مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه 18 آبان 1390

کیف‌قاپان حرفه ای در دام پلیس

روزنامه ایران نوشت: دو کیف‌قاپ شرور که با موتورسیکلت به شکار مشتریان بانک‌ها می‌رفتند در عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر شدند. اوایل آبان امسال مرد جوانی به کلانتری 112 ابوسعید رفت و ضمن تسلیم شکایت گفت: ساعتی قبل به همراه یکی از همکارانم برای گرفتن 5 میلیون تومان پول به بانکی در میدان منیریه رفته بودیم اما وقتی از بانک خارج شدیم، ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین به ما نزدیک شد و کیف پولم را قاپید. پس از این شکایت، به دستور بازپرس زکی‌پور پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته بانک موفق شدند یکی از متهمان را به نام حسین غ- 20 ساله – که از سارقان سابقه‌دار بود شناسایی کنند. در ادامه تحقیقات مشخص شد وی مدتی قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده است. در ادامه تحقیقات مأموران همدست وی را به نام جعفر – 23 ساله – در شهرری شناسایی و او را دستگیر کرده و به پایگاه هشتم انتقال دادند. سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش – معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ – با اعلام این خبر گفت: بازپرس پرونده با درخواست چاپ عکس بدون پوشش متهمان از افرادی که هدف سرقت‌های آنها قرار گرفته‌اند، خواست برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایت خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

 

سرقت 17 میلیون ریالی کارمند زن با کارت اعتباری

روزنامه خراسان نوشت: رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با تأکید بر مراقبت شهروندان از رمز دوم کارت های بانکی خود از دستگیری زنی خبر داد که با استفاده از اعتماد همکارش 17 میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده بود.
سرهنگ خیاط زاده درباره این پرونده گفت: با اعلام شکایت یک پیرمرد مبنی بر کسر مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان از حساب بانکی اش مأموران تخصصی پلیس فتا کار روی این پرونده را آغاز کردند. در تحقیقات مشخص شد که برداشت ها در دفعات متعدد، جزئی و به منظور خرید شارژ تلفن همراه انجام شده است. مأموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات و ردیابی شماره تلفن هایی که از شارژهای سرقتی در آن ها استفاده شده بود چندین نفر را بازداشت کردند. وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده از متهمان، عامل اصلی این کلاهبرداری که یک زن کارمند بود شناسایی و دستگیر شد. این زن، همکار دختر پیرمرد شاکی بود، که دختر پیرمرد برای پرداخت تلفنی قبوض شهری با کارت پدرش از او کمک خواسته بود. زن کارمند هم با استفاده از اعتماد همکارش رمز دوم کارت را مخفیانه یادداشت و بعدا به مدت چند هفته با استفاده از رمز دوم به خرید شارژ تلفن همراه برای خود، اعضای خانواده و دوستانش اقدام کرده بود که مجموع مبالغ برداشت شده حدود یک میلیون و 700 هزار تومان بوده است. پرونده این زن پس از تکمیل تحقیقات در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
وی به شهروندان توصیه کرد که مراقب اطلاعات بانکی و رمز دوم حساب خود باشند. وی افزود: هنگام برداشت پول از خودپرداز مراقب افراد سودجویی که به آنان نزدیک می شوند باشند و در صورت گیر کردن کارت در دستگاه به راحتی محل را ترک نکنند و در صورت بسته بودن بانک از طریق تلفن گویا رمز خود را تغییر دهند.

 

 

جنجال به خاطر مهریه 750 سکه طلا

روزنامه ایران نوشت: اختلاف زوج جوان بر سر مهریه 750سکه طلا به محکومیت برادرزن و داماد انجامید. درگیری بین زوج جوان هنگامی شدت گرفت که عروس جوان مهریه‌اش را به اجرا گذاشت.
8 ماه قبل مریم به خاطر خوشگذرانی و ولخرجی‌های شوهرش تصمیم گرفت پس از یک سال زندگی مشترک او را تنبیه کند، در نتیجه با مراجعه به شعبه 268 دادگاه خانواده مهریه- 750سکه طلا- خود را به اجرا گذاشت. کیوان وقتی فهمید همسرش خواستار دریافت مهریه‌اش شده است، از او خواست از تصمیم عجولانه‌اش منصرف شود و شکایتش را پس بگیرد. اما زن حاضر نشد، به همین دلیل اختلاف آنان شدت گرفت و کارشان به کتک‌کاری کشید. مریم هم با بدنی مجروح و چشمانی اشکبار به خانه پدرش رفت و ماجرای کتک‌کاری با همسرش را برای خانواده‌اش تعریف کرد و محمود- برادر مریم- به حمایت از خواهرش از کیوان توضیح خواست، اما پاسخ داماد برای او قانع کننده نبود سپس کارشان به مشاجره لفظی و کتک‌کاری کشیده شده و داماد و برادرزن به شدت مجروح شدند.
با اعلام شکایت داماد و برادرزن، پرونده با صدور قرار مجرمیت از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه11 تهران- منیریه- برای رسیدگی به دادگاه عمومی تهران ارجاع شد، در جلسه دادگاه متهمان علیه هم شکایت‌شان را مطرح کرده و از اتهام‌های وارده از خود دفاع کردند و قاضی دادگاه به استناد دلایل و مستندات پرونده و نظریه پزشکی قانونی آنها را به اتهام درگیری و بر هم زدن آرامش جامعه، هر کدام را به 6 ماه حبس تعزیری محکوم کرد.همچنین دادگاه محمود را براساس نظریه پزشکی قانونی به پرداخت دیه به مبلغ دومیلیون و 750 هزار تومان در حق داماد خانواده و کیوان- داماد جوان- را نیز به پرداخت دیه یک میلیون و 800 هزارتومان در حق برادرزنش محکوم کرد. با اعتراض داماد و برادر زن به حکم دادگاه، پرونده آنان برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

 

 

کلاهبرداری بزرگ با صدور بیمه‌نامه‌های جعلی

روزنامه شرق نوشت: نماینده بیمه با استفاده از اسناد جعلی برای 175 نفر بیمه‌نامه صادر و بیش از 700 میلیون تومان کلاهبرداری کرد.
کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران وقتی از ماجرای جعل بیمه‌نامه‌ها مطلع شدند به تحقیق در این خصوص پرداختند. اسناد و مدارک موجود حکایت از آن داشت که نمایندگی یک شرکت بیمه در غرب کشور با استفاده از سندهای جعلی برای مشتریانی که فاقد سابقه بیمه هستند به بهانه نداشتن تصادف تخفیف در نظر می‌گیرد و علاوه بر این پولی را که از بیمه‌گذاران دریافت می‌کند به شرکت تحویل نمی‌دهد. کارآگاهان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند مردی به نام رامین این کلاهبرداری‌ها را انجام می‌دهد و یک راننده اتوبوس به نام صلاح نیز با او همکاری دارد. صلاح که در خط تهران به شهر محل وقوع کلاهبرداری و بالعکس مسافران را جا به جا می‌کرد، در ترمینال غرب دستگیر شد. او در بازجویی‌ها گفت: «هر وقت تعداد بیمه‌نامه‌هایی که رامین صادر می‌کرد به 10 فقره یا بیشتر می‌رسید، من پرونده‌ها را از او تحویل می‌گرفتم و به تهران می‌آوردم. سپس آنها را برای تایید به شعب مختلف نمایندگی بیمه می‌بردم. پس از تایید بیمه‌نامه‌ها توسط سازمان مرکزی بیمه در تهران، بیمه‌نامه را مجددا به «رامین» می‌دادم و برای هر پرونده مبلغ 30 هزار تومان می‌گرفتم.»
در این مرحله فاش شد رامین برای کلاهبرداری، بیمه‌نامه‌های واقعی اما تاریخ‌گذشته را دستکاری می‌کند و آنها را برای تایید به تهران می‌فرستد. کارآگاهان بعد از پی بردن به این جزییات با اخذ نیابت قضایی قصد داشتند راهی غرب کشور شوند که رامین با اطلاع از دستگیری همدستش طی تماسی با کارآگاهان اعلام کرد خودش حاضر است به تهران بیاید. به این ترتیب او خودش را به کارآگاهان تسلیم کرد.
«رامین» در اعترافاتش گفت: من افرادی را که از تاریخ بیمه‌نامه آنها چندین سال گذشته بود، شناسایی می‌کردم و با دست بردن و جعل در مشخصات بیمه اقدام به صدور بیمه‌نامه می‌کردم؛ ضمن اینکه طوری برنامه‌ریزی کرده بودم که بتوانم برای مشتریان تخفیف هم بگیرم. به این ترتیب پولی را که از بیمه‌گذاران می‌گرفتم برای خودم برمی‌داشتم. در تحقیقات بعدی و با حضور نماینده حقوقی شرکت بیمه مورد نظر 175 فقره سابقه بیمه جعلی به دست آمد که این اسناد نشان می‌دهد رامین حداقل 742 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ علی‌ اکبرپور، رییس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد تعداد این‌گونه بیمه‌نامه‌ها بسیار بیشتر باشد، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنها ادامه دارد.

 

 

قاتل فراری در کمپ ترک‌ اعتیاد مخفی شده بود

روزنامه ایران نوشت: مرد جنایتکار که پس از قتل دوستش در کرج در یک کمپ ترک اعتیاد در اصفهان مخفی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.
شامگاه 17 شهریور امسال مأموران پلیس کرج از درگیری مرگباری در «مشکین‌دشت» باخبر شدند. مأموران پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان «ناصر» در حالی که با ضربه قمه به قتل رسیده بود، روبه رو شدند. در جریان نخستین بررسی‌ها مشخص شد، راکب یک دستگاه موتورسیکلت سد راه مقتول شده و او را با ضربه‌های قمه از پا درآورده است. مأموران پس از تحقیق دریافتند مهدی پس از جنایت به اصفهان گریخته و در یک کمپ ترک اعتیاد مخفی شده است.
قاتل فراری پس از بازداشت لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با مقتول اختلاف مالی داشتم. یک روز او با کارد مرا مجروح کرد به همین خاطر تصمیم به انتقام گرفتم. شب حادثه سدراهش شدم و او را با قمه به قتل رساندم. بعد هم به اصفهان گریخته و با هویت جعلی در یک کمپ ترک اعتیاد مخفی شدم. رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به این خبر گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود با قرار قانونی روانه زندان شد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =