مروری بر حوادث ایران در عصر یکشنبه 9 آبان 1390

بازداشت مرد همسرکش پس از 12 سال

خبرگزاری مهر نوشت: مرد جنایتکاری که پس از قتل همسرش در شهرستان سپیدان 12 سال با هویت جعلی زندگی می‌کرد سرانجام در دام ماموران گرفتار شد.
رسیدگی به این پرونده از تابستان سال 78 در دستور کار پلیس شهرستان سپیدان قرار گرفت. ماموران پلیس پس از اطلاع از قتل زن جوانی در خانه ی او حاضر شدند و با جسد " زهرا " در حالی که با ضربه های کارد از پا در آمده بود روبه رو شدند . در نخستین بررسی ها با توجه به اینکه هیچ وسیله ای از خانه سرقت نشده و قاتل به راحتی و بدون هیچ مقاومتی وارد آنجا شده بود کارآگان احتمال دادند " زهرا " از سوی یک آشنا به قتل رسیده است.
در ادامه تیم جنایی در تحقیقات محلی دریافتند مقتول با شوهرش اختلاف داشته و آنها مدام با یکدیگر درگیری داشتند . با کشف این سرنخ احتمال قتل از سوی همسر " زهرا" قوت گرفت و ماموران برای دستگیری او راهی محل کارش شدند اما همزمان با این جنایت رحیم _ همسر مقتول _ ناپدید شده بود که این موضوع احتمال قتل از سوی او را قوت بخشید.
با گذشت 12 سال از این جنایت ماموران مخفی گاه قاتل فراری را شناسایی کرده و اورا در عملیاتی دستگیر کردند . مرد جنایتکار پس از انتقال به اداره آگاهی ابتدا سعی داشت با مشخصات جعلی خود را بی گناه نشان دهد اما وقتی راز خود را فاش شده دید لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر اختلافات قدیمی با همسرم او را به قتل رساندم و در این مدت در شهر های مختلف زندگی مخفبانه ای داشتم. هم اکنون تحقیقات از متهم در اداره آگاهی استان فارس ادامه دارد.

 

مرگ خاموش سه برادر

واحد مرکزی خبر نوشت: نشت گاز منواکسید کربن در یک واحد مسکونی در سر آسیاب ملارد سه عضو خانواده چهار نفره را به کام مرگ کشاند. قربانیان این حادثه سه برادر 9، 17 و25 ساله بودند که برادر کوچکتر در حال استحمام بود و 2 برادر دیگر خوابیده بودند. مادر خانواده در مسافرت به سر می برد.
مسئول عملیات پیشگیری آتش نشانی ملارد علت این حادثه را غیراستاندار بودن دودکش آبگرمکن اعلام کرد. داود میرزایی از خانواده ها خواست در هنگام نصب بخاری و آبگرمکن از دودکشهای آکاردئونی آلومینیومی استفاده نکنند ودودکشها دست کم 60 سانتی متر از پشت بام خانه بالاتر باشد. این دومین مورد گازگرفتگی منجر به فوت در شهرستان ملارد طی روزهای اخیر است.

 

پلاتین درون پای شوهر، بهانه زن برای طلاق

فارس نوشت: زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست جدایی خود را به قاضی شعبه 240 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این زن در برابر قاضی این شعبه با بیان اینکه حدود 2 ماه از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، اظهار داشت: طی یک تصادف در یکی از پاهای شوهرم پلاتین کار گذاشته‌اند که من نمی‌توانم این موضوع را تحمل کنم و تمام خانواده‌ام خواهان طلاق من هستند. وی با اشاره به اینکه به غیر از مشکل جسمانی شوهرم، رفتارهایمان با یکدیگر متفاوت است، گفت: تصادف شوهرم باعث شد که راهی برای جدایی ایجاد شد چرا که ما در 2 ماه زندگی مشترک متوجه شدیم که اصلاً با یکدیگر تفاهم نداریم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه من زندگیم را دوست داشتم ولی در حال حاضر که همسرم نمی‌خواهد در کنارم به زندگی ادامه دهد، من حرفی ندارم، عنوان کرد: طلاق در خانواده ما مفهومی ندارد ولی من باز هم به خاطر همسرم با این موضوع موافقت می‌کنم. وی با اشاره به اینکه ما دائم با یکدیگر لجبازی می‌کنیم، ادامه داد: حاضرم حق و حقوق همسرم را بدهم تا از درخواستش منصرف شود ولی چنانچه تصمیم خود را گرفته، من حرفی ندارم و کوتاه می‌آیم.
زن بار دیگر در برابر قاضی این پرونده با بیان اینکه وقتی ما نتوانستیم 2 ماه همدیگر را تحمل کنیم، چگونه می‌توانیم طلاق نگیریم، اظهار داشت: طلاق می‌خواهم و در کنارش حق و حقوقم را نیز دریافت خواهم کرد چرا که شوهرم موظف به پرداخت آن است.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات زن و مرد حکمی مبنی بر طلاق صادر نکرد و آن دو را به مصالحه دعوت کرد.

 

«کلبه‌ وحشت» منهدم شد

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان بناب از انهدام کلبه وحشت خبر داد. سرهنگ سلطانی‌وش گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یک باند قاچاق اسلحه و چهار نفر اراذل و اوباش که در گاوداری موسوم به «کلبه وحشت» واقع در خیابان شهید بهشتی بناب مسکن گزیده بودند، متلاشی شد. وی گفت: پلیس با کسب اطلاعات مردمی و هماهنگی با مقام‌قضایی شبانه به این گاوداری وارد شد و یک اسلحه جنگی کلاشینکف با 26 تیرجنگی، چهار قبضه اسلحه شکاری، انواع قمه، چاقو، سرنیزه جنگی، یک قبضه نارنجک دستی جنگی و انواع مشروبات الکلی تعدادی سی دی مبتذل، انواع پاسور، وسایل‌پانسمان و جراحی بخیه‌زنی، طناب دار آویزان را کشف و ضبط کرد.
وی گفت: وسایل در این گاوداری طوری چیده شده بود که به محض ورود قربانی به اتاق رعب وحشت وی را فرا می‌گرفت و سریعا تن به خواسته‌های اعضای باند می‌داد و از ترس و تهدید آنان نمی‌توانست شکایت کند به همین علت این محل «کلبه وحشت» نام گرفته بود. فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه گفت: دراین عملیات یک عضو اصلی باند قاچاق اسلحه و چهار نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

2 کشته و 29 مجروح بر اثر واژگونی اتوبوس در قزوین

فارس نوشت: مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شهرستان بوئین‌زهرا دو کشته و 29 مجروح بر جای گذاشت.
دانیال صمدی زاده بیان کرد: در سانحه رانندگی که روز گذشته در شهرستان بوئین‌زهرا رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو به رانندگی فردی 53 ساله با 30 مسافر در جاده آوج به آبگرم حوالی شهر «رزن» واژگون شد. وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی دو نفر از مسافران اتوبوس در محل وقوع سانحه فوت کرده و 29 مسافر دیگر خودرو مجروح و به مراکز درمانی منتقل شدند.
مسئول مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اضافه کرد: 12 نفر از مصدومان در بیمارستان‌های استان بستری و مابقی مسافران به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند. وی تصریح کرد: در آخرین پیگیری مأموران پلیس، وضعیت مصدومان رضایت بخش گزارش شده و علت وقوع تصادف نیز عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده بوده است.

 

 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =