هنر فرش ایرانی در فرش های اصیل رنگ قرمز

در این مقاله قصد داریم در مورد اصالت، علت روح‌بخشی رنگ قرمز و انواع این فرش صحبت کنیم. قطعا خواندن این متن راهگشای شما در انتخاب بهتر خواهد بود.

فرش قرمز با آن نقش و نگار و گل‌هایی که انگار واقعا روح دارند و البته جنس و طرح زیبا، در هر جایی نام ایران را زنده می‌کند. فرش‌هایی که رنگ قرمز دارند از دیرباز در ایران، توسط اجداد و پیشینیان ما تولید می‌شدند. امروزه نیز این محصول با اصالت، در خانه‌های بسیاری مشاهده می‌شود. آیا اطلاعات کافی از فرش قرمز ایرانی دارید؟ مرجع امنی برای خرید این محصول می‌شناسید؟

در این مقاله قصد داریم در مورد اصالت، علت روح‌بخشی رنگ قرمز، انواع این فرش و بهترین مرجع برای خرید صحبت کنیم. قطعا خواندن این متن راهگشای شما در انتخاب بهتر خواهد بود. پس در ادامه با ماه همراه باشید.

فرش قرمز و اجداد ما

از قدیم گفته‌اند هنر نزد ایرانیان است و بس! شما فکر کنید از قرن‌ها پیش فرش قرمز و اصالت آن زبانزد تمام مردم جهان بوده و هست. حالا شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که چگونه نخ را رنگ می‌کردند؟ در قدم اول نخ‌ها را با بهره‌گیری از موی جانوران و گیاهان تولید می‌کردند. بعد با کم و زیاد اضافه‌کردن روناس رنگ‌های قرمز متنوع را به‌دست می‌آوردند و فرش‌هایی با نقش و نگار فوق‌العاده که روزبه‌روز طراحی‌های جدیدتر و روح‌نوازتری برای آن‌ها انجام می‌شد، تولید می‌کردند.

حالا این فرش‌های قرمز با اصالت را با عنوان فرش لاکی در بازار مشاهده می‌کنید. فرش‌هایی با منطقه بافت‌های متفاوت که هرکدام یادآور روزهای شیرین کودکی و خانه‌های مادربزرگ‌های مهربان و خنده‌رو هستند. امروز متناسب با پیشرفت تمام عرصه‌ها طرح و نوع بافت‌ها نیز تغییر کرده و بسیار روی طراحی مدرن و در عین‌حال استفاده از سنت‌های قدیمی فوکوس کرده‌اند. ترکیبی خارق‌العاده که بسیار مورد توجه قرار گرفته و بیشتر در دکوراسیون‌های جدید از آن استفاده می‌کنند.

چرا فرش قرمز؟

علت روح‌نوازی بسیار زیادی که فرش قرمز به خانه اضافه می‌کند چیست؟ چرا این رنگ فرش اینقدر دلنشین است و با روان ما بازی می‌کند؟ قطعا نیاکان ما در مورد تاثیر رنگ‌ها روی ذهن اطلاعی نداشتند اما در عصر حاضر تقریبا همه می‌دانند هر رنگی در ناخودآگاه انسان تاثیرگذار است. حالا تاثیر فرش قرمز چیست؟

القای اعتماد به نفس و بزرگ‌کردن روح، بالابردن انرژی افراد، گرم‌ترکردن فضای خانه و نزدیک‌ترکردن روح خانه به طبیعت در کنار حس اصالت و آرامش که همه این‌ها حس اشتیاق را به شما خواهد داد. آیا این محشر نیست؟

هنر فرش ایرانی در فرش های اصیل رنگ قرمز

انواع فرش‌های قرمز

در قدیم افراد می‌توانستند انواع و اقسام فرش قرمز را برای خانه خود تهیه کنند. فرش‌های گل ریز و رزی کرمانی، فرش اصفهان و کاشان مرکز سرزمین ایران، فرش ریزمغذی و سالاری آذربایجان و فرش و گبه عشایری فارس و سیستان. حالا با پیشرفت صنعت فرش، شما می‌توانید این محصول رنگ قرمز را با توجه به مقدار پولی که دارید در قیمت‌های متنوع دریافت کنید. در این قسمت جدیدترین انواع فرش‌های قرمز موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.

فرش افشان

در میان تمام فرش‌های جدید، فرش افشان مقام پرفروش‌ترین را از آن خود کرده است. در این فرش با حذف‌کردن ترنج وسط سعی کرده‌اند طرح را ساده‌تر کنند. اگر یک دکوراسیون بدون تقارن دارید یا می‌خواهید فرش را در پذیرایی خود پهن کنید، فرش افشان انتخاب خوبی است. افشان کاشان با گل‌های شاه عباسی سنتی با اندازه‌های متفاوت و قرارگیری در مکان‌های مختلف از اصیل‌ترین نمونه‌های فرش قرمز است.

فرش خشتی

یکی دیگر از فرش‌های با اصالت و زیبای قرمز، مدل خشتی است که در دسته خاص‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. حالا چرا نام خشتی را دارد؟ طراح در نقشه فرش آن را به بخش‌های کوچک‌تری به نام خشت تقسیم می‌کند. اما نکته شورانگیز و زیبای فرش در اینجا است که در هر خشت یک طرح مجزا و متفاوت بافته می‌شود ولی زمانی که خشت‌ها کنار یکدیگر قرار می‌گیرند شما یک انسجام زیبا را می‌بینید.

فرش وینیج

تلفیقی از فرش شیک، نمونه، زیبا، پرفروش و از همه مهم‌تر لوکس را در وینیج پیدا می‌کنید. با صرف‌کردن هزینه یک فرش ماشینی، زیبایی فرش آنتیک در دکوراسیون اتاق خود بهره بگیرید و یک فضای دنج و دلچسب را برای خود بسازید.

با توجه به اینکه طرح فرش وینتیج تقریبا باید یک نوع قدیمی‌بودن و کهنه‌بودن را خاطرنشان کند؛ بیشتر تولیدکننده‌ها از رنگ‌های طوسی در آن استفاده می‌کنند؛ اما اخیرا رنگ قرمز نیز خود را به این فرش اضافه کرده و استفاده همزمان از رنگ قرمز و طوسی یک تلفیق گرمی و سردی را به وجود آورده که روان شما را به بازی می‌گیرد و با تلقین آرامش ذهن‌تان را کاملا خالی می‌کند.

فرش طرح گبه و گلیم

فرش‌های گبه و گلیم جزء دسته سنتی هستند. اما چون ساختار و طرح بیشتر آن‌ها ساده است شما می‌توانید آن را با انواع دکوراسیون حتی سبک مینیمال نیز هماهنگ کنید. طرح‌های فرش قرمز در انواع گبه‌ها، پشتی‌های قرمز سنتی و گلیم یافت می‌شود. واقعا هر ایرانی باید قسمتی از خانه را به دکوراسیون سنتی اختصاص دهد. نشستن روی این طرح و رنگ فرش و چای‌خوردن یعنی خرید یک بلیط برای سفر به روزهای شیرین گذشته و خانه مادربزرگ!

هنر فرش ایرانی در فرش های اصیل رنگ قرمز

فرش ایرانی نمادی از قدمت و اصالت و کیفیت

فرش کاشان برای انتخاب راحت‌تر شما انواع فرش‌ها را با دسته‌بندی‌های مختلف رنگ، شانه، طرح، کاربرد و سایز لیست کرده تا به‌راحتی فرش دلخواه خود را پیدا کنید. به‌علاوه برای تمام مشتری‌هایی که دوست دارند جنس و طرح فرش را از نزدیک مشاهده کنند با راه‌اندازی ۲ فروشگاه در تهران و کاشان این امکان فراهم شده تا رضایت هرچه بیشتر مخاطب و مشتری را کسب کرده باشند.

انواع فرش‌های سجاده‌ای، فرش عروس، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب، راهرو و کناره در فرش کاشان موجود است. جالب است بدانید کاشان خود یک کارخانه تولید فرش