مروری بر حوادث ایران در جمعه 15 مهر 1390

بیش از 111کیلوگرم مواد مخدر شیشه قبل از ارسال به مالزی در بندرعباس توقیف شد

ایرنا نوشت: یک محموله مواد مخدر صنعتی شیشه به وزن 111کیلو و 380گرم پیش از ارسال به مالزی در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس با اقدام به موقع پلیس توقیف و از ارسال آن به کشور مقصد جلوگیری شد.
فرمانده انتظامی هرمزگان روز جمعه در ارتباط با این موضوع گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان از فعالیت یک شبکه ترانزیت موادمخدر صنعتی به خارج از کشور مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.
سرتیپ محمدعلی آخوندی افزود :مأمورین با تلاش شبانه روزی و کار گسترده اطلاعاتی، به اسکله شهید رجایی بندرعباس اعزام و در بازرسی از دو دستگاه کانتینر متعلق به اعضای باند که قصد ترانزیت آن به مالزی را داشتند 111 کیلو و 380 گرم شیشه را کشف و ضبط کردند. وی گفت: در این رابطه دو نفر از اعضای اصلی باند دستگیر و تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.
کشورهای جنوب شرقی آسیا بهشت سوداگران مرگ لقب گرفته و معامله و قاچاق مواد مخدر به ویژه از نوع صنعتی به دلیل قیمت بالای آن در این کشورها، از پرسودترین کارهای خلاف قانون در این کشورها به شمار می رود.
 

  

زن به استرالیا نرفت، مرد طلاقش داد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم می‌خواهد برای زندگی مرا به استرالیا ببرد ولی من حاضر به قبول این امر نیستم و با وجود گذشت تنها یک ماه از عقدمان، خواهان جدایی هستم.
زن و مردی جوان با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق توافقی خود را به قاضی حسن عموزادی، رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کردند. زن در مقابل قاضی این شعبه با بیان اینکه باید از یکدیگر جدا شویم، گفت: من در ایران کار مستقل دارم و حاضر به ترک این کشور نیستم ولی شوهرم، از من زندگی در استرالیا را می‌خواهد. وی با اشاره به اینکه شوهرم خودخواه است و حاضر نیست به خاطر من در ایران بماند، ادامه داد: می‌خواهم از شوهرم جدا شده و مهریه‌ام که 207 سکه بهار آزادی است را به او می‌بخشم.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه من در استرالیا زندگی می‌کنم، گفت: وقتی همسرم تمایلی برای آمدن به استرالیا ندارد من اصراری نکرده و خواهان جدایی هستم. وی با اشاره به اینکه من و همسرم با یکدیگر تفاهم اخلاقی نداریم، افزود: من و همسرم تنها 2 ماه با یکدیگر آشنایی داشته و بعد با اصرار خانواده‌ها عقد کردیم. مرد بار دیگر در حضور قاضی عموزادی گفت: وقتی همسرم تمایل به جدایی دارد من حرفی ندارم و کوتاه آمده و خواهان طلاق هستم، در حقیقت ما عقد هستیم و هنوز که به سر زندگی مشترکمان نرفته‌ایم، این همه مشکل داریم؛ چه برسد به اینکه به زیر یک سقف برویم.
زن که کارمند بانک است، با بیان اینکه می‌خواهم بدون معطلی از شوهرم جدا شوم، اظهار داشت: من و شوهرم هر وقت که کنار یکدیگر هستیم با هم دعوا داشته و هیچ‌ خوشی با هم نداشته‌ایم.
مرد در انتها با بیان اینکه همسرم از ابتدا می‌دانست که قرار است برای زندگی به استرالیا برویم، عنوان کرد: همسرم زیر تمام قول و قرارهایش زده است و من اصراری برای ادامه زندگی ندارم.
قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات زن و مرد، حکم طلاق را صادر کرد و در صورت‌جلسه اعلام شد که مهریه زن به مرد بذل شده است.

 

 

شوهرم 2 پمپ بنزین دارد اما برای فرار از مهریه خودش را به گدایی می‌زند

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: 2 پمپ بنزین در تهران، از کمترین اموال شوهرم است و او به راحتی می‌تواند مهریه 500 سکه‌ای مرا بپردازد ولی او دائم خود را به نداری و گدایی می‌زند.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه خود را به قاضی سید مهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

زن در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه شوهرم بسیار وضع مالی خوبی دارد ولی اموالش را از من پنهان می کند، اظهار داشت: شوهرم در تهران 2 پمپ بنزین دارد که به نام مادر خود کرده است. وی ادامه داد: شوهرم ماشین سانتافه داشته ولی آن را نیز به دلیل اینکه در دادگاه ثابت کند که مالی ندارد، به نام مادرش کرده است، اما شوهرم باید مهریه مرا بپردازد. زن در دادگاه خانواده گفت: 2 پمپ بنزین در تهران، از کمترین اموال شوهرم است و او به راحتی می تواند مهریه 500 سکه‌ای مرا بپردازد ولی او دائم خود را به نداری و گدایی می زند.
زن با بیان اینکه شوهرم دلال املاک یک مجتمع تجاری است، گفت: آن قدر وضع مالیش خوب است که در آمد ماهانه‌اش به میزان مهریه‌500 سکه‌ای من است. وی با اشاره به اینکه یک فرزند 8 ساله داریم، افزود: حدود 20 سال از زندگی مشترکمان می گذرد ولی شوهرم تا امروز یک ریال از امولش را به نام من نکرده است.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه به ازای جدایی از همسرم فرزند 8 ساله‌ام را می خواهم، گفت: از عهده پرداخت مهریه همسرم بر نیامده و حاضرم به زندان بروم. وی ادامه داد: همسرم کارمند است و خود پس انداز بسیار دارد اما چشمش به دنبال اموال من است ولی باید بگویم که من پولی ندارم.
مرد در دادگاه خانواده با بیان اینکه اگر این میزان پولی که همسرم می‌گوید داشتم، به آلمان برای زندگی می‌رفتم، گفت: من اصلاً اموالی ندارم و حاضرم که همسرم در این خصوص استعلام بگیرد. وی با اشاره به اینکه راننده هستم و ماهانه 400 هزار تومان درآمد دارم، اظهار داشت: با این در آمد نمی توانم مهریه همسرم را بپردازم و به زندان می روم.
زن در حضور قاضی مطلبی با بیان اینکه شوهرم آن قدر وضع مالی خوبی دارد که در هر شهر یک ویلا دارد، گفت: شوهرم دلال است و این شغل باعث شده که دائم دروغ بگوید و به این امر عادت کند. وی با بیان اینکه شوهرم یک خانه در زعفرانیه دارد که آن را نیز به نام مادرش کرده تا من ادعایی نداشته باشم، افزود: شهودی که شوهرم هر بار به دادگاه برای اثبات بی‌پولی‌اش می‌‌آورد دروغ می‌گویند و آنها با گرفتن پول راضی به شهادت شدند.
مرد در مقابل قاضی این پرونده با بیان اینکه همسرم نازا است و با این امر کنار آمدم چرا که همسرم را دوست داشتم ولی او مرا درک نمی کند، گفت: من وضع مالی نامناسبی دارم ولی به این شکلی که همسرم می‌گوید کل شمیران مال من است. وی ادامه داد: حاضرم به زندان بروم چرا که تحمل این وضع را ندارم؛ در واقع همسرم دائم چشم به اموال من دارد ولی باید بداند که من پولی ندارم.
زن در دادگاه خانواده در مقابل قاضی با بیان اینکه شوهرم حتی شلوار پایش را با فاکتور به نام مادرش می خرد، اظهار داشت: شوهرم یک پنت‌هاوس در برج آسیا دارد و اموال او آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست. وی عنوان کرد: من از شوهرم می خواهم مهریه‌ام را داده و خانه ای به نام من کند؛ در حقیقت وظیفه شوهرم است که اموالش را به نام من کند.
مرد در دادگاه خانواده گفت: من پولی برای تهیه خانه مستقل ندارم چه برسد به اینکه خانه‌ای برای همسرم بخرم، همسرم بسیار پرتوقع است و من نمی‌توانم پاسخگوی خواسته‌هایش باشم. وی ادامه داد: همسرم عاشق پول است و من در برابر او اموالی ندارم و او باید این موضوع را درک کند و خواسته ای نداشته باشد.
بعد از حرف‌های زن و مرد، قاضی مطلبی، رئیس شعبه 269 مجتمع قضایی خانواده، تا زمان استعلام اموال مرد، صورت جلسه را آماده کرد و رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر موکول کرد.

 

 

شش کشته و مجروح در ریزش دیوار در قزوین

فارس نوشت: در یکی از پروژه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین سه کارگر کشته و سه نفر مجروح شدند.
پس از اعلام ریزش دیوار قدیمی در آرامستان قزوین نجاتگران ایستگاه‌های 3 و 1 این سازمان به محل حادثه اعزام شدند. بعد از حضور نیروهای سازمان آتش نشانی قزوین مشخص شد شش نفر از کارگران ساختمانی که در محل حادثه مشغول فعالیت بوده‌اند به دلیل ریزش دیوار زیر آوار گرفتار شده‌اند. اعزام نجاتگران سازمان آتش نشانی قزوین به محل ریزش دیوار قدیمی سه کارگر ساختمانی را از مرگ نجات داد.
گزارش آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین حکایت از آن دارد که نجاتگران سازمان آتش نشانی قزوین پس از ایمن‌سازی محل حادثه و جابجایی خاک و سنگ‌های فرو ریخته، عملیات امداد و نجات را آغاز کردند و کارگران گرفتار زیر آوار را از محل حادثه خارج کردند. متأسفانه سه نفر از کارگران خارج شده از زیر آوار در این حادثه به علت شدت جراحات جان خود را از دست دادند و مجروحان برای انجام امور درمانی به مأموران اورژانس تحویل داده شدند.

 

 

دستگیری فرد معتادی که محصولات یک کشاورز را به آتش کشید

ایسنا نوشت: معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان از بروز خسارت 42 میلیون ریالی به یک کشاورز بر اثر مشکلات روحی روانی ناشی از اعتیاد فردی در بخش سنگر رشت خبرداد.
سرهنگ مجبد مرآت در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی اعلام شکایت شهروندی مبنی بر این که «شلتوک» برنج محصول کشاورزی‌اش توسط فرد یا افراد ناشناسی به آتش کشیده شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی بخش سنگر رشت قرار گرفت.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه بررسی‌های خود متوجه عمدی‌بودن وقوع این آتش‌سوزی شدند و سرنخی از نقش معتادی به نام «محسن» 25 ساله به‌دست آوردند. وی افزود: اکیپ‌های عملیاتی پس از اطمینان از نقش این فرد در به آتش کشیدن شلتوک برنج فرد شاکی پس از اخذ دستور قضایی، نسبت به دستگیری متهم اقدام کردند و وی را برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال دادند.
به گفته معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان متهم درتحقیقات پلیسی علت به آتش کشیدن محصول برنج شاکی را مشکلات روحی و روانی ناشی از اعتیاد و اختلافات کشاورزی با وی اعلام کرده است. مرات افزود: پرونده متهم پس از تشکیل برای سیر مراحل قانونی همراه با وی به مقام قضایی ارجاع شده است.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =