ایسنا نوشت:

مردی در دادگاه گفت: همسرم ذره‌ای برای من ارزش قائل نیست و بی‌اجازه‌ی من به سر کار می‌رود و زمانی که از او می‌خواهم به سر کار نرود مرا مردی با تفکرات قدیمی خطاب می‌کند. 

این مرد با حضور در دادگاه خانواده درخواست طلاق را به قاضی جلسه ارائه کرد و گفت: همسرم بدون اجازه‌ی من به سر کار می‌رود و من این موضوع را به تازگی متوجه شدم. زیرا همیشه بعد از من خانه را ترک می‌کرد و قبل من به خانه باز می‌گشت. چند مرتبه‌ی اول از او خواهش کردم که دیگر به سر کار نرود ولی او ابتدا این قضیه را قبول می‌کرد و بعد از گذشت چند ماه دوباره به کار خود ادامه می‌داد. زمانی که با همسرم پیمان زناشویی بستم به او گفتم هرگز نمی‌خواهم به سر کار برود و او این مساله را قبول کرده بود اما حالا منکر این قضیه شده است و حرف‌های مرا بی‌اهمیت می‌داند.

زن که در دادگاه حضور داشت اظهار کرد: من از ابتدا شاغل بودم و به شغلم هم علاقه دارم زیرا احساس استقلال بیشتری دارم ولی به خاطر همسرم مدتی را مرخصی گرفتم اما اکنون متوجه شده‌ام که اشتباه کردم و باید به کارم ادامه دهم و از این قضیه هم کوتاه نمی‌آیم. همسرم نمی‌خواهد متقاعد شود که زن‌ها باید در جامعه فعالیت داشته باشد و همچنان تفکرات قدیمی خود را دارد. من بارها با او صحبت کردم ولی او سر حرف خود باقی است و کوتاه نمی‌آید، من هم انسان هستم و حق انتخاب دارم.

مرد که عصبانی شده بود، گفت: اگر همسرم حق انتخاب دارد باید از روز اول به این قضیه فکر می‌کرد و تصمیم می‌گرفت نه الان که چند سال از زندگی‌مان گذشته است. من تحت هیچ شرایطی رضایت نمی‌دهم که او به سر کار برود، حتی اگر این تصمیم من باعث جدایی‌مان شود.

قاضی ابتدا زوج را به مصالحه دعوت کرد و از آنها خواست به لج‌بازی خود علیه یکدیگر خاتمه دهند، اما آنها مصرانه خواهان طلاق بودند که قاضی بعد از شنیدن اظهارات زوجین حکم طلاق آنها را صادر کرد.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 150901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 2
    منظور تهديد خانم ها بود كه ممكنه به خاطر وجود حس استقلال و حضور در جامعه همسرانشون طلاقشون بده؟!!!! ميبينيد كه بر خلاف تصور خام جامعه همه خانم ها هم فكر و ذكر و زندگيشون صرفا ازدواج و به قول معروف شوهر داري نيست.
  • اللهم عجل لولیک الفرج KW ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 2
    این مملکت سر زنان بزگورای میکند , این مملکت با چنین فرمانها خانه ها خراب می کنند ومردان دلیل می کنند , برای چه مردان ازدواج می کنند با چنین قوانین و وجنین فکر ؟
  • بدون نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 5
    متاسفانه يكي از مظاهر سرمايه داري غربي اجبار همسران به فعاليت خارج از منزل بصورت همزمان مي باشد و اين بصورت يك فرهنگ اشتباه درجامعه ما جاافتاده كه كار كردن زن بيرون از خانه نشانه اعتلاي فرهنگي است. ارزش انسان به كرامت و انسانيت اوست و نه تبديل آن به ماشين كار و تقليد از فرهنگ ديگران.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 5
    زنها سبیلهاشونو نزنن. بعد برن بیرون. کار کنن. اگه رفتن!!
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 4
    زنی که سر کار می ره دیگه زن نیست. یه پا مرده.دیگه شوهر می خواد چکار.
  • م.ب IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 4
    یکی از عوارض بزرگ اشتغال زنان عدم نظارت و تاثیر در تربیت کودکان و آینده سازان این مملکت است متاسفانه امروز کار خانمها شده است منبع خیلی از مشکلات دیگر که در جامعه نمایان است یقینا جامعه ایران ازاین موضوع رو به گسترش لطمات جبران ناپذیری در اینده خواهد خورد
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    3 2
    چرا نمی گید اصرار یک مرد به نرفتن همسرش به سر کار باعث طلاق شد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    3 3
    انگار یادتون رفته که هدف از ازدواج ایجاد یک زوج است که در کارها بهم کمک کنند. اگر زن احساس می کند که توانایی هایی برای ظهور در عرصه اجتماعی دارد مرد باید با کاستن از مسئولیت های خانگی زن او را در اینراه کمک کند. در ضمن بچه ها همانقدر که به مادر احتیاج دارند به پدر نیز احتیاج دارند.
  • هين IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    3 4
    خوب كرده طلاق داده......... يه همچين زني كه به خاطر كارش طلاق ميگيره حتما ريگي تو كفششه...
  • هين IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 5
    نخير ....... زنه نمي فهمند كه هرچي حقوق ميگيرند بايد بدن به مهد كودك و سرويس مهد . هزينه هاي جانبي عدم حضور در خانه... واين يعني هيچ سود كه نداره هيچي ضرر هم داره..... بچه هم درست تربيت نميشه....... زنه هم تو خونه مدعيه...... و ديگه نميشه بهش گفت بالا چشمت ابروست.......
    • بدون نام MY ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۰
      3 1
      شما هم ظاهرا در کوچه و خیابان بزرگ شده اید با این متن نوشته
  • بدون نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 3
    من معتقدم زنها می توانند کار کنند به شرطی که بچه نداشته باشند و یا فرد دیگری در خانواده عهده دار مراقبت کامل از بچه شود در غیر این صورت کوچه و خیابان بچه را بزرگ می کنند که تبعات وخیمی برای جامعه دارد زنی که معتقد است کارش خیلی اهمیت دارد نباید ازدواج کند و بهتر است به کارش ادامه دهد.در خدمت جامعه بودن و کار کردن برای رشد و پیشرفت جامعه هم بسیار مهم است اما نه مهم تر از پرورش نسل اینده . ضمنا الان دوران بیکاری جامعه ماست و اصرار زنها بر کار کردن فقط باعث مشکلات بیشتر می شود.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    1 2
    اگر زن با اجازه مرد ميتواند در خارج خانه كار يكنند.پس چرا وقت تقسيم هزينه هاي زندگي ميشود .مرد حق دخل و تصرف در مال زن را ندارد.چرا قانون اينجا حامي زن است . اگر قرار است هر دو كار كنندو به قول كارشناسان روابط اجتماعي هر دو بار اين زندگي مشترك را باهم به سر منزل مقصود رسانند.و مردان در كارهاي خانه شريك شوند ؛ چرا مردان ؛مثل زن حق تصرف در درآمد زن را ندارد؟
  • مریم SE ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 1
    واقعا چه تیتر گمراه کننده ای. در این ماجرا هردو نفر تصمیم را گرفتند. شما هم به تفکرات تبعیضانه خودتون خاتمه بدید. همسر پیامبر اسلام سلام الله دئیس کار این حضرت بود بعد مردها طبق چه قانونی احساس میکنن مالک زن هستن
  • سید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 5
    مریم خانم . شما قرآن نخوندید ؟ الرجال قوامون علی النساء مردان بر زنان حاکم هستند ... امر امر مرد است والسلام شما نمیخواهید زیر بار حکم الهی برید ، چرا دین رو میزنید ؟ بگید قبول ندارم والسلام حداقل از 4 تا عالم و روحانی بپرسید نه از 40 تا زن ذلیل و بچه طلبه !
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    2 4
    متاسفانه به دلیل کار خانمها بچه ها وخانواده بسیار اسیب دید خواهش می کنم با زن شاغل ازدواج نکنیدچون همه چیز را از دست خواهید داد دوست داشتید امتحان کنید
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    4 3
    اگر می خواهید زندگی بر کاماتن تلخ شود، اگر علاقمندید هر روز قرص اعصاب بخورید و بچه بی تربیت به جامعهتحویل دهید، از زنتان بخواهید برود بیرون و کار کند.
  • محمد IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    3 5
    زن باید در خانه باشد . همین و بس
  • محمد IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    2 3
    پارادوکس جالب. مادران ناراحتن که پسر جوانشان از بیکاری معتاد شده. اما خواهران این معتادین حاضر نیستند فداکاری کرده و شغل خود را که از مردان غصب کرده اند را به انها داده تا به زندگی سالم باز گردند.
  • 007 IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    4 1
    شما تمام زندگی را برای مردها میخواهید . زن بعد از تفکر بد مرد ویا بد بودن مرد اگر جدا شد چه کسی آنان را حمایت مکند چرا برای بد گمانی خود دست به دامان تکه ای از آیات مبارک می شوید
  • بدون نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    4 3
    حضور زن در محل کار مستلزم آن است که از آراستگی نسبی برخوردار باشند و این کار در برخی ادارات و بخصوص مراکز خصوصی حالت افراط پیدا می کند و خودش فسادآور است. باور نمی کنید در همین تهران به شرکتهای خصوصی مراجعه کنید و عمق فاجعه را ببینید. البته در بانکها و سازمانهای دولتی هم هست.
  • امین IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    3 2
    قواعد اجتماعی ما تغییر کرده و زنان و مردان امروز باید ذهنیت خود را بر اساس قواعد جدید سامان بدهند.نه قواعد کهنه و قدیمی
  • واکنش پنجم IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۶
    2 2
    آقای سید واسه اینکه ثابت کنی مردسالاری دوران جاهلیت هنوز تو عقایدت جریان داره از اسم اسلام استفاده نکن لطفا. اسلام دین برابری و برادری و مهربانیست .
  • محمد IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    5 1
    خدایا به حقّ پنج تن آل عبا!همچنین زنانی را قسمت ما نفرمااااااااا.... بگوووووووووآمین...
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
    3 4
    کار کردن زن در بیرون از انقلاب صنعتی فرانسه اغاز شد که صاحبان صنایع وسرمایه داران به بهانه استفاده ابزاری از زنان کار کردن زنان را مطرح کردند تا بدین وسیله سوئ استفاده کنند بدبخت اونهایی هستند که بی اطلاع از تاریخ فکر میکنند زن باید در بیرون کار کنه
  • مریم IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    3 3
    خدایا به حق 5 تن آل عبا چنین مردانی را نصیب ما نفرماااااااا....آمین
  • ساره IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    3 2
    در جواب"هین" خوب کرده طلاق گرفته...مردی که به خاطر کار کردن زنش طلاقش داده حتما ریگی به کفششه
  • ندا IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    4 4
    در جواب محمد که میگه : (زن باید توی خانه باشد. همین و تمام) یک کلام: برو بابا