سید حسن موسوی چلک


یکی از رفتار هایی که همه ما را ازار می دهد کبر و غرور و نخوت است.این در حالی است که تواضع و فروتنی و دوست داشتن دیگران خصلت دیگری است که مورد پسند همه قرار می گیرد.این که چه می شود تا افراد غرور داشته باشند و بر دیگران فخر بفروشند را باید از خود آنان پرسید ولی نتیجه کا را شاعری که نمی شناسمش به خوبی اشاره کرده است:
در این دنیای بی حاصل، چرا مغرور می گردی سلیمان گر شوی، آخر نصیب مور می گردی
آن چه که مشخص است افراد مغرور دوستان کمی دارند چرا که افراد مغرور معمولا دیگران را تحقیر می کنند لذا تحمل این نوع رفتار ها هم بسیار سخت است.تحصیلات بالا،درآمد زیاد،موقعیت اداری مناسب در جامعه،پایگاه اجتماعی بالا و ... می تواند زمینه کبر و غرور را فراهم کند. این در حالی است که غرور را برخی هدیه شیطان می دانند.پیامکی برایم ارسال شده بود که تصادفا در مورد همین موضوع است:
غرور هدیه شیطان است و دوست داشتن هدیه خداوند، ما هدیه شیطان را به رخ هم می کشیم و هدیه خداوند را از هم پنهان می کنیم.
راستی چه می شود که ما یا برخی از اطرافیان و دوستان مان اینگونه رفتار می کنند؟
 

کد خبر 253946

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    8 2
    در این دنیای بی حاصل، چرا مغرور می گردی سلیمان گر شوی، آخر نصیب مور می گردی( این شعر فایز دتشتی است. شاعر دو بیتی سرای جنوبی)
  • بدون نام US ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    1 0
    هان کوزه گرا بپای اگر هشیاری/تا کی میکنی بر گل مردم خواری انگشت فریدون و کف کیخسرو /بر چرخ نهاده ای چه میپنداری
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    3 1
    همين كه مطرح ميكنيد دنياي بي حاصل(كه البته بي حاصل نيز نيست و مزرعه آخرت است) عامل واپس ماندگي مسلمانان شده و با اين ديدگاه كه بي حاصل است از تلاش و رقابت سازنده دست بر ميدارند. و منتظر مي مانيم ساير ملل به موفقيت برسند و ما ميانبر بزنيم و انرا به دست اوريم. نتيجه اين شده كه علي رغم اصطلاحاتي از قبيل خودكفايي و امثال ان همواره از نرخهاي تغييرات ارز و نفت و واردات و تحريم قطعات رنج ببريم. زيرا اين عنوانها صوري مطرح ميشوند و وابستگي زيادي به واردات داريم. حداقل بر الفاظ و كلماتي كه استفاده ميكنيد تعقل كنيد.
    • بدون نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      6 0
      ایشون یه منظور دیگه دارند از این نوشتشون شما بد برداشت کردید......ایشون مددکار اجتماعی اند نه فعال سیاسی.....بی حاصل هم منظور اون نیست که شما گرفتید منظورش دنیایی که خیام تصور میکنه : از آمدن و رفتن ما سودی کو/و از بافته ی وجود ما پودی کو در چنبر چرخ جان چندین پاکان/میسوزد و خاک میشود دودی کو دنیایی که توش غرور وجود نداره..زشتی وجود نداره..فقر وجود نداره...اختلاس نیست و .....
  • رضا A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    1 0
    چرا بی خود به خود مغرور میگردی سلیمان گر شوی آخر نصیب مور می گردی