حوادث صبح ایران در یکشنبه 15 آبان 1390

زن راز کلاهبرداری های میلیونی شوهرش را فاش کرد

روزنامه خراسان نوشت: اختلاف کلاهبردار حرفه ای با همسرش تاوان سختی برای او داشت و به برملا شدن راز کلاهبرداری های میلیونی اش با استفاده از شناسنامه های مفقودی منجر شد.
تحقیقات پلیس در این باره زمانی آغاز شد که مردی به دادسرای ناحیه 11 تهران رفت و مدعی شد فرد ناشناسی با هویت او در بانک حساب جاری باز و چک های بلامحل صادر کرده است. این مرد در شکوائیه اش گفت: «چند روز قبل مردی با من تماس گرفت و مدعی شد از من یک فقره چک 3 میلیون تومانی دارد. او گفت حساب بانکی ام موجودی ندارد و به همین دلیل قصد دارد چکم را به اجرا بگذارد. چند روز بعد چند نفر دیگر نیز با من تماس گرفتند و گفتند می خواهند از من به دلیل صدور چک های بلامحل شکایت کنند. این در حالی بود که من اصلا دسته چک نداشتم.»
زمانی که این پرونده در اختیار افسران آگاهی قرار گرفت آنان با تحقیق در این باره دریافتند سه سال قبل شناسنامه شاکی مفقود شده است. این موضوع نشان می داد شناسنامه گم شده به دست فردی شیاد افتاده و او از این طریق از بانک دسته چک گرفته و چک های بلامحل صادر کرده است. این موضوع می توانست ابعاد گسترده ای داشته باشد. از این رو کارآگاهان آگاهی به بانکی که دسته چک را صادر کرده بود رفتند اما رئیس بانک اعلام کرد زمان افتتاح حساب او مسئول شعبه نبوده است. در شاخه دیگری از تجسس ها ده ها نفر از افرادی که چک های بلامحل در اختیارشان بود نیز به جمع شاکیان این پرونده پیوستند. آن ها که اغلب فروشنده لوازم خانگی بودند نشانی مردی حدود 30 ساله را به پلیس دادند و گفتند او با این ادعا که مدیر یک تالار پذیرایی است فریبشان داده و از آن ها کلاهبرداری کرده است. ابعاد این پرونده در حالی گسترده تر می شد که هیچ سرنخ قابل اعتنایی از کلاهبردار ناشناس در اختیار پلیس نبود. از این رو جزئیات این پرونده از طریق روزنامه ها منتشر شد تا شهروندانی که اطلاعاتی از مرد شیاد دارند پلیس را یاری کنند.
هنوز چند روز از این اقدام نگذشته بود که زنی به پلیس آگاهی رفت و مدعی شد کلاهبردار ناشناس شوهر او است. این زن در این خصوص گفت: «حدود 5 سال قبل با هوشنگ ازدواج کردم. او از همان اول در کار خلاف بود و من هم کاری از دستم برنمی آمد. او چند مرتبه به دلیل کلاهبرداری به زندان افتاد اما بعد از آزادی باز هم دست بردار نبود و سراغ کارهای خلاف می رفت. مدتی قبل فهمیدم هوشنگ چند شناسنامه به دست آورده و با استفاده از آن ها از بانک دسته چک گرفته است. این ماجرا ادامه داشت تا این که چند روز قبل در حالی که هوشنگ به قزوین رفته بود پلیس او را به اتهام کلاهبرداری دستگیر کرد.» اظهارات این زن سبب شد مرد شیاد شناسایی و از زندان قزوین به تهران منتقل شود. زمانی که هوشنگ تحت بازجویی قرار گرفت اتهامش را پذیرفت و به کلاهبرداری چند میلیونی با استفاده از چک های بلامحل اقرار کرد. او گفت: «ابتدا از طریق دوستانم که در کار جیب بری و کیف قاپی هستند چند فقره شناسنامه به دست آوردم. سپس با استفاده از این شناسنامه ها از بانک دسته چک گرفتم و با چرب زبانی ده ها فروشنده لوازم خانگی را فریب دادم و در قبال خریدهای میلیونی به آن ها چک های بی محل دادم».

 

 

سرقت‌های سریالی طلا و جواهرات قدیمی

روزنامه جام‌جم نوشت: 2 دزد سابقه‌دار که از خانه‌های شهروندان مشهدی، طلا و جواهر قدیمی سرقت می‌کردند، پس از دستگیری به سرقت‌های سریالی از منازل اعتراف کردند.
رسیدگی به این پرونده هفته گذشته با شکایت مردی مبنی بر این که اشیای قدیمی و طلا و جواهرات در منزلش از سوی 2 مرد جوان سرقت شده است، در دستورکار پلیس آگاهی استان خراسان رضوی قرار گرفت. شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: شب حادثه من و اعضای خانواده‌ام هنگام بازگشت از مهمانی، مشاهده کردیم یک مرد جوان روی دیوار حیاطمان است. در همین موقع مرد غریبه وحشت‌زده به خیابان پرید و با موتورسیکلت همدستش که منتظرش بود، از محل فرار کرد.
شاکی با اشاره به سرقت اموال خانه‌اش گفت: وقتی وارد خانه شدیم، دیدیم اثاثیه به هم ریخته و چند قلم اشیای قدیمی و صندوقچه طلا و جواهرهایی که به ما به ارث رسیده بود، سرقت شده است.
در پی این شکایت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از سارقان فراری صورت گرفت و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که چند روز بعد ماموران هنگام گشتزنی در یکی از خیابان‌های مرکزی مشهد با مشاهده مرد جوانی که در حال پریدن از حیاط خانه‌ای به خیابان بود، او را دستگیر و در بازرسی از او یک کارت سوخت خودرو پیدا کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد یک دزد حرفه‌ای است و کارت سوخت را نیز چند روز پیش از خانه‌ای سرقت کرده است. در مرحله بعدی تحقیقات،‌ متهم به سرقت طلا و جواهر نیز اعتراف کرد. به این ترتیب با احتمال این‌که او یکی از همان 2 سارق فراری تحت تعقیب پلیس است، ماموران از شاکی خواستند تا با متهمان در مواجهه حضوری قرار گیرد. مرد شاکی به محض دیدن متهم او را سارق منزلش معرفی کرد.
بنابراین متهم دوباره بازجویی شد و این بار اعتراف کرد اموال شاکی را با همدستی یکی از دوستانش که او نیز دزدی سابقه‌دار است، به سرقت برده‌اند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد متهم و همدست فراری‌اش از طریق یکی از اقوامشان متوجه شده‌اند او اشیای قدیمی و صندوقچه‌ای پر از طلا و جواهر نگهداری می‌کند. بنابراین نقشه سرقت را طراحی کرده و با کنترل خانه شاکی و اطمینان از این‌که کسی در منزل حضور ندارد، آن را عملی کرده‌اند. با تحقیق از این دزد سابقه‌دار معلوم شد او علاوه بر این سرقت، از چند خانه دیگر نیز اموال و مقداری طلای قدیمی سرقت کرده و طلاهای دزدی را به 2 طلافروش که در زمینه خرید و فروش اموال دزدی فعالیت دارند، فروخته است. در پی اطلاعات به دست آمده از شاکی، دیگر همدست او نیز تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شد. این متهم نیز در بازجویی پلیسی به همدستی با دیگر متهم بازداشت‌شده در سرقت‌های سریالی منازل شهروندان مشهدی اعتراف کرد. در پی اعتراف این 2 متهم به سرقت، 2 طلافروش که خریدار اموال دزدی بودند نیز دستگیر شدند.

 

 

عامل جنایت در پل اندیشه مشهد دستگیر شد

روزنامه خراسان نوشت: مرد 60ساله ای که راننده ای را داخل یک خودرو در مشهد به قتل رسانده بود توسط ماموران کلانتری سجاد مشهد دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.
اوایل ماه جاری شهروندان از وجود جسد خون آلود مردی داخل یک دستگاه خودرو ریو روی پل اندیشه مشهد خبر دادند. در پی دریافت این خبر بلافاصله ماموران کلانتری سجاد در محل حضور یافتند و با حفظ صحنه حادثه مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. دقایقی بعد مقام قضایی به همراه پزشک قانونی، تیم بررسی صحنه جرم و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل کشف جسد حضور یافت و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی های اولیه بیانگر آن بود که راننده خودرو ریو با وارد آمدن جسم سخت لبه دار به سرش کشته شده است. ادامه تحقیقات نشان داد مردی حدود 60ساله از خودرو مقتول پیاده شده و درحالی که شیئی شبیه قمه در دست داشته راننده خودرو 405 را تهدید کرده و سوار خودرو مذکور شده است.
با این سرنخ و با دستورات ویژه ای که قاضی شاکر برای دستگیری متهم صادر کرد ماموران کلانتری سجاد موفق شدند عامل این جنایت را دستگیر کنند و تحویل کارآگاهان بدهند. قاضی ویژه قتل عمد نیز نیمه شب گذشته با حضور در پلیس آگاهی به بازجویی از متهم دستگیر شده پرداخت. وی ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت گفت: به علت برخی مسائل خاص، با مقتول در یک گاوداری درگیر شدم و قصد داشتم پیکر نیمه جان او را منتقل کنم که روی پل اندیشه مورد ظن شهروندان قرار گرفتم و به ناچار او را با خودروی خودم رها کردم و متواری شدم. تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

 

 

زن شیشه‌ای شوهرش را کشت

روزنامه ایران نوشت: اختلاف شدید زوج شیشه‌ای هنگام مصرف موادمخدر با قتل مرد جوان پایان یافت. بعدازظهر پنج‌شنبه- 12 آبان- زن جوانی با تلفن اورژانس تماس گرفت و ازمجروح شدن همسرش خبر داد. دقایقی بعد امدادگران به خانه مورد نظر در خیابان قصرالدشت رسیده و به محض ورود با پیکر خونین مجتبی- 35 ساله- روبه‌رو شدند که با کارد از پا درآمده بود. امدادگران پس از معاینه مرد جوان مرگ وی را تأیید کردند. بنابراین بلافاصله موضوع به پلیس اعلام شد و مأموران کلانتری 108 نواب برای بررسی ماجرا راهی محل جنایت شدند. فریبا- 26ساله- که وضعیت روحی مناسبی نداشت در حالی که به شدت گریه می‌کرد گفت: «نمی‌خواستم شوهرم را بکشم اما وقتی درگیری لفظی پیدا کردم آنقدر عصبی شدم که کنترلم را از دست داده و با کارد آشپزخانه او را زدم. بعد هم از ترس با اورژانس تماس گرفتم اما دیگر دیر شده بود.» بدین ترتیب با اعلام موضوع به حسین روشن- بازپرس کشیک ویژه قتل- تیم ویژه جنایی راهی محل حادثه شده و در نخستین تحقیقات دریافتند فریبا و مجتبی حدود یک سال قبل ازدواج کرده و هر دو به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشته‌اند. زن جوان پس از بازداشت برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل شد.
 

 

 

اعتراف مادر به قتل نوزاد 16روزه

روزنامه خراسان نوشت: زن جوانی که نوزاد 16روزه خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود روز گذشته پس از اعتراف صریح به قتل روانه زندان شد. این زن 20ساله که در بیمارستان 22بهمن مشهد به دلیل خودزنی پس از ارتکاب جنایت تحت درمان قرار داشت روز گذشته پس از بهبودی به شعبه 809 مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد معرفی شد و توسط قاضی ویژه قتل مورد بازجویی قرارگرفت. این زن ضمن اعتراف صریح به واردآوردن 2ضربه چاقو به نوزاد 16روزه اش گفت: من دچار افسردگی شده بودم و دست خودم نبود. به طور ناگهانی از فرزندم که گریه می کرد و شیر نمی خورد بدم آمد و به همین دلیل 2ضربه چاقو به او زدم. پس از اعترافات این زن، قاضی شاکر برای متهم قرار بازداشت موقت صادر کرد و دستور داد تا او برای انجام معاینات روانی به پزشکی قانونی معرفی شود.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =