مروری بر حوادث ایران در شنبه 21 آبان 1390

پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه، بهانه سارق اینترنتی/کافی نت به دستور مقام‌قضایی پلمپ شد

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری صاحب کافی‌نتی خبر داد که با ثبت اطلاعات حساب مشتریان خود از آنان سرقت می‌کرد. سرهنگ محمدمهدی کاکوان با بیان اینکه با حضور دختری 19 ساله در تاریخ 20 شهریورماه سال جاری پرونده‌ای تحت عنوان سرقت پیش روی ماموران پلیس فتا گشوده شد، گفت: این دخترجوان اعلام کرد که در دفعات متعدد مبالغی از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است. بنابر اظهارات شاکیه مبلغ 400 هزار تومان به صورت غیرمجاز از حساب این دختر جوان برداشت شده بود.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز با بیان اینکه با ثبت این شکایت ماموران پلیس فتا شناسایی سارق یا سارقان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند، گفت: ماموران در تحقیقات تخصصی دریافتند سارق اینترنتی در دفعات متعدد مبالغی ناچیز در حد 4،8،6 هزار تومان از حساب این فرد برداشت کرده است. ماموران در بررسی فنی دریافتند شاکیه چندماه پیش از آغازسرقت‌ها برای واریز شهریه دانشگاه خود به کافی‌نتی در نزدیکی محل سکونت مراجعه کرده بود و پس از آن برداشت از حساب این دختر آغاز شد.
کاکوان با بیان اینکه ماموران در تحقیق از این کافی‌نت دریافتند که صاحب کافی‌نت سیستم «کی‌لاگر» بر روی کامپیوترهای کافی‌نت نصب کرده بود گفت: با توجه به آن که صاحب کافی‌نت هرگونه دخالت در این پرونده را منکر می‌شد اما این فرد با مجوز مقام‌قضایی بازداشت و تعدادی از کیس‌های کامپیوترهای این فرد در محل توقیف شد. وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس فتای استان البرز در بررسی تخصصی و فنی از برنامه‌های نصب شده بر روی کیس‌های این کافی نت دریافتند که اطلاعات شخصی شاکیه و اطلاعات عابربانک وی همچون رمز دوم و غیره بر روی سیستم اصلی کافی نت ثبت شده است.
رییس پلیس فتا استان البرز افزود: ماموران در تحقیقات تخصصی دریافتند علاوه بر مشخصات حساب بانکی شاکیه اطلاعات حساب 9 تن دیگر نیز بر روی این سیستم‌ها ثبت شده است. کاکوان با بیان اینکه صاحب کافی‌نت مدعی بود که با تمامی 9 صاحب حساب‌های کشف شده ارتباط فامیلی دارد گفت: این فرد 24 ساله که «علی‌اصغر» نام دارد سرانجام در دام تناقض‌گویی‌های خود اسیر شد و عنوان کرد که به مدت پنج ماه از حساب این افراد مبالغی ناچیز برداشت می‌کرد تا صاحبان حساب متوجه این سرقت نشوند. رییس پلیس فضای تولید واطلاعات استان البرز با بیان اینکه این فرد در دفعات متعدد مبالغی همچون هشت هزار تومان، چهارهزار تومان و غیره برداشت ‌کرده است گفت: این شیوه به عنوان ترفندی از سوی سارق به کار گرفته می‌شد تا صاحبان حساب متوجه برداشت وجه نشود. به گفته وی تاکنون تعداد زیادی از مالباختگان برای ثبت شکایت به پلیس فتا مراجعه کرده و کافی‌نت این سارق نیز به دستور مقام قضایی پلمپ شد.

 

 

دو حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در تهران

واحد مرکزی خبر نوشت: مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: در دو حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شش نفر مصدوم شدند. آقای عباسی افزود: در حادثه نخست که در شهرک ولی عصر، خیابان سپیده رخ داد، چهار نفر دچار گازگرفتگی با گاز مونوکسید کربن شده بودند که با اعزام دو دستگاه آمبولانس و اقدامات اولیه پزشکی، جان آنها نجات داده شد. وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه به بیمارستان لقمان منتقل شدند، گفت: وقوع این حادثه ساعت 9 و 25دقیقه دیروز به این مرکز اعلام شد. مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران همچنین گفت: در حادثه دیگری در لواسان نیز دو نفر در اثر استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن، مسموم شده بودند. عباسی افزود : وقوع این حادثه ساعت 13 و 46 دقیقه دیروز به این مرکز اعلام و برای تسریع در امداد رسانی به این مصدومان، بالگرد اوژانس تهران به محل وقوع این حادثه اعزام شد. وی گفت: مأموران اورژانس تهران با اقدامات اولیه پزشکی و نجات جان مصدومان ، آنها را به بیمارستان امام خمینی منتقل کردند.

 

 

برادرکشی با کلت کمری

فارس نوشت: رئیس دادگستری دشت آزادگان از وقوع قتل در این شهرستان خبر داد. حمید عساکره اظهار داشت: طی نزاعی خانوادگی، شخصی به وسیله سلاح جنگی کلت، برادر خود را به قتل رساند. وی ادامه داد: دلیل این نزاع که در روستای کوت نعیم درگرفت، اختلاف بر سر اراضی زراعی اعلام شده است. عساکره گفت: متهم پس از ارتکاب قتل ، متواری شد که با راهنمایی خانواده مقتول، پیگیری مستمر این مرجع و تلاش ماموران کلانتری 14 اهواز، شناسایی و در منزل خود در اهواز دستگیر شد. وی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

 

ماجرای عجیب ناپدید شدن پسر خردسال در مشهد

خبرگزاری مهر نوشت: زن میانسال که مدعی بودکودکی را در حوالی حرم امام رضا (ع) پیدا کرده است، پس از یک هفته با مراجعه به پلیس پسر خردسال را تحویل ماموران داد.
هفته گذشته زوج جوانی با مراجعه به مجتمع شهید قدوسی مشهد از ناپدید شدن مرموز پسر خردسال خود خبر دادند. آنها در شکایت خود به قاضی امام وردی گفتند: حدود شش روز قبل از جنوب کشور برای زیارت به مشهد آمدیم. در حال اقامه نماز بودیم که پسر خردسالمان ناپدید شد. همه جا را به دنبال او گشتیم اما اثری از پسرمان نبود.
پس از این شکایت تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند. بررسی های پلیسی نشان می داد پسر سه ساله ربوده شده به همین خاطر تحقیقات گسترده ای برای یافتن نیما کوچولو آغاز شد. از سوی دیگر عکس و مشخصات نیما در روزنامه ها چاپ شد تا اگر کسی اطلاعی از او دارد به پلیس مراجعه کند. یک روز پس از چاپ عکس پسر خردسال زنی با مراجعه به ماموران ادعا کرد پسر خردسال را در خیابان پیدا کرده و در این مدت به دنبال خانواده اش بوده است. ماموران که احتمال می دادند این زن رباینده نیما باشد او را دستگیر کرده و برای تحقیقات به شعبه 804 بازپرسی مجتمع قضایی شهید قدوسی منتقل شد.
مهری در جریان تحقیقات با انکار اتهام آدم ربایی گفت: پسر خردسال را در خیابان پیدا کردم که به دنبال پدر و مادرش می گشت او را به خانه ام بردم. در این مدت با همسرم خیلی دنبال خانواده او گشتیم اما موفق به یافتن آنها نشدیم. سرانجام عکس او را در روزنامه دیده و به پلیس مراجعه کردم. من و همسرم سه بچه داریم و نیازی به ربودن پسر بچه نداریم. در ادامه با توجه به ربوده شدن دو کودک در حوالی حرم و قتل آنها از سوی زنی ناشناس ماموران تحقیقات در این رابطه را از زن میانسال آغاز کردند.
قاضی امام وردی – رییس شعبه 804 مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد- در این رابطه گفت: پس از تحقیقات از متهم در اداره‌ آگاهی مشخص شد زن میانسال هیچ ارتباطی با ربودن دو کودک و قتل آنها ندارد. حال آنکه او خودش پسر خردسال را تحویل ماموران داده است. وی افزود: هم اکنون تحقیقات در رابطه با ادعاهای متهم از سوی ماموران ادامه دارد.

 

سه آدم ربا و متجاوز به عنف اعدام ‌شدند

فارس نوشت: سحرگاه امروز سه آدم‌ربا و متجاوز به عنف به دار مجازات آویخته شدند. صبح امروز با رأی شعبه سوم دادگاه کیفری استان قزوین سه عامل جنایت‌های خبیثانه که با آدم‌ربایی دختران را سوار خودرو و سپس مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، به دار مجازات آویخته شدند. این سه نفر با همراهی فرد دیگری به بهانه مسافر‌کشی در ساعت‌های غروب، خانم‌ها را سوار کرده و در یک نقطه خلوت آنها را داخل صندوق عقب می‌انداختند و از قزوین خارج می‌شدند. آدم‌رباها یکی از روستاهای اطراف بوئین‌زهرا پس از آزار و اذیت این خانم‌ها که اغلب دختران دانشجو بودند، مرتکب عمل منافی به عفت می‌شدند.
متهمان ابتدا منکر جرایم انتسابی بودند ولی شواهد جمع‌آوری شده از سوی پلیس آنها را مجبور ساخت تا لب به اعتراف بگشایند. این سه جنایتکار 30، 23 و 30 ساله متأهل و دارای نسبت خویشاوندی با یکدیگر هستند که پرونده آنها به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، ایراد ضرب و جرح عمدی و مشارکت در سرقت و نفر چهارم نیز به اتهام آد‌م‌ربایی، ایراد ضرب و جرح عمدی و رابطه نامشروع مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس مواد 367، 652، 480، 484، 442 و مواد ناظر به ماده 418 بند د ماده 82 و 637 قانون مجازات اسلامی مورد بررسی و رأی نهایی صادر شد. در ادامه حکم صادره در شعبه یازدهم دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد.
بر اساس حکم صادره متهم ردیف اول به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به اعدام، 15 سال حبس و 60 ضربه شلاق، متهم ردیف دوم به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی به 13 سال حبس و اعدام و متهم ردیف سوم به اتهام آدم‌ربایی، تجاوز به عنف و مشارکت در سرقت به 60 ضربه شلاق، 15 سال حبس و اعدام محکوم شدند.
همچنین متهم ردیف چهارم به اتهام آدم ربایی به 13 سال حبس و به اتهام رابطه نامشروع به 74 ضربه شلاق محکوم شد.علاوه بر این احکام صادره هر چهار متهم به دلیل ایجاد ضرب و جرح عمدی به پرداخت دیه در حق شاکیان محکوم شدند.

 

 

5 کشته در سانحه رانندگی محور شیرازـ کازرون

واحد مرکزی خبر نوشت: برخورد سه دستگاه خودرو امروز در محور شیرازـ کازرون11 کشته و زخمی بر جای گذاشت. محمد رضا رستگار مدیر روابط عمومی و بین الملل مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان فارس گفت: بر اثر برخورد سه دستگاه خودرو سواری پیکان، پژو و پرو پارس در دو راهی دهنو قلندری به خان زنیان محور شیرازـ کازرون پنج نفر کشته و 6 نفر مجروح شدند. سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه استان فارس علت حادثه را انحراف به چپ سواری پیکان اعلام کرد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =