حوادث ایران در سه شنبه 17آبان 1390

راز قتل یک زن پس از 20 سال برملا شد 

ایسنا نوشت: جانشین فرماندهی انتظامی لرستان از کشف قتلی پس از گذشت 20 سال در بروجرد خبر داد. سرهنگ غلامزاده دراین باره گفت: در پی قتل خانمی در مورخ نوزدهم اردیبهشت ماه سال 88، ماموران آگاهی بروجرد با انجام تحقیقات و کار اطلاعاتی با هماهنگی مقام‌قضایی موفق به شناسایی و دستگیری متهم به قتل شدند.
وی با بیان اینکه متهم به قتل پس از اعتراف روانه زندان شد، تصریح کرد: با بررسی‌ سرنخ‌هایی بدست آمده مشخص شد شباهتی بین این قتل با قتل یک زن در سال 70 وجود دارد که با بررسی سوابق موجود، خانواده مقتوله شناسایی و با تحقیقات از آنان مشخص شد خانمی در سال 70 با ضربات چاقو به قتل رسیده و اشیای قیمتی وی از جمله مقداری طلا به سرقت رفته است.
غلامزاده ادامه داد: با هماهنگی مقام‌قضایی متهم به قتل دستگیرشده از زندان تحویل اداره آگاهی شهرستان بروجرد شد که ابتدا از قتل در سال 70 اظهار بی‌اطلاعی کرد اما با انجام تحقیق و بازجویی‌های فنی، سرانجام متهم لب به اعتراف گشود و گفت که با مقتوله دارای نسبت فامیلی بوده و در یک فرصت مناسب با حضور در منزل وی با وارد کردن ضربات چاقو او را به قتل رسانده و طلاهای وی را سرقت کرده است.

 

 

بارشها 5 پرواز مشهد را لغو کرد

و احد مرکزی خبر نوشت: پنج پرواز امروز به علت نامساعد بودن هوا از فرودگاه مشهد لغو شد. مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد گفت: پرواز شماره 1078 مشهد - رشت و 1002 مشهد - تبریز شرکت ماهان ، 2613 مشهد - اراک شرکت نفت ، 4002 مشهد - تهران شرکت زاگرس و پرواز 016 مشهد - مزار شریف - کابل شرکت کام ایر لغو شد. جعفری علت این لغو پروازها را نامساعد بودن اوضاع جوی مبدا و مقصد این پروازها اعلام کرد.

 

 

پلمپ کارگاه ساخت تجهیزات دریافت ماهواره‌ در یزد

ایسنا نوشت: رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی یزد از کشف چهار هزار و 13قطعه تجهیزات دریافت ماهواره خبر داد. سرهنگ جباری با بیان اینکه به دنبال اطلاع از تهیه و توزیع تجهیزات دریافت ماهواره توسط فردی به نام «حسین» موضوع در دستور کار ماموران اطلاعات و امنیت عمومی یزد قرار گرفت، گفت: ماموران با انجام یکسری کار اطلاعاتی محل سکونت وی را شناسایی و با تحقیقات گسترده کارگاه دیش‌سازی و نگهداری تجهیزات وی را شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام‌قضایی از منزل و کارگاه «حسین» بازرسی و تعداد چهارهزار و 13 قطعه تجهیزات دریافت ماهواره شامل یک‌هزار و پنج عدد دیش، 2700 عدد بست پایه دیش، 135 عدد پایه دیش، 165 عدد بست نگهدارنده ال‌ام‌بی و چهار عدد ال‌ام‌بی را کشف و ضبط کردند.
وی در پایان افزود: سه دستگاه دیش‌سازی، جوشکاری و لوله‌حمل‌کن نیز که در این کارگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت توقیف و به دستور مقام‌قضایی کارگاه تعطیل و پلمپ و متهم نیز تحویل مقام‌قضایی شد.

 

 

تکذیب کشف جسد مومیایی در لرستان

واحد مرکزی خبر نوشت: کشف جسد مومیایی در شهرستان ازنا استان لرستان صحت ندارد. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خبر کشف جسد مومیایی توسط حفاران غیر مجاز در کنار امامزاده سوفی ازنا در استان لرستان را تکذیب کرد.
آقای رحم دل با تایید دستگیری عوامل حفاری غیر مجاز در این امام زاده گفت: بر اساس گزارش های دریافتی در کاوش حفاران غیر مجاز هیچگونه جسد مومیایی و یا کوزه و اشیاء عتیقه ای پیدا نشده است. وی با بیان اینکه در این منطقه هیچ گونه لایه تاریخی وجود ندارد و اداره اوقاف و امور خیریه برای مرمت قبر امام زاده اقدام کرده است گفت : حفاران غیرمجاز صرفا به جرم در دست داشتن لوازم و تجهیزات گنج یابی دستگیر شده اند و هیچ گونه شی تاریخی در این حفاری از آنان کشف نشده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: مومیایی با فرهنگ مردم لرستان سنخیتی ندارد و بیشتر متعلق به حواشی رود نیل است.
پنجشنبه هفته گذشته مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر از دستگیری حفاران غیر مجاز به همراه دستگاه گنج‌ یاب و پیدا شدن جسد مومیایی شده ای در کنار امامزاده سوفی ازنا داده بودند که این خبر به سرعت در سایت های خبری منتشر شد.

 

 

کارخانه ایزوگام خوش‌بام طعمه حریق شد

ایسنا نوشت: مسئول دفتر فنی فرمانداری شهرستان شهرضا با اعلام وقوع حریقی در کارخانه ایزوگام خوش‌بام در منطقه یک پاتله در جنوب شهرضا گفت: آتش‌گرفتن منبع قیر کارخانه موجب سرایت آتش به سایر قسمت‌های کارخانه و کارگاه تولید شده است.
محمدعلی منوچهری با اشاره به آتش‌سوزی کارخانه ایزوگام خوش‌بام در منطقه یک پاتله در جنوب این شهر گفت: در مورد علت آتش‌سوزی اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما بر اساس شواهد، آتش گرفتن منبع قیر کارخانه موجب سرایت آتش به سایر قسمت‌های کارخانه و کارگاه تولید شده است.
منوچهری با بیان اینکه کارگاه تولید کارخانه به طور کامل خسارت دیده است،افزود: در این عملیات نیروی آتش‌نشانی از شهرستان‌های دهاقان، مبارکه، شهرضا و شهرمنظریه حضور پیدا کرده و در کمترین زمان آتش را مهار کردند. منوچهری گفت: خوشبختانه جز یک مجروح که به مراکز درمانی منتقل شد هیچ آمار فوتی نداشتیم.

 

 

مصدوم شدن میهمان مراسم عروسی در اثر واژگونی مینی بوس

واحد مرکزی خبر نوشت: 16 میهمان مراسم عروسی بر اثر واژگونی مینی بوس در سبزوار مصدوم شدند. فرمانده پلیس راه خراسان رضوی گفت: این حادثه دیشب در محور سبزوار - بردسکن در حال بازگشت میهمانان این مراسم به روستایشان رخ داد. سرهنگ صفایی افزود: 6 نفر از مجروحان سرپایی مداوا و 10مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند. او ، مه زیاد ، لغزندگی جاده و سرعت زیاد را علت واژگونی مینی بوس اعلام کرد.

 

 

برخورد سه دستگاه خودرو در شهرستان بویین زهرا چهار کشته برجای گذاشت

ایرنا نوشت: مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان قزوین اعلام کرد: برخورد سه دستگاه خودرو در شهرستان بویین زهرا چهار کشته و پنج مجروح برجای گذاشته است.
روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان بویین زهرا از وقوع یک مورد سانحه رانندگی در جاده ساوه مطلع و بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر شدند. ماموران در بررسی اولیه مشاهده کردند یک دستگاه سواری پراید با پنج سرنشین با یک دستگاه سواری پژو و یک دستگاه پراید دیگر برخورد کرده که در این سانحه دو سرنشین پراید بر اثر شدت جراحات در محل وقوع حادثه کشته و دو سرنشین دیگر آن مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
یکی از سرنشینان خودروی پژو نیز در محل وقوع سانحه کشته وسه نفر دیگر از سرنشینان آن مجروح وبه بیمارستان منتقل شدند. بر اساس این گزارش ، سرنشین شش ماهه خودروی پژو هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت. پلیس علت وقوع این تصادف را بی احتیاطی راننده پژو در انحراف به چپ اعلام کرد.

 

 

دو کوهنورد زن در ارتفاعات توچال مفقود شدند

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تلاش امدادگران تیم ایثار برای یافتن دوکوهنورد زن مفقودشده در ارتفاعات توچال خبر داد.
حسین درخشان با اعلام خبر مفقودشدن دو کوهنورد زن در ارتفاعات توچال تهران گفت: امدادگران جمعیت شمیرانات تهران در ساعت یک بامداد سه‌شنبه از طریق تماس شهروندی در جریان مفقودشدن دو کوهنورد قرار گرفتند. وی افزود: این فرد در تماس تلفنی اعلام کرد که دو تن از دوستانش به قصد صعود به ارتفاعات توچال به این منطقه اعزام اما به علت گم‌کردن مسیر در ارتفاعات زمین‌گیر شدند.
مدیرروابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: به دلیل وضعیت بارش شدید برف و همچنین مه، بلافاصله چهار تن از اعضای تیم ایثار به منطقه اعزام شدند.
درخشان با بیان اینکه با توجه به بررسی‌های انجام شده امدادگران احتمال می‌دهند که این دو کوهنورد زن در گردنه «پیازچال» زمین‌گیر شده باشند گفت: از بامداد امروز تلاش برای یافتن این دو کوهنورد مفقود شده ادامه دارد و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر یافتن این دو به دست نیامده است.

 

45 282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =