۱ نفر
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش باران و احتمال آبگرفتگی معابر همچنین احتمال طوفان لحظه‌ای هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید ناپایداریهای سامانه بارشی آورده است: از بعد از ظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه (۱ و ۲ خرداد) در بعضی ساعات به‌ویژه بعد از ظهر و شب بارش باران، گاهی رگبار شدید، رعد و برق در پاره‌ای مناطق بارش تگرگ در استان تهران به‌ویژه نیمه غربی و شمالی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد، جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها دور از انتظاز نیست بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به اجتناب از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد خودروها به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه صعود به قله‌ها، اجتناب از چرای دام در مناطق کوهستانی، اعلام هشدار به بهره‌برداران منابع طبیعی، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری و امدادی توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار آمده است: از سه‌شنبه تا جمعه وزش باد خیلی شدید به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب، احتمال طوفان موقت و خیزش گرد و خاک در استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

از اثرات این مخاطره جوی می‌توان به امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک و احتمال گسترش گرد و خاک از استان‌های همجوار و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید اشاره کرد.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها،‌خودداری از استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام، محافظت از پوشش گلخانه‌ها، نصب قیم برای نهال‌ها، احتیاط در انجام امور عمرانی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1909667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =