فردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه فردی در کانال کولر مغازه وی خوابیده است موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 22 این فرماندهی قرارگرفت.
وی تصریح کرد: ماموران بلافاصله به محل اعزام شده و در این خصوص فردی را به نام "محسن_ر" 23 دستگیر کردند.
رییس پلیس مرکزاستان در ادامه افزود: در بررسی های به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد نامبرده از سارقان سابقه دار می باشد و یکی از شگردها و شیوه های سرقت وی وارد شدن از کانال کولر ویا پنجره به علت جثه کوچک و لاغر اندامش می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه عنوان کرد: در تحقیقات اولیه پلیسی مشخص شد متهم به مواد مخدر اعتیاد شدید دارد و برای تامین هزینه مواد اقدام به سرقت می کند و به تازگی نیز از زندان آزد شده است. سرهنگ "بختیاری" در پایان خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =