حوادث ایران در یکشنبه 24 مهر 1390

نزاع، پدر و پسری را به کام مرگ برد
ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از مرگ پدر و پسری در جریان یک نزاع خبر داد.
سرهنگ گلزاری با اعلام این خبر افزود: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وقوع یک نزاع به سامانه 110 ماموران در ساعت 1:45 بامداد روز یکشنبه در محل حادثه حاضر شدند. فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند در جریان این درگیری پدر و پسری با هویت «حسین» 32 ساله و «حبیب» 58 ساله بر اثر ضربات شی برنده مجروح شده‌اند که حسین در دم و حبیب پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است. گلزاری با بیان اینکه ضارب پس از ارتکاب جرم از محل متواری شده است گفت: در همان دقایق اولیه تیمی برای شناسایی و دستگیری متهم، کشف انگیزه قتل در پلیس این شهرستان تشکیل شد و با توجه به سرنخ‌های بدست آمده متهم به زودی دستگیر می‌شود.
 
 
سرقت وجوه نقد از مشتریان کلان بانک با شیوه پنجر کردن لاستیک خودرو
ایسنا نوشت:  دو سارق که با تعقیب مشتریان بانک اقدام به سرقت وجوه آنان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ احمدی رییس پلیس آگاهی استان مرکزی درباره جزئیات دستگیری این متهمان گفت: در پی وصول چند فقره گزارش سرقت وجه نقد از مشتریان بانک بدین صورت که متهمان با یک دستگاه موتورسیکلت به بانک مراجعه و مشتریانی که پول کلانی را از بانک دریافت می‌کردند تعقیب و در فرصت مناسب لاستیک خودروی آنان را پنجر کرده و هنگامی که شاکی مشغول رفع نقص خودرو می‌شده وجه نقد وی را سرقت و بلافاصله محل را ترک می‌کردند، کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهمان آغاز و با تحقیقات میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی و ایجاد گشت‌های نامحسوس در مناطق پرخطر موفق به شناسایی سارقان شده و در یک عملیات تعقیب و گریز آنان را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که سرقت‌ها به طور کاملا حرفه‌ای انجام می‌شد، احتمال می‌رفت سرقت‌ها محدوده جغرافیایی فراتر از استان‌ داشته باشد که با بازجویی‌های انجام شده مشخص شد سارقان علاوه بر شهر اراک، مرتکب سرقت‌های متعدد در شهرستان‌های ساوه، قزوین، زنجان، آمل، بابل، ساری، اردستان، نائین، کاشان، بابلسر، دماوند و تفت شده‌اند. وی افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شده و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد.
 
 
مرگ دو دانشجوی دانشگاه آزاد شوشتر در اثر حادثه رانندگی
ایسنا نوشت: رییس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با اعلام مرگ دو دانشجوی دختر دانشکده کشاورزی این دانشگاه در یک سانحه رانندگی، گفت: عامل اصلی این حادثه سرعت بیش از حد راننده و بی‌احتیاطی دانشجویان بوده است.
دکتر سروش زرین‌آبادی اظهارداشت: دانشکده کشاورزی در حاشیه شهر شوشتر واقع شده است؛ البته دانشگاه سرویس آیاب و ذهاب ویژه دانشجویان این دانشکده برای انتقال به مرکز شهر شوشتر را فراهم کرده است. وی افزود: این حادثه خارج از دانشکده اتفاق افتاده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با اشاره به این‌ که جاده دسترسی به دانشکده برای امنیت بیشتر مجهز به سرعت‌گیر شده است، گفت: زمانی که دو دانشجوی دختر قصد عبور از جاده را داشتند، سرعت غیرمجاز، نبود روشنایی و در نهایت عدم کنترل خودرو منجر به وقوع این حادثه شد. زرین‌آبادی ادامه داد: اداره راه و ترابری جاده‌های منتهی به شهر را از لحاظ تجهیز به روشنایی در اولویت قرار می‌دهد اما به جاده‌های خارج از محدوده شهر توجه کافی ندارد.
وی اظهارداشت: سال گذشته دانشگاه در زمینه روشنایی جاده نامه‌ای به اداره راه و ترابری نوشت و امسال برای تاکید بیشتر در این زمینه مجددا با این اداره وارد گفت‌و‌گو شد. دانشگاه همواره پیگیر این موضوع بوده‌ و اداره راه و ترابری هم قول مساعدت داده است.
همچنین دکتر مجید مروتی رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر اظهارداشت: در این سانحه مرحومه «لیلا شوشترزاده» دانشجوی کاردانی رشته دامپزشکی و مرحومه «فاطمه کرد» دانشجوی کارشناسی رشته صنایع غذایی، هر 2 از شهرستان شوش، بعد از انتقال به بیمارستان خاتم‌الانبیاء شوشتر دار فانی را وداع گفتند. وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی بیش از 6 کیلومتر با شهر شوشتر فاصله دارد، افزود: در این حادثه که بعدازظهر روز یکشنبه ( 17 مهرماه) اتفاق افتاد متاسفانه هر دو دانشجو در همان روز جان باختند.
 
 
پای تاجر قلیان برای طلاق همسر سومش به دادگاه باز شد
فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم تاجر قلیان است ولی در حال حاضر ورشکسته شده است و من باید مقدار کم اموالی که برایش باقی مانده را به عنوان مهریه‌ام در خواست کنم تا مانند 2 زن قبلی او حقم از بین نرود.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه 700 سکه‌ای خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. زن در مقابل قاضی این شعبه با بیان اینکه زن سوم شوهرم هستم، گفت: همسران قبلی شوهرم به دلیل اعتیاد از او جدا شدند و او زمان خواستگاری به من گفت که معتاد به تریاک بوده و ترک کرده است ولی تمام حرف‌هایش دروغ بود.وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 4 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، افزود: بعد از زندان رفتن شوهرم به دلیل کلاهبرداری، او معتاد به شیشه شده و دائم در توهم است.
زن در حضور قاضی این شعبه با اشاره به اینکه شوهرم کلاهبرداری کرده است و در حال حاضر بیکار است، اظهار داشت: شوهرم تاجر قلیان بود و در کرمان که منبع آن است کار می‌کرد ولی با کلاهبرداری هر چه سرمایه داشت از بین رفت. وی با بیان اینکه حدود 2 سال و نیم شوهرم در زندان کرمان بود، ادامه داد: در حال حاضر در کنار پدرشوهرم زندگی می‌کنم و شوهرم 6 ماه است که از زندان آزاد شده و حاضر به زندگی کردن نیست.
زن در ادامه با بیان اینکه به جای اینکه من از شوهرم تمکین نکنم او تمکین نمی کند عنوان کرد: می‌خواهم مهریه‌ام را بدهد حداقل یک ماشین بدهد و مابقی را ماهیانه یک سکه بپردازد. وی در ادامه با اشاره به اینکه فرزندی ندارد و طی 4 سال، 2 سال و نیم شوهرم زندان بوده است و ما با یکدیگر زندگی مشترک مناسبی نداشتیم، گفت: مهریه حق من است و در حال حاضر که 5 میلیون پول پیش خانه‌مان و 4 میلیون قلیان دارد، می‌تواند مقداری از مهریه‌ام را بدهد.
زن در خصوص نحوه آشنای خود با شوهرش گفت: در آژانس هواپیمایی کار می‌کردم که شوهرم مانند مسافران سمج هر بار برای خرید بلیط به آژانس هواپیمایی ما می‌آمد تا اینکه به من پیشنهاد ازدواج داد و در نهایت من فریب خوردم. وی در برابر قاضی این پرونده، ادامه داد: در حال حاضر تور‌های مختلف تفریحی دارم ولی شوهرم مانع شده و مرا محدود می‌کند، در واقع نه تمایل به درست زندگی کردن دارد نه اینکه مرا رها می کند.
زن در ادامه با بیان اینکه شوهرم با مصرف شیشه خطرناک شده است، اظهار داشت: پدر شوهرم از نظر مالی شوهرم را در خرید مواد مخدر حمایت می‌کند و هر چقدر من می‌گویم که اینکار را نکند، گوش نکرده و می‌ترسد که شوهرم با نرسیدن موادمخدر به بدنش جان خود را از دست بدهد.
قاضی عموزادی رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک، رسیدگی به پرونده را با حضور مرد به روزی دیگر موکول کرد.
 
 
کارناوال عروسی برق منطقه 15 خرداد را قطع کرد
فارس نوشت: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو با تیر چراغ برق که در قالب کاروان عروسی در خیابان 15 خرداد با سرعت حرکت می‌کرد، سرنشینان خودرو مجروح شده و برق منطقه قطع شد.
محمدجواد باقری در سخنانی اظهار داشت: 165 ماموریت طی 24 ساعت گذشته در استان قم صورت گرفته است. وی ادامه داد: از این تعداد حوادث 76 مورد آن مربوط به تصادفات بوده است که 62 مورد تصادف شهری و 14 مورد تصادف جاده‌ای رخ داده است. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تصریح کرد: 98 نفر تعداد مجروحان تصادفات شهری و جاده‌ای اعزامی به بیمارستان بوده که 89 ماموریت در رابطه با بیماری‌های قلبی تنفسی و سقوط گزارش شده است.
باقری با اشاره به مهم‌ترین اتفاقات و حوادث بارز در 24 ساعت گذشته یادآور شد: در تاریخ 22 مهر ماه یک دستگاه پژو همراه کاروان عروس در بلوار 15 خرداد، روبه‌روی دانشگاه آزاد در ساعت یک و 10 دقیقه بامداد با تیر برق برخورد کرده که بر اثر این حادثه سه نفر مجروح شده و به بیمارستان نکویی منتقل شدند. وی خاطرنشان کرد: در اثر برخورد این پژو به تیر برق، برق تمام محل قطع و همچنین مرکز اورژانس هم قطع شده بود که با تدابیر انجام شده مشکل قطعی برق مرکز اورژانس در دقایق اولیه برطرف شد.
 
 
شرور و عامل شهادت مامور انتظامی خراسان جنوبی به دار مجازات آویخته شد
ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از اجرای حکم اعدام عامل شهادت شهید «مهدی الیاسی نژاد» خبر داد.
سرهنگ امیر احمد علی گودرزی گفت: با توجه به اینکه موادمخدر از ترفندهای دشمن و از موارد اصلی جنگ نرم علیه کشورهای مسلمان است، نیروی انتظامی با درک درستی از این واقعیت موظف به مبارزه با سوداگران مرگ است.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انتظامی در دهم تیر سال‌جاری متوجه ورود یک محموله موادمخدر از استان‌های همجوار به خراسان جنوبی شد که در درگیری اولیه با اشرار مسلح این محموله، یکی از ماموران نیروی انتظامی استان شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند و در روز بعد طی یک درگیری دیگر در روستای بیجار و ارتفاعات باقران یکی از اشرار از ناحیه پا مورد هدف نیروهای انتظامی قرار گرفت. گودرزی افزود: پس از هشت روز تعقیب و گریز یک شرور و پنج نفر از رابطان و پناه دهندگان وی در ارتفاعات باقران و روستاهای اطراف آن دستگیر شدند.
به گفته وی، در بازجویی حرفه‌ای و کارشناسی توسط پلیس امنیت و آگاهی نیروی انتظامی استان از شرور دستگیرشده، مقدار 200 کیلوگرم مواد مخدر و یک دستگاه موتورسیکلت و تعدادی البسه قاچاق کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اذعان کرد: این شرور 30 ساله اهل سیستان و بلوچستان به حمل چندین محموله موادمخدر مسلحانه، مشارکت در درگیری با مأموران در استان‌های مختلف و شهادت یک نفر از نیروهای انتظامی خراسان جنوبی متهم بود توسط دادگاه انقلاب اسلامی و تأیید دیوان عالی کشور محکوم شد که با حضور اولیاء دم شهید «مهدی الیاسی نژاد» به دار مجازات آویخته شد.
گودرزی تأکید کرد: به دار آویختن اشرار عبرتی برای افرادی است که قصد اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه را دارند. وی افزود: برخی از روستاییان قصد پناه دادن و آسان کردن راه فرار اشرار را دارند که با آنان به شدت برخورد می‌شود.
ثروت همسر مرحومم زندگی‌ام را تباه کرد
برنا نوشت: همسرم فقط به دلیل ثروتی که از همسر سابقم به من رسیده است سعی بر ازدواج با من داشته و هیچ‌گونه احساسی نسبت به من و فرزندم ندارد.
خانم میانسالی در مجتمع قضایی شهید محلاتی خانواده یک همراه با فرزند خود در حال تکمیل پرونده اش برای دادخواست طلاق از همسرش است. این زن درباره دلیل این اقدام خود اظهار داشت: هشت سال پیش همسرم در یک حادثه تصادف جان باخت و بعد از گذشت دو سال با مردی ازدواج کردم که هفت سال از من جوان تر بود. وی با بیان اینکه همسرم تلاش زیادی کرد تا بتواند نظر من را نسبت به خودش جلب کند تصریح کرد: اما پس از مدت کوتاهی از زندگی مشترکمان متوجه شدم او فقط به دلیل ثروتی که از همسر سابقم به من رسیده است سعی بر ازدواج با من داشته و هیچ گونه احساسی نسبت به من و فرزندم نداشت.
سمیرا با بیان اینکه او در نبود من فرزندم را مورد آزار قرار می‌داد خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 11سال از زندگی مشترکمان تمام اموالم را از چنگم در آورد و حال با داشتن دو فرزند، همسرم در دام اعتیاد افتاده است. وی با اشاره به برخی از آزار و اذیت های همسرش اظهار داشت: او حتی به فرزندان خودش هم رحم نمی کند و آنها را نیز مورد آزار قرار می دهد، همچنین همسرم دارای فساد اخلاقی است و به صورت آشکار با خانم های جوان ارتباط برقرار می کند و نسبت به من ابراز تنفر می‌کند.
این زن با بیان اینکه همسرم به دلیل عدم توان پرداخت مهریه مرا طلاق نمی‌دهد گفت: او تمام این سال ها من را مورد آزار و اذیت قرار داد تا از مهریه ام بگذرم و از زندگی او خارج شوم و حالا می خواهم در قبال بخشش مهریه، طلاقم را بگیرم.
 
56282
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    تا کی از دیرک سیمانی استفاده کنیم بهتر است وزیر محترم نیرو و....کابل زمینی را توسعه دهند .کم هزینه تر است.