حوادث ایران و جهان در دوشنبه 23 آبان 1390

بر اثر انفجار در رستورانی در چین هفت نفر کشته شدند

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر وقوع انفجار در رستورانی در چین هفت نفر کشته و سی و یک نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار در ساعت شلوغی صبح در یک رستوران فست فود در مرکز استان شانزی در شمال غرب چین رخ داد. به گزارش خبرگزاری شین هوآ انفجار در رستوران چینی بر اثر نشت گاز طبیعی رخ داده است. بر اثر این انفجار شیشه های پنجره ها تا شعاع یک مایلی شکستند. بیشتر قربانیان این انفجار عابران از جمله کودکانی بودند که درحال گذر از مقابل رستوران بودند و یا در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاده بودند. به گفته منابع بیمارستانی بیشتر زخمی ها از ناحیه سر و صورت زخمی شده اند.

 

نشت گاز در مسجد 10 زن را راهی بیمارستان کرد

ایسنا نوشت: نشت گاز در مسجد امام زمان ‌(عج) شهرستان صوفیان منجر به مسمومیت 10زن حاضر در مسجد شد. حبیب حسینقلی‌زاده، مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: این افراد که در جلسه قرآنی در مسجد حضور داشتند با نشت گاز مونوکسیدکربن از بخاری گازی مسجد مسموم شدند که بعد از اطلاع مرکز فوریت‌های پزشکی صوفیان به درمانگاه صوفیان انتقال یافتند. وی وضعیت مصدمان را رضایت‌بخش اعلام کرد و توصیه کرد: افرادی که احساس می‌کنند در فضاهای بسته دچار گازگرفتگی می‌شوند، بعد از باز کردن در و پنجره خود را با پتو بپوشانند.

 

کمکهای ایران به زلزله زدگان استان وان ترکیه ادامه دارد

ایرنا نوشت: کمکهای انساندوستانه ایران به مردم زلزله زده استان ' وان' ترکیه همچنان ادامه دارد. در آخرین محموله ارسالی از سوی جمعیت هلال احمر به مردم زلزله زده وان که با برودت هوا در این منطقه نیاز مبرمی به وسایل گرمازا و چادر دارند، یک هزار تخته چادر و 700 بخاری برقی تحویل مقامات این استان قرار گرفت. مقامات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در دیدار با مسوولان هلال احمر ترکیه آمادگی خود را برای ارسال کمکهای بیشتر به زلزله زدگان استان وان اعلام کرده اند. در دو زمین لرزه به قدرت 2/7 و 6/5 ریشتر که استان وان ترکیه را تکان داد، بیش از 650 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

 

مرد طاقت بیماری همسرش را نیاورد درخواست طلاق کرد

فارس نوشت: مردی در دادگاه خانواده گفت: حاضرم بعد از طلاق از همسرم مقداری از هزینه درمان او را بپردازم.
مردی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این مرد در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه همسرم بیمار است، اظهار داشت: از اینکه هر بار برای همسرم دارو بخرم تا او درمان شود و به حالت عادی‌اش بازگردد، خسته شدم. وی با اشاره به اینکه حدود 5 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، ادامه داد: همسرم عصبی است و برای درمانش دارو مصرف می‌کند ولی طی این 2 سال هنوز درمان نشده و من دیگر کم آورده‌ام.
مرد بار دیگر در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه یک فرزند 3 ساله داریم، افزود: هزینه‌ داروهای همسرم زیاد است و من دیگر از عهده آن بر نمی‌آیم و طلاق می‌خواهم. وی ادامه داد: مهریه همسرم 14 سکه بهار آزادی است که حاضرم آن را نیز پرداخت کنم و بعد او را طلاق بدهم تا به آرامش برسم چرا که در کنار همسرم من نیز در حال بیمار شدن هستم. مرد در ادامه بیان کرد: حضانت فرزندم را نیز بعد از طلاق به عهده خواهم گرفت زیرا همسرم بیمار است و نمی‌تواند از او نگهداری کند. وی افزود: همسرم باید با این درخواست من موافقت کند و هیچ مخالفت و اعتراضی در این خصوص نداشته باشد زیرا زندگی در کنار او برایم بسیار طلاقت فرسا شده است.
مرد در ادامه عنوان کرد: با جدا شدن از همسرم او نیز می‌تواند به راحتی درمان شود همچنین من حاضرم بعد از طلاق مقداری از هزینه‌های درمان همسرم را بپردازم. وی ادامه داد: همسرم بعد از فوت پدرش بیمار شده و در این 2 سال درمان نشد؛ از وضع موجود خسته شدم و به همین دلیل می‌خواهم از او جدا شوم. قاضی این پرونده بعد از شنیدن اظهارات مرد، حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و رسیدگی به جلسه را با وجود مدارک لازم به روزی دیگر موکول کرد.

 

دیدار مادر و دختر پس از 35 سال

واحد مرکزی خبر نوشت: مادر و دختری پس از 35 سال با کمک بانک های اطلاعاتی پست با یکدیگر دیدار کردند. مدیرکل پست خراسان رضوی گفت : فاطمه اسدی فرد پس از جدایی پدر و مادرش به همراه پدرش در تهران زندگی می کرد و مادرش مهوش روستایی برای ادامه زندگی به مشهد سفر کرد. آقای توکلی افزود: خانم اسدی فرد پس از فوت پدرش برای یافتن مادر خود به اداره پست تهران مراجعه کرد و اداره پست با تأیید این که برای مادر این دختر کارت ملی صادر شده است وی را به اداره پست مشهد معرفی کرد. وی با مراجعه به واحد کد گذاری اداره پست مشهد آدرس محل سکونت مادرش را پیدا کرد و موفق شد پس از 35 سال با وی دیدار کند. فاطمه اسدی فرد از 2 سالگی هیچ خبری از مادرش نداشت.

 

نجات 5 شهروند از خطر ریزش آوار ساختمان

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: رسیدن آتش نشانان در کوتاهترین زمان ممکن به محل حادثه و اقدام به موقع آنان موجب نجات 5 شهروند شد که به دلیل ریزش بخشی از ساختمان مسکونی کنار قطعه زمین گودبرداری شده، گرفتار شده بودند.
ساکنان این ساختمان مسکونی مقارن ظهر امروز با شنیدن صدای مهیب فرو ریختن بخشی از ساختمان که در خیابان 184 غربی تهرانپارس قرار دارد وحشت زده با سامانه 125 تماس گرفتند و تقاضای کمک کردند. ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر رخداد این حادثه بی درنگ زنگ ایستگاه 57 را به صدا درآورد و آتش نشانان همراه با گروه نجات 10 همزمان ساعت 12:36 دقیقه امروز راهی محل حادثه شدند.
عابدین شجاعی پور افسر آماده منطقه 3 عملیات آتش نشانی که در محل حضور داشت، گفت: در جریان این حادثه راه پله ساختمان منزل مسکونی دو طبقه که در مجاورت زمین گودبرداری شده قرار دارد دچار ریزش شده بود و 5 نفر از ساکنان آن گرفتار شده بودند و امکان خارج شدن از ساختمان را نداشتند. وی افزود: با توجه به خطر ریزش کامل ساختمان آتش نشانان بی درنگ از طریق پشت بام مجاور به وسیله نردبان دستی ساکنان گرفتار شده را که دو نفر آنان شهروندان سالخورده 75 و 70 ساله بودند از ساختمان بیرون آوردند و پس از ایمن سازی محل و ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.

 

واژگونی پژو در جاده قم - اراک با 2 کشته

واحد مرکزی خبر نوشت: براثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژوی 206 دو نفر کشته و سه نفر زخمی شدند. مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم اعلام کرد در این سانحه که ساعت 15:15 عصر امروز در جاده قم – اراک روی داد 2 نفر از سرنشینان پژو در دم جان باختند و 3 سرنشین دیگر خودرو نیز مجروح شدند. مجروحان حادثه با 2 دستگاه آمبولانس 115 به مرکز آموزشی درمانی نکوئی قم منتقل شدند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =