مروری بر حوادث ایران در چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰

دزدان، خانه خالی کاربران شبکه‌های اجتماعی را شناسایی می‌کنند

ایسنا نوشت: اداره اجتماعی پلیس فتا به کاربران یادآوری کرد که اطلاعات مکانی و زمانی افراد مورد علاقه مجرمان و سارقان است و امروزه وجود سیستم‌های اشتراک‌گذاری عکس، ویدئو که سبب به اشتراک‌گذاری اطلاعات می‌شود، این امکان را به سارقان می‌دهد که از کاربران سرقت کنند.
معاونت اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی اعلام کرد که با ظهور سرویس‌های جدید، در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی که به اشتراک‌گذاری داده‌های اشخاص به صورت نامحدود انجام می‌گیرد سبب می‌شود سارقان خانه کاربران را شناسایی کنند.
این درحالی است که وجود سیستم‌های اشتراک‌گذاری عکس، ویدئو و سایر محتواها و همچنین سرویس‌های جانمایی مثل گوگل‌ارت، ویکی مدیا و بسیاری دیگر از سرویس‌های اینترنتی مبنی بر اشتراک‌گذاری اطلاعات، این امکان را به کاربران می‌دهد که منابع مشترکی را با دیگران ایجاد کنند و این درحالی است که اطلاعات مکانی و زمانی کاربران، مورد علاقه مجرمان به خصوص سارقان است.
بر این اساس توصیه می‌شود زمانی که افراد از دستگاه‌های رایانه‌ای همراه مجهز به GPS، نظیر برخی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده می‌کنند و در مکانی خارج از محل زندگی خود هستند، اطلاعات مکانی و زمانی خود را در سیستم‌های جانمایی مثل گوگل‌مپ یا گوگل‌ارت به اشتراک نگذارند یا سیستم جانمایی خود را غیرفعال سازند.
اداره اجتماعی در ادامه می‌افزاید که سایت‌های اجتماعی مانند فیسبوک و گوگل‌پلاس، با توجه به این نکته که مجهز به GPS می‌باشند، به وسیله مناسبی برای سارقان بدل شده تا با استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران و آگاهی از نبود آنها در منازل‌شان خانه‌های این افراد را مورد سرقت قرار دهند.
براساس گزارشات اخیر مشاهده شده است که به روز کردن اطلاعات خصوصی و دادن اطلاعات در مورد زمان سفرها و به اشتراک گذاشتن تصاویر تعطیلات سبب می‌شوند تا دزدان پس از آگاهی از نبود کاربران در منازل‌شان با استفاده از سیستم مکان‌یاب منازل آنان را شناسایی و مورد سرقت قرار دهند.
پلیس فتا ناجا از کاربران خواست که کاربران دقت بیشتری در استفاده از این امکانات کرده و در صورتی که مسایل و الزامات امنیتی و اصول محرمانی در این اشتراک‌گذاری‌ها رعایت نشود، متاسفانه آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی و خانوادگی به وقوع می‌پیوند.
 

 

