حوادث ایران در جمعه 20 آبان 1390

درخواست طلاق به دلیل ‌١٠ سانتی‌متر کوتاهی قد!

ایسنا نوشت: زنی در دادگاه گفت: به دلیل اینکه همسرم 10 سانتی‌متر از من کوتاه‌تر است، خواهان جدایی از او هستم زیرا تحمل حرف‌های دیگران برایم سخت شده است.
زوجی با حضور در دادگاه خانواده دادخواست طلاق توافقی خود را تسلیم قاضی کردند. مرد با تشریح علت تقاضای طلاق به رییس شعبه گفت: دو سال پیش زمانی که یکی از اقوام برای سفر به حج تمتع مهمانی برگزار کرده بود، همسرم را دیدم که البته دختر عمویم است اما به دلیل اختلافات خانوادگی از دوران کودکی یکدیگر را ندیدیم. در همان مهمانی که نهایتا سه ساعت طول کشید، به شدت به همسرم علاقه‌مند شدم و بعد از مدت کوتاهی احساسم را با او در میان گذاشتم. او نیز اعتراف کرد که احساس من دو طرفه است.
این مرد جوان افزود: با مخالفت خانواده‌ها و اصرار ما به عقد یکدیگر درآمدیم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری جشن مفصلی زندگی مشترک خود را شروع کردیم. او مدعی شد: از همان ابتدا یک تفاوت بین من و همسرم وجود داشت و آن هم تفاوت در قدهایمان بود. متاسفانه من از همسرم 10 سانتی‌متر کوتاه‌تر هستم اما او این مساله را بی‌اهمیت می‌دانست و می‌گفت این مسائل برای من مهم نیست در حالی که امروز همین مساله زندگی دو ساله من را تباه کرده است.
زن جوان نیز در حالی که سر به زیر داشت گفت: اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم. من به همسرم علاقه دارم. او آن قدر مهربان است که خجالت می‌کشم به چشمانش نگاه کنم اما آن زمانی که من تقاضای ازدواج همسرم را قبول کردم فکر نمی‌کردم کوتاهی قد او موجب از هم‌پاشیدن زندگی‌مان شود. اوایل حرف‌های اقوام و دوستان برایم بی‌معنی و بی‌اهمیت بود اما به مرور زمان حرف‌ها تاثیر خود را در زندگی نشان داد. من مرتب با بهانه‌گیری‌های مختلف شوهرم را آزرده خاطر می‌کردم اما این مساله غیر ارادی بود.
زن جوان در پاسخ به پرسش رییس دادگاه مبنی بر اینکه آیا حرف‌های دیگران ارزش از هم پاشیدن زندگی مشترک را دارد؟ گفت: باید بگویم که برای من دارد. در هر مهمانی که شرکت می‌کنم محال است کسی این مساله را به رویم نیاورد. من به شوهرم علاقه‌مندم اما از حرف‌های دیگران خسته شده‌ام و می‌خواهم جدا شوم. هیچگونه ادعای مالی هم از شوهرم ندارم.
رییس دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صحبت کردن با زن جوان او را به ادامه زندگی با شوهر خود دعوت کرد و حکمی مبنی بر طلاق صادر نشد.

 

 

گاز گرفتگی جان پدر وفرزندی را گرفت

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: در یک حادثه دلخراش در شهر ری دو نفر از اعضای یک خانواده بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.
پس از اعلام خبر حادثه گاز گرفتگی توسط اهالی محل به سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 9 این سازمان مقارن ظهر دیروز به محل حادثه در شهرری خیابان 24 متری اعزام شدند. داود رضایی فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد علت بروز این حادثه مرگبار اظهار داشت: تحقیقات اولیه نشان داد که بخاری گازی موجود در قسمت پذیرایی این آپارتمان باعث مسمومیت اعضای خانواده شده بود.
این فرمانده آتش نشانی افزود: براساس این بررسی ها معلوم شد که انتشار گاز منواکسید کربن ((CO ناشی از روشن بودن این بخاری، اعضای این خانواده را دچار گازگرفتگی و مسمومیت شدید کرده بود. رضایی هم چنین گفت: روشن بودن وسیله حرارت زا در فضای کوچک این واحد مسکونی که حتی درز های در و پنجره های آن نیز مسدود شده بود باعث شد که کم کم اکسیژن موجود به حداقل رسیده و موجب گاز گرفتگی افراد شود.
وی نامناسب بودن دودکش ها و هم چنین نقص فنی در اتصالات آن را از علل اصلی انتشار گاز منواکسید کربن در این واحد مسکونی ذکر کرد و افزود: میزان آلودگی و نشت گاز منواکسید در داخل فضای این خانه به حدی بود که در زمان کوتاهی هر چهارنفر را دچار گاز گرفتگی کرد به نحوی که هر گونه عکس العمل و حرکتی را از آنها گرفت. وی در ادامه گفت: البته قبل از اعلام این حادثه به آتش نشانی، اهالی محل درب آپارتمان طبقه چهارم را باز کرده و هرچهار نفر از اعضای خانواده را از داخل این واحد مسکونی بیرون کشیده وبا خودروی شخصی به بیمارستان اعزام کرده بودند.
داود رضایی هم چنین اظهار داشت: چون درب این واحد مسکونی دوباره بسته شده بود آتش نشانان بلافاصله آن را در حضور عوامل انتظامی باز وشیر اصلی گاز را قطع کردند. این فرمانده آتش نشانی در مورد مشخصات مصدومین این حادثه تصریح کرد: متاسفانه دو نفراز اعضای خانواده به نام های نصیر – ج50 ساله وآرش – ج 5 ساله درجریان این اتفاق مرگ آور به علت مسمومیت شدید ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن جان باختند و دو نفر دیگر از اعضای این خانواده از جمله پسر11 ساله ای به نام سیاوش با انجام کمک های اولیه و احیا توسط عوامل اورژانس از این حادثه جان سالم بدر بردند.
رضایی در خاتمه با اعلام این که هم اکنون کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی بیشتر این حادثه هستند، توصیه کرد: این روزها شهروندان با توجه به سرد شدن هوا اقدام به نصب وسایل حرارتی مانند بخاری می کنند که جا دارد نسبت به ایمنی این وسایل و هم چنین باز بودن مسیر دود به خارج از ساختمان و نصب صحیح دود کش ها توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حادثه ای متوجه آنان و خانواده هایشان نشود.
 

 

 

تصادف زنجیره‌ای «هُوو» با 13خودرو/شرکت واردکننده «هُوو» در این تصادف مقصر شناخته شد

ایسنا نوشت: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان آذربایجان شرقی با اعلام خبر تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه تریلر «هُوو» در این استان گفت: نقص در سیستم ترمز «هُوو» علت بروز این حادثه اعلام شده است.
سرهنگ سیدمهدی پورپیغمبر با اعلام خبر وقوع تصادفی مرگبار در اتوبان پاسداران تبریز گفت: در ساعت 15: 17روز پنجشنبه یک دستگاه تریلر «هُوو» حامل شیر که در مسیر شمال به جنوب اتوبان در تردد بود به علت عدم‌توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه از عقب با یک دستگاه خودروی سواری دیگر برخورد و پس از آن به علت نقص در سیستم ترمز با 12دستگاه خودرو سواری دیگر برخورد کرد. وی افزود: پنج نفر نیز در این تصادف سریالی مجروح شدند که چهار تن آنان به صورت سرپایی و در محل مورد معالجه قرار گرفتند و یک تن دیگر نیز برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.
رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارشناسان در بررسی تصادف دریافتند که به علت نقص سیستم ترمز این اتفاق رخ داده است، گفت: راننده در لحظه برخورد اولیه اقدام به ترمز کرده اما به دلیل نقص فنی از طریق تعویض دنده و گرفتن ترمز‌های متعدد سرانجام توانست که تریلر را متوقف کند.


مالک خودرو علی‌رغم مراجعه به شرکت برای رفع نقص، پذیرش نشده است!
وی افزود: براساس اظهارات راننده «هُوو» این فرد برابر فراخوان شرکت‌ سازنده به این شرکت مراجعه کرده بود اما به دلیل آن که مخزن و باک لازم برای رفع نقص سیستم ترمز وجود نداشت کارخانه از پذیرش این تریلر خودداری کرده بودند.
پورپیغمبر با بیان اینکه بر اساس بررسی انجام شده شرکت واردکننده نیز در این تصادف مقصر شناخته شده است گفت: بیش از 30 میلیون تومان خسارت نقدی به 13 خودرو وارد شده است.


«هُوو» 40 گوسفند را تلف کرد
سرهنگ محمد قربانی، فرمانده انتظامی جاجرم استان خراسان شمالی از برخورد یک دستگاه کامیون «هُوو» با گله گوسفندان در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.
وی افزود: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 این فرماندهی مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیون کشنده «هُوو» با گله گوسفندان، ماموران پلیس‌راه در محل حاضر شدند. وی بیان داشت: در این محل یک دستگاه کامیون کشنده «هُوو»، با گله گوسفندان در کیلومتر 35 محور جاجرم- سبزوار برخورد کرده بود که بر اثر برخورد کامیون «هُوو» با گله گوسفندان، 40 راس گوسفند تلف شده است.

 

 

قماربازان اینترنتی مسابقات فوتبال دستگیر شدند/متهمان 3میلیارد ریال کلاهبرداری کردند

ایسنا نوشت: رییس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری دو سارق اینترنتی که با راه‌اندازی سایت، اقدام به شرط‌بندی مسابقات فوتبال به سبک قماربازی‌های لیگ انگلیس و ایتالیا می‌کردند خبرداد و گفت: این دو متهم در عرض سه سال از اعضای این سایت سه میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.
سرهنگ خسروی گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر این که وی مدتی در یکی از سایت‌های شرط‌بندی فوتبال عضو بوده و مقادیری پول متضرر شده است، پرونده‌ مقدماتی تشکیل شد. وی با اشاره به آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس در این پرونده گفت: کارآگاهان با جستجو و رصد فضای مجازی و استفاده از ابزارهای فنی و تخصصی آدرس سایت اینترنتی که در آن فعالیت‌های قماربازی و شرط‌بندی مسابقات فوتبال صورت می‌گرفت را شناسایی کردند. خسروی افزود: کارآگاهان به منظور شناسایی سرگروه‌های این سایت در اصفهان با ایجاد ارتباط صوری، حساب‌های بانکی را شناسایی و اقدامات فنی را آغاز کردند.
رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: درپی این تحقیقات دو متهم شناسایی و پس از بازجویی‌های لازم به اتهام‌های انتسابی اعتراف کردند. به گفته خسروی، متهمان در مدت فعالیت سه ساله خود، هفتاد شهروندان را عضو سایت خود کرده و همچنین کلیه حساب‌های بانکی مرتبط با موضوع جرم مسدود و حجم قماربازی متهمان حدود سه میلیارد ریال برآورد شده است.
رییس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه توضیح داد: کلاهبرداری رایانه‌ای نوعی کلاهبرداری است که به وسیله برنامه‌های رایانه‌ای یا به وسیله ارتباطات شبکه اینترنتی صورت می‌گیرد و سایت‌های شرط‌بندی یکی از این کلاهبرداری‌های رایانه‌ای محسوب شده و کارشناسان معتقدند مسابقات شرط‌بندی فوتبال توسط سایت‌های اینترنتی در حال حاضر به صورت گسترده در حال شیوع است در حالی که با پیش‌بینی این مسابقات مبلغ کلانی از مردم دریافت کرده و در قبال آن مبلغ اندکی را به عنوان جایزه به برندگان می‌دهند. وی افزود: نحوه بخت‌آزمایی که به سبک قماربازی‌های لیگ انگلیس و ایتالیا است تنها به فکر سرقت پول مردم و نیز صدمه‌زدن به ورزش کشور است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    16 1
    واقعا ملاک زندگی چی شده؟ نمیدونن واسه چی ازدواج می کنن بعد هم طلاق
  • حسن خانی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    2 4
    به نظرمندخترها باید تو خونه اونقدر بمونند تا ترشیده بشند وقتی هم خونه شوهر رفتندقدر شوهر جونو بدونند