مروری بر حوادث ایران در عصر جمعه 18 آذر 1390

دعوای بچگانه دانشجویان جان نوجوان 18ساله‌ای را گرفت

ایسنا نوشت: دعوای دانشجویان در سرویس دانشگاه جان نوجوان 18ساله‌ای را گرفت. در روز شنبه 12 آذرماه گزارش یک فقره درگیری منجر به قتل در ترمینال جنوب تهران اعلام و با دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی تخصصی به کارآگاهان مبارزه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد. در این گزارش قتل اعلام شده بود: جوان 18 ساله‌ای به نام «علی حوتی» عصر چهارشنبه در یک درگیری گروهی با چاقو زخمی شده و لحظاتی بعد پس از انتقال به بیمارستان بهارلو به علَت شدَت جراحات وارده فوت کرده است. با ثبت این شکوایه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی‌های اوَلیَه دریافتند که ساعتی قبل از درگیری گروهی در ترمینال جنوب فردی 19ساله به نام«یاشار» که دانشجوی مهندسی برق دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی است در داخل سرویس دانشگاه و در مسیر برگشت به سمت تهران، با یک دانشجوی دیگر درگیری لفظی داشته و آنها در محل پیاده شدن از اتوبوس در ترمینال خزانه تهران برای یکدیگر خط و نشان کشیدند.
کارآگاهان در بررسی دریافتند، «یاشار» از طریق تلفن همراه با یکی از دوستانش به نام «میلاد» تماس گرفت و به دوستش اطلاع می‌دهد که برای دعوا با تعدادی از دوستان مشترک به ترمینال جنوب بیایند و این در حالی بود که طرف دیگر دعوا نیز با تلفن همراه با یکی از دوستانش تماس گرفته و از دوستانش درخواست می‌کند تا برای دعوا به ترمینال جنوب بیاید. تحقیقات نشان داد که دوستان «یاشار» به اسامی «میلاد», «علی حوتی» و «صادق» برای حمایت از یاشار در ترمینال جنوب حاضر شده و از سوی نفر دیگر دعوا نیز یک نفر دیگر به نام «مرتضی» در محل پیاده شدن دانشجویان حضور داشت.
کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند پس از مدتی درگیری لفظی این 6 جوان تبدیل به درگیری فیزیکی شده و در لحظه‌ای که دانشجوی ناشناس با تهدید چاقو یقه «یاشار» را گرفت و او را با چاقو تهدید می‌کرد دو نفر از دوستان یاشار به کمکش آمدند و با پشت پا زدن او را به زمین انداخته و شروع به کتک زدن وی کردند که در این لحظه این دانشجوی ناشناس برای این که از دست آنها خودش را برهاند چاقو را به طرفین چرخاند. همچنین بررسی‌ها نشان داد که طرفین دعوا با فریاد دو نفر از دوستان یاشار دریافتند که چاقو به آنها اصابت کرده و دانشجوی ناشناس چاقو به دست نیز پس از اطلاع از این موضوع از محل حادثه متواری می‌شود. «علی حوتی» که از ناحیه قلب مورد اصابت دو ضربه چاقو قرار گرفته بود پیش از رسیدن به بیمارستان به علت خونریزی شدید جان خود را از دست داد.
در بررسی‌های بعدی کارآگاهان مشخص شد دانشجوی ناشناس به نام «سعید» دانشجوی کاردانی به کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه ایوانکی است. کارآگاهان در اقدام بعدی با شناسایی منزل پدر متهم برای دستگیری وی به این آدرس رفتند که دریافتند این متهم23 ساله، هنگامی که متوجه به قتل رسیدن «علی» شده است خود را به بازپرسی شعبه یکم دادسرای جنایی معرفی و تسلیم کرد.
این متهم به قتل در اعترافات خود بابیان اینکه «یاشار» که بر روی صندلی پشت سر من نشسته بود با زانویش به صندلی من فشار می‌داد گفت: در این لحظه من از جایم بلند شدم و به سمت او برگشتم و فقط نگاهی به او کردم و دوباره سرجایم نشستم اما «یاشار» برای عصبانی کردن من حرف‌های متعددی می زد و با تلفن همراهش با یکی از دوستانش صحبت کرد و با صدای بلند از دوستش خواست تا دوستان دیگرشان را باخودش به محل پیاده شدن بیاورد تا روی یک نفر را کم کنند.
وی بابیان اینکه به شدت ترسیده بودم، گفت: تلفن همراه نداشتم و با تلفن همراه یکی از همکلاسی‌هایم با دوستم «مرتضی» تماس گرفته و از او خواستم به همراه دوستانم به ترمینال جنوب بیایند. وی در ادامه اعترافات خود بابیان اینکه مرتضی به تنهایی آمده بود اما با خود یک کارد به همراه داشت گفت:در هنگام دعوا «یاشار» را به دیوار چسباندم و اصلاً قصد ضربه زدن با چاقو را نداشتم اما دو نفر از پشت سر به من پشت پا زدند و شروع به کتک زدن من کردند متوجه نشدم که چطور شد یک دفعه همان دو نفر فرار کردند و دیدم کارد در دست من خونی شده است.

 

نجات 1000کشتی نفتی‌ از تهاجم دزدان دریایی

فارس نوشت: فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه سال گذشته یک‌هزار کشتی نفتی با اسکورت نیروهای دریایی از تهاجم دزدان دریایی خارج شده است. دریادار حسین آزاد امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز به مناسبت هفته نیروی دریایی اظهار داشت: در سه سال پیش که دزدی‌ها در دریا توسط دزدان دریایی اوج گرفت، تا به امروز ناوگروه‌های ارتش و سپاه با اقتدار تمام در بیش از 3هزار کیلومتر در حال دفاع از منافع نیروی دریایی هستند. وی افزود: امروز 75 درصد امور اقتصاد در دریا صورت می‌گیرد و تا به امروز نیروی دریایی ارتش و سپاه قهرمان توانستند صیانت خوبی از مرزهای دریایی داشته باشند.

 

 کشته در سانحه رانندگی فارس

واحد مرکز خبر نوشت: بر اثر برخورد خودرو پراید و یک دستگاه کامیون در محور بوانات - یزد 3 نفر کشته شدند. در این سانحه راننده و 2 سرنشین خودرو پراید در دم جان باختند. سرهنگ احمدی رئیس پلیس راه استان، علت این سانحه را انحراف به چپ کامیون اعلام کرد.

 

درمان سرپایی10 تماشاچی شهرآورد 73

فارس نوشت: مدیر روابط‌ عمومی اورژانس تهران از درمان سرپایی 10 تماشاچی شهرآورد 73 تا نیمه اول بازی پرسپولیس و استقلال خبر داد. حسن عباسی با اشاره به استقرار آمبولانس‌ها، موتور آمبولانس و اتوبوس‌های آمبولانسی در اطراف استادیوم آزادی به همراه تیم‌های پزشکی و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: از صبح امروز تا پایان نیمه اول شهرآورد 73 تعداد 10 نفر از تماشاچیان به صورت سرپاپی درمان شدند. وی با بیان اینکه بیشتر این مراجعه‌کنندگان احتیاج به داروها و کمک‌های اولیه به دلیل سرگیجه داشتند، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ مصدومی احتیاج به انتقال به مراکز درمانی نداشته و تمام مراجعه کنندگان به صورت سرپایی در استادیوم آزادی توسط اورژانس تهران درمان شدند.

 

نجات سرنشینان قایق دریایی در آب‌های خلیج‌فارس

فارس نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات سرنشینان غرق شده یک قایق دریایی در آب‌های خلیج فارس خبر داد. محمود مظفر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی و غرق شدن یک قایق دریایی در جزیره قشم واقع در آب‌های خلیج‌فارس اظهار داشت: در پی این حادثه هفت نفر از سرنشینان این قایق دچار حادثه شدند. در پی گزارش به واحد امداد دریایی جمعیت هلال‌احمر در استان هرمزگان تیم‌های امدادی و غواص این جمعیت در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک غرق‌شدگان شتافتند. در پی این کمک‌رسانی سرنشینان این قایق تندروی غرق شده در آب‌های خلیج فارس از مرگ نجات یافتند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    2 2
    وقتی دانشجوی این مملکت چاقو تو جیبش می ذاره خدا به داد این مملکت برسد
  • بدون نام UZ ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    4 1
    دانشگاه نخوانید بنویسید مدرسه چون آنقدر شرایط قبولی راحت است که خیلی بار علمی نمی خواهد فقط پول داشته باشی مشکل حل. دعواو درگیری و استفاده از چاقو نشانه جامعه بیمار است