روزنامه ایران نوشت:

جوان فداکار وقتی به هواخواهی زن جوانی رفت که دزدان خشن گردنبند وی را قاپیده بودند از چشم راست کور شد. همزمان با دستگیری 3 زورگیر قمه‌کش، شوک پای درد‌دل‌های جوان فداکار نشست که در این حادثه رنگ زندگی‌اش تیره شده است.
ساعت یک ظهر هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری مغازه‌داران و رهگذران در بازار مبل یافت‌آباد صحنه هولناکی را دیدند که در آن 2جوان موتورسوار با قمه ضربه مهلکی را به صورت یک فروشنده زدند و پا به فرار گذاشتند.
دقایقی بعد با مخابره این حادثه به پلیس 110 تیمی از مأموران پلیس در صحنه درگیری حاضر شدند و دست به تحقیقات زدند. زن جوانی که وحشتزده گریه می‌کرد به پلیس گفت: امروز به همراه شوهرم برای خرید مبل به بازار یافت‌آباد آمده بودیم، قصد داشتیم آن سوی خیابان برویم که در حال رفتن، 2 جوان که سوار موتور آبی‌رنگی بودند به من نزدیک شدند و ترک‌نشین ناگهان دستش را به گردنبندم انداخت و آن را پاره کرد، از شانسم گردنبند به لباسم گیر کرد و در همین حال که شوک زده شده بودم مرد جوانی با دیدن صحنه دزدی از مغازه‌اش بیرون دوید و برای نجات من به سوی موتورسواران دوید تا آنان را متوقف کند ولی ترک‌نشین موتور از زیرلباس‌اش قمه‌ای را بیرون آورد و در چشم مرد فداکار فرو کرد. با ادعای این زن و چند مبل فروش دیگر پرونده برای رسیدگی ویژه در اختیار تیمی از پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
کارآگاهان برای ردیابی 2 جوان تبهکار دست به تجسس‌های میدانی زدند و با انجام چهره‌نگاری از شاهدان ماجرا و مطابقت دادن تصویر به دست آمده با آلبوم مجرمان قدیمی، یکی از تبهکاران حرفه‌ای به نام «ابراهیم» 20 ساله را شناسایی کردند. این در حالی بود که بررسی‌های پزشکی نشان می‌داد جوان فداکار از یک چشم کور شده است.
بدین‌ترتیب دستگیری «ابراهیم» در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی خانه وی در خیابان قزوین شدند و در تحقیقات محلی متوجه شدند این جوان تبهکار چندی پیش به دلیل درگیری و قدرت‌نمایی با قمه و بر هم زدن امنیت محله‌شان تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و همچنان فراری است. همزمان با تلاش کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه «ابراهیم» و همدستش، مأموران گشت ضربت سرکلانتری هشتم در خیابان کمیل به 3 سرنشین موتور آبی‌رنگ که حرکات مرموزی داشتند برخوردند. هنگامی که راننده موتوسیکلت متوجه تعقیب مأموران شد با حرکات خطرناک قصد فرار داشت که سرانجام پس از چندین دقیقه تعقیب و گریز دستگیر شدند و در بازرسی بدنی از آنان یک قمه بزرگ به دست آمد.
این 3 جوان در اختیار تیم پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند و کارآگاهان در همان ابتدا موفق به شناسایی «ابراهیم» شدند و وی را تحت بازجویی قرار دادند. این پسر در اعترافاتش گفت: من با 2 دوستم به نام «مجید» 20 ساله و «مصطفی» 22 ساله قصد داشتیم برای تلافی درگیری چند روز پیش به خیابان کمیل برویم که توسط گشت ضربت دستگیر شدیم.
در ادامه کارآگاهان مرد مبل فروش و زن جوان را برای شناسایی «ابراهیم» پیش روی وی قرار دادند. آنان در همان برخورد نخست وی را به عنوان گردنبند قاپ و قمه‌کش شناسایی کردند.
مرد فداکار که در اثر ضربه سهمگین قمه از چشم راستش کور شده بود به کارآگاهان گفت: جلوی مغازه‌ ایستاده بودم که 2 جوان موتورسوار را دیدم که به زن جوانی در وسط خیابان حمله کردند و قصد دزدیدن گردنبند وی را داشتند، با دیدن این صحنه برای کمک به این زن رفتم و قصد داشتم با ضربه زدن به موتور آنان را متوقف کنم که ترک نشین موتور قمه‌ای را از زیرلباسش بیرون کشید و در چشم راستم فرو کرد.
وی در ادامه افزود: مردم و همکارانم برای نجاتم مرا به بیمارستان رساندند و تیم پزشکی تلاش کردند که بینایی چشم راستم را برگردانند ولی به دلیل شدت جراحات به اعصاب و شبکیه چشمم دچار نابینایی کامل شدم و حتی شدت جراحات به حدی بود که ابتدا قرار بود تا چشم راستم به طور کامل تخلیه شود اما به طرز معجزه‌ آسایی این کار صورت نگرفت، پس از آن نیز 5 بار زیر تیغ جراحی قرنیه، عصب، زیبایی و کاشت ابرو رفتم ولی همچنان چشم راستم 100 درصد نابینا است.
بنابراین گزارش با توجه به شناسایی «ابراهیم» و 2 همدست دیگرش در سرقت‌های گردنبندقاپی و زورگیری که بیشتر با تهدید قمه و چاقو و درگیری بوده است، کارآگاهان از همه کسانی که در طول چند ماه گذشته و در مناطق مرکز شهر تهران بویژه خیابان‌های کارگر، حافظ، ولی‌عصر، وحدت اسلامی، قزوین، بهبودی، امامزاده حسن و هلال‌احمر توسط سرنشینان موتوسیکلت ویو آبی رنگ تحت سرقت و صدمه قرار گرفته‌اند دعوت کرد برای شناسایی تبهکاران و پیگیری پرونده خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

 

گفت‌وگوی شوک با جوان فداکار
مهدی فتحی 31 ساله، جوانی که در ماجرای نجات زن جوان از دست زورگیران خشن، چشم راستش را از دست داده است، صدای غمگینی دارد.
از روز حادثه بگو؟
روز 7 اردیبهشت ماه در بازار مبل داخل پاساژ بودم که برای تحویل گرفتن بار به بیرون از پاساژ رفته و کنار خودروی وانت ایستاده بودم ناگهان دیدم سرنشینان یک موتور با در دست داشتن قمه‌ای به سمت زن جوانی که با همسرش در حال راه رفتن بودند، رفته و قصد دزدیدن گردنبند زن را داشتند که من با دیدن این صحنه به سمت‌شان دویدم و قصد داشتم مانع دزدی آنها شوم که یکی از زورگیران با قمه‌ای که در دست داشت با تیزی نوک قمه، چشم راستم را هدف گرفت و ضربه‌ای به من زد که روی زمین افتادم و زورگیران فرار کردند.
چه کسی به کمکت آمد؟
وقتی روی زمین افتادم، برادرم بالای سرم آمد و بعد از تماس با اورژانس به بیمارستان فارابی انتقالم دادند.
چرا به کمک زن جوان رفتی؟
چون نمی‌توانم ببینم به کسی ظلم کنند و ما ایرانی هستیم و غیرت ایرانی داریم و برای دفاع از زن جوان این کار را انجام دادم.
بعد از حادثه زن و مرد جوان را دیدی؟
نه، حتی در بیمارستان سراغم نیامدند و تنها روزی که زورگیران دستگیر شده بودند، به آگاهی رفتم و زن و مرد را آنجا دیدم که از من تشکر کردند و بعد از آن هم دیگر آنها را ندیدم!
هزینه بیمارستان چقدر شد؟
دار و ندارم را که پول پیش خانه ام بود، خرج بیمارستان کردم.
چرا 5 بار عمل؟
12 روز چشم چپم هم بینایی‌اش را از دست داده بود و بعد از بهبودی چشم چپم، قرار بود چشم راستم تخلیه شود اما با چند عمل جراحی روی چشم و خواست خدا را شکر که فقط بینایی‌ام را از دست دادم و چشمم تخلیه نشد.
در هزینه بیمارستان کسی کمک کرد؟
من تنها هستم و بچه طلاق و پدرم را از دست دادم فقط توانستم بخشی از هزینه بیمارستان را با پول پیش خانه‌ام پرداخت کنم و مابقی آن را به صورت قرضی از تعدادی همکارانم در بازار گرفته‌ام و متأسفانه هیچ ارگان و کسی به من کمک نکرده و باید چند روز دیگر به خاطر نداشتن پول پیش، خانه را خالی کنم و نمی‌دانم باید به کجا پناه ببرم.
درآمد داری؟
ماهانه 450 هزار تومان به عنوان کارگر حقوق می‌گیرم و به خاطر این که هر روز باید به بیمارستان و برای پیگیری پرونده‌ام به دادسرا و آگاهی بروم، سر کارم نیز به مشکل برخورد کردم. صاحبکارم مرد بسیار خوبی است و شرمنده‌اش هستم. حق هم دارد شاید بزودی کارم را نیز از دست بدهم.
زوج جوان هم به تو کمک نکردند؟
فقط در آگاهی وقتی من را دیدند، تشکر کردند!
پشیمان نیستی؟
نه، اگر باز هم کسی بخواهد ظلم کند و مزاحم نوامیس مردم شود، برای دفاع دخالت می‌کنم و حتی حاضرم دست و پایم را از دست بدهم.
حرف آخر؟
فقط از پلیس درخواست دارم که امنیت را در بازار تهران زیاد کند چرا که هر روز در بازار از مردم زورگیری و سرقت می‌شود اما فقط به جای امنیت بیشتر، مأموران بیشتر می‌شوند تا خودروهای بیشتری را جریمه کنند و موتورهای مردم را بگیرند. من برای رضای خدا این کار را کردم اما در وضعیت مالی بدی هستم و زندگی‌ام در حال نابود شدن است و هیچ کس را ندارم کمکم کند. شاید این حادثه من را زمینگیر کند؛ امیدم به خدا است.

45282

کد خبر 227780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    17 0
    اولا مت از این فرد تشکر میکنم و در ضمن دولت باید به این کمک کنه
    • بدون نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      2 0
      والا ما نفهمیدیم این نشان شجاعت برا چیه؟ به کی میدن؟ دوستان کسی میدونه ما رو از نگرانی دربیاره
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    16 0
    آقایاون ریشه یاب الان کجایند؟ یک جوان بی گناه کور شده ولی شما عین خیالتون نیست،چون شما او را ادم حساب نمیکنسد ولی وای به روز که بخواهند همین مجرمی را که این آقا را کور قصاص کنند،میایید اینجا قشقرق راه میندازید،شما حاضرید این مجرم بره زندان کاریش نکنند و بیاد بیرون چشم 10 نا ادم بی گناه دیگه کور کنه ولی کسی مجرم را همون اولش کسی قصاص نکنه بهاینبهانه انسانی نیست،ولی نمی دونم چرا برای شما کورشدن باقی مردم انسانی نیست؟ سوالی داشتم شما حاضرید مجرمی بار اول قصاص بشه که هم باعث عبرت خود ودیگران بشه که در این صورت فقط مجرم و قربانی کور شده باشند،یا مجرم بیاد بیرون افراد بی گناه دیگری را هم کور کند،علاوه بر ان مجرم های دیگری را هم پرو رو تر کند تا دست به این کار بزنند؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    13 1
    فقط از پلیس درخواست دارم که امنیت را در بازار تهران زیاد کند چرا که هر روز در بازار از مردم زورگیری و سرقت می‌شود. !!!! پلیس وظایف مهمتری دارد که باید اول به انها رسیدگی کند . میلاد نور و اریکه. اگر وقت شد بازار هم یه سر میاد
  • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
    20 0
    درود بر این جوان انشالله روز قیامت روزی که چشمها گریان است شادمان باشی
  • بدون نام IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    12 5
    نتیجه اخلاقی بی خیال مشکلات دیگران باشید چون اگر دچار حادثه شدید کسی به یاریتان نمیشتابد!!!
  • محمد IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    30 0
    واقعا جوان مردی و انسانیت رو باید از این مرد ایثارگر اموخت امیدوارم مسءولین در مراسمی از ایشان تشکرکنند.!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    8 1
    قبلاً اگر تصادفی در خیابان می شد مردم مجروحین رو به بیمارستان می رسوندن ولی از وقتی که رساندن مجروحین به بیمارستان جرم شد تا بیای ثابت کنی 2یا3ماه معطلی اگه طرف بمیره که واویلاست دیگه کسی به چنین تصادفاتی توجه نمی کنه ئ فقط به فیلمبرداری با موبایلش اکتفا می کنه مطمئن باشید از این به بعد با چنین برخوردهایی سردعوا و نزاع کسی به داد کسی نمی رسه چون اخروعاقبت نداره و فرد فداکار تودردسر می افته و نجات دهنده هم می ره پی کار خودش مثل همون مردفداکارشمالی که برای نجات جان 3جوان به دریا رفت و 2نفررونجات داد و برای سومی رفت ودیگه برنگشت ونجات یافته گان برای یه فاتحه دادن هم خونه مرحوم نرفتن
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    14 4
    کوتاهی یک زن باعث نابینا شدن این جوان شد شاید این جمله عجیب باشد اما قابل تامل و حتی کاملا صحیح است. واقعا اگر گردن بند این خانم دیده نمی شد آیا این همه حادثه می آفرید؟ حتی اگر از بعد مذهبی این عمل هم غافل شویم آیا نباید احتیاط کرد؟! آ؟نهم در محل هایی چون یافت آباد ....
    • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
      8 8
      به نظر میاد ریشه یاب هستی و داری طرف دزد را میگیری و میخوای بکی دزده به دلیل اینکه طرف گرنبند را نپوشونده،دست به این کار زده،بعدشم می خوای بگی پسره چرا دخالت کرده؟ باید این قدر امنیت باشه که هر چقدر هم طلا به خودت آویزون کردی،کسی جرات نکنه دست درازی کنه
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    9 0
    شوهرش کجا بود؟
  • مرد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۵
    15 1
    واقعا افرین به غیرتت ولی برادر من اگر دخالت نمیکردی شاید فقط مال رفته بود نه حالا که... به هر حال خیلی متاثر شدم اگر دولت کمک کند یا شماره حسابی اعلام شود حاضریم به این جوان خوش غیرت کمک کنیم
  • ونداد IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
    10 4
    اين آقا مردانگي كرد و فداكاري. ولي بهتر بود مي گذاشت دزدان گردنبند را ببرند. يك گردنبند بود ديگه. ارزشش با يك چشم قابل قياسه. تازه، تاسف انگيزتر اينكه اون خانم محترم ديگه سراغ اين آقا نيومد. اصولا اشتباهه كه آدم جونش رو براي مال و پول، بخصوص اينكه ديگه مال ديگري باشه، به خطر بندازه. پليس پس برا چي ساخته شده؟ برا دستگيري بي حجابان؟!!!!