شمار قربانیان سیل بهبهان به 12نفر رسید/ تداوم توزیع اقلام ضروری

فارس نوشت: فرماندار بهبهان از کشف جسد دوازدهمین قربانی سیل اخیر این شهرستان و ادامه توزیع اقلام ضروری میان سیل‌زدگان خبر داد. فرهاد باذلی‎محبوب از کشف دوازدهمین جسد قربانی حادثه سیل اخیر محور بهبهان - رامهرمز خبر داد و اظهار داشت: پس از حادثه تیم‎های امدادی به دنبال کشف اجساد مفقودین بودند که امروز جسد یکی از مفقودان به نام مرحوم "امین طرح‌زاده" که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود کشف شد. همچنان نیروهای امدادی به دنبال کشف آخرین مفقودی اعلامی بوده و با تمام توان در حال جست‎و‎جو برای یافتن وی هستند.
فرماندار بهبهان خاطرنشان کرد: همچنین توزیع اقلام مصرفی به دست امدادگران هلال احمر در مناطق سیل زده ادامه داشته و نیازهای لازم نیز به مسئولان استان به منظور تامین هرجه سریعتر آنها اعلام شده است. به دلیل اینکه آب برخی از مناطق هنوز زلال نشده، توزیع آب‎معدنی در آنها ادامه داشته و مشکلی در خصوص تأمین این آب نداریم.
باذلی‎محبوب در ادامه از برنامه‎ریزی برای امدادهای پزشکی به مناطق سیل‌زده نیز خبر داد و گفت: با برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته، پزشکانی را به مناطق سیل‎زده خواهیم فرستاد تا بیماران احتمالی این مناطق را درمان و از شیوع بیماری در میان آنان جلوگیری کنند. با توجه به احتمال بارندگی در بهبهان، کمیته بحران در این شهرستان در آماده‎باش کامل به سر برده و با تمام توان خود از وقوع هرگونه اتفاق ناگواری در مناطق حادثه‎دیده جلوگیری خواهیم کرد.
فرماندار بهبهان با ابراز تأسف از حادثه ناگوار سیل و آسیب‌ رساندن جانی و مالی به اهالی این منطقه گفت: همه تلاش مسئولان در راستای جبران این خسارات و رفع مشکلات سیل‌زدگان است. البته این امر نیازمند حمایت و تعامل هر چه بیشتر مسئولان استانی‌ست که امیدواریم این مهم به‌زودی محقق شود.

 

 

توزیع کننده فیلم‌های غیراخلاقی در اینترنت به دام افتاد

ایسنا نوشت: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فروشنده و توزیع‌کننده فیلم‌های غیراخلاقی در اینترنت خبر داد. سرهنگ خسروی گفت: ماموران در هنگام رصد و گشت در فضای مجازی برای کشف و جلوگیری از تخلفات سایبری دریافتند که فردی با ایجاد و به روز رسانی فروشگاه اینترنی و درج تبلیغات گسترده در آن سایت، اقدام به فروش انواع فیلم و سریال مستهجن و غیراخلاقی در محیط اینترنت می‌کند. وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت فنی و تخصصی سایت مربوطه را مورد بررسی قرار دادند گفت: نهایتا متهم شناسایی و با انجام تحقیقات نامحسوس محل فعالیت و تکثیر و فروش فیلم ها کشف و متهم به همراه حافظه محتوی فیلم‌های مستهجن و تعداد زیادی فیلم دستگیر شد.

 

 

افزایش کلاهبرداری شبکه‌های ماهواره از طریق پیامک

خبرگزاری مهر نوشت: معاون اجتماعی پلیس فتا از افزایش کلاهبرداریهای پیامکی در قالب نظرسنجی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای خبر داد. سرهنگ محسن میربهرسی اظهار داشت: طی ماههای اخیر در چندین شبکه ماهواره‌ای شرکتهایی با عناوین گوناگون اقدام به تبلیغات و نظرسنجی کردند که با استقبال بعضی از هموطنان مواجه شده است. وی به شهروندان توصیه کرد که در این نظر سنجی ها شرکت نکنند زیرا نظرسنجی پیامکی یکی از روش‌های کلاهبرداری مجازی است. افراد سودجو و شرکتهای فعال در این زمینه پس از انجام تبلیغات و گرفتن نظرات مردمی شماره‌های همراه متقاضیان را که از طریق پیامک به آن‌ها رسیده را برداشت کرده و از همین راه و در زمانی مناسب به آن‌ها اعلام می کنند که شما در نظرسنجی برنده شده‌اید و در قبال واریز مبلغی به حساب شرکت و ارسال رسید بانکی می‌توانید جوایز خود را تحویل بگیرید. معاون اجتماعی پلیس فتا تاکید کرد: در این روش قربانی با توجه به جذابیت موضوع ملزم به پرداخت هزینه‌های قابل توجهی به عنوان مالیات یا هزینه‌های پردازش می‌شود، ولی در ازای آن چیزی دریافت نمی کند. متاسفانه این شیوه در حال حاضر در حال افزایش است و تنها راه جلوگیری از آن دقت و هوشیاری مردم است.

