روزنامه جام‌جم نوشت:

مسافر بین‌راهی که با شکلات مسموم طعمه‌هایش را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کرد، توسط آخرین قربانی خود شناسایی شد.
31 خرداد سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری 208 ترمینال جنوب به مأموران گفت که یکی از مسافران اتوبوس، او را بی‌هوش و پول و گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 6 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با شروع تحقیقات، شاکی به کارآگاهان گفت: سوار یک دستگاه اتوبوس شدم تا به شهرستان خمین بروم که جوانی حدود 30 ساله کنار من نشست. او بین مسیر یک شکلات به من تعارف کرد که با خوردن آن بی‌هوش شدم و زمانی‌که توسط راننده اتوبوس به هوش آمدم، متوجه شدم مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان همراهم به سرقت رفته است.

مسافری در میانه راه

شاکی افزود: بلافاصله از طریق شاگرد و راننده اتوبوس پیگیر آن جوان مسافر شدم و اطلاع یافتم او در شهر قم از اتوبوس پیاده شده است. در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پایگاه هفتم اطلاع یافتند سرقت‌های مشابه دیگر با استفاده از مواد خوراکی مسموم از قبیل آب، آبمیوه و شکلات از مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری رخ داده است که براساس اظهارات مالباختگان، جوانی حدود 35 ـ 30 ساله در مسیر خارج شدن اتوبوس از تهران و در میدان آزادی یا در مسیر بازگشت به تهران و در شهر قم، به عنوان مسافر بین‌راهی سوار اتوبوس شده و به شیوه‌ای یکسان، وجوه نقد و گوشی‌های تلفن همراه مسافران را سرقت کرده است.

یکی دیگر از مالباختگان گفت: با یک دستگاه اتوبوس بین‌شهری از شهر کاشان عازم تهران بودم که در میدان 72 تن شهر قم، جوانی سوار اتوبوس شد و در صندلی کنار من نشست. چند دقیقه بعد وی با طرح دوستی، شکلاتی تعارف کرد که به محض خوردن آن بی‌هوش شدم و وقتی توسط شاگرد راننده اتوبوس به هوش آمدم، متوجه شدم کیف دستی حاوی مدارک و پولم به سرقت رفته است.

چهره نگاری

با توجه به اطلاعات به دست آمده از مالباختگان، پس از چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم، تصاویر وی در اختیار کلانتری‌های مستقر در پایانه‌های مسافربری شهر تهران بویژه کلانتری 208 ترمینال جنوب و پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت تا در صورت شناسایی متهم، نسبت به دستگیری و انتقال وی به پایگاه هفتم اقدام کنند.

سرانجام ساعت 7 روز چهارشنبه هفته گذشته مأموران کلانتری 208 ترمینال جنوب هنگام گشتزنی در محدوده ترمینال جنوب به جوانی حدود 35 ساله مشکوک شدند و در بازرسی بدنی وی، هیچ‌گونه مدرک شناسایی پیدا نکردند و او را برای بررسی‌های بیشتر به کلانتری انتقال دادند. در تحقیقات مقدماتی و در شرایطی که این جوان خود را به هویت علی حائری معرفی می‌کرد، فردی با مراجعه به کلانتری به منظور طرح شکایت درباره زورگیری اموالش به شیوه بی‌هوشی در روز قبل از آن، با این جوان رو‌به‌رو شد که بلافاصله او را سارق اموالش معرفی کرد. با توجه به شناسایی متهم توسط مالباخته، در ادامه تحقیقات در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد وی خود را با هویت جعلی معرفی کرده است.

مالباختگان بیایند

به این ترتیب با شناسایی متهم توسط تعدادی از مالباختگان، هویت واقعی وی به نام علی 32 ساله مشخص شد و وی به سوابق متعدد کیفری خود در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله اخاذی، زورگیری و سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به سرقت‌های متعدد متهم از مسافران به شیوه بی‌هوشی با تعارف مواد خوراکی مسموم، قاضی پرونده با دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره از مردم خواست، کسانی که در دام این شیاد حرفه‌ای قرار گرفته‌اند برای طرح شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

47282

کد خبر 224558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    6 1
    شرور بد ذاتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ...
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    13 0
    یعنی ماماناتون یادتون نداده از غریبه خوراکی نگیرید؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    12 0
    واقعا تعجب می کنم مابچه بودیم مادرانمون می گفتن ازدست غریبه هاچیزی نگیرین انگاردیگه یادمون رفته نصیحت های مادرانه رو
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
    4 1
    داداش منم همین اتفاق براش پیش اود که نتونست بره به مسابقات جهانی ژاپن.یارو چیز خورش کرده بود همه مدارکشو دزدیده بود .پیداش نکردیم.