 

 

کلاهبرداری چهار و نیم میلیارد ریالی سه کلاهبردار با ارسال پیامک

 ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری سه نفر به اتهام کشف چهار و نیم میلیارد ریال کلاهبردای از شهروندان خبر داد. سردار قاسم نصری با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی از ابتدای آبان ماه تاکنون با بررسی علمی و فنی 16 فقره پرونده کلاهبرداری و تحقیقات گسترده در راستای کشف این پرونده‌ها، سه متهم را شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه هر سه را دستگیر کرده‌اند. به گفته فرمانده انتظامی استان سمنان یکی از متهمان دستگیرشده، کلاهبردار حرفه‌ای است که به تنهایی مرتکب 13 فقره کلاهبرداری تحت عناوین مختلف شده است. وی درباره شیوه جدید کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به شهروندان هشدار داد: عده‌ای سودجو با ارسال پیامکی با مضمون «شما در قرعه‌کشی برنده پانصدهزار تومان شده‌اید...» از آنان می‌خواهند شماره عابربانک و رمز CVV2 خود را ارسال کنند تا جایزه به حسابشان واریز شود. پس از ارسال موارد خواسته شده، کلاهبرداران اقدام به برداشت وجه یا خرید اینترنتی از حساب مالباختگان کرده و از این طریق از شهروندان اخاذی ‌کرده‌اند.

 

 

کلاهبرداری 13 میلیاردتومانی در فریدون کنار

سایت پلیس نوشت: ماموران انتظامی شهرستان فریدون کنار مازندران موفق شدند متهمان به کلاهبرداری که با وعده پرداخت وام از شهروندان13میلیارد تومان به جیب زده بودند را شناسائی و دستگیر کنند. در پی مراجعه برخی افراد به ماموران انتظامی شهرستان فریدون کنار مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی افرادی سود جو با وعده پرداخت وام موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرارگرفت. ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات اولیه پلیسی دریافتند متهمان با وعده پرداخت وام، سند ملکی منازل شهروندان را ازآنان اخذ و از این طربق کلاهبرداری می کنند. برپایه این گزارش،متهمان پس از شناسائی مخفیگاهشان با هماهنگی مرجع قضائی شناسائی و دستگیر شدند. گفتنی است،متهمان که تاکنون بیش از 13 میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

مردی زنده زنده در آتش سوخت

ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی اورژانس تهران از فوت مردی میانسال به علت مصدومیت ناشی از سوختگی شدید خبر داد. حسن عباسی با اعلام این خبر افزود: وقوع حادثه حریق در یک منزل مسکونی در ساعت 1:35 بامداد روز چهارشنبه در منطقه امیرآباد به عوامل اورژانس اطلاع داده شد. مسئول روابط عمومی اورژانس تهران ادامه داد: امدادگران اورژانس پس از حضور در محل حادثه مشاهده کردند که مردی 40 ساله به علت مصدومیت ناشی از سوختگی شدید فوت کرده و سه تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند. عباسی با بیان اینکه مصدوم‌شدگان مردی 65 ساله و دو زن 60 و 35 ساله بوده‌اند، گفت: سه مصدوم حادثه توسط عوامل اورژانس به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.
 

 

 

مرد دهن‌بین به توصیه مادرش زنش را آزار داد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم دهن‌بین است و هر حرفی که مادرش می‌گوید گوش می‌دهد؛ مادرشوهرم خواهان عذاب من است و به شوهرم می‌گوید که مرا زجر بدهد. این زن با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 250 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه شوهرم هر کاری که مادرش می‌گوید، انجام می‌دهد، گفت: مادرشوهرم هر روز با شوهرم تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که با من بدرفتاری کرده و مرا به خرید نبرد. شوهرم هر کاری که مادرش می‌گوید، انجام می‌دهد، از این وضع خسته شدم او با این کار زندگی را به کامم تلخ می‌کند. می‌خواهم از شوهرم جدا شوم تا او با مادرش زندگی کند و دیگر کسی نباشد که مرا عذاب دهد. مادرشوهرم روی همسرم حساس است و می‌خواهد شوهرم تنها مال او باشد و از اینکه برای او زن گرفته، ناراحت است. رفتارهای شوهرم مرا خسته کرده نمی‌خواهم کسی به من بی‌احترامی کرده و زندگی‌ام را خراب کند. می‌خواهم از شوهرم جدا شوم و تنها و به دور از او که دهن‌بین است زندگی کنم.
قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن، حضور مرد را به خاطر اصرار زن برای رسیدگی به پرونده در جلسه بعد خواهان شد.

 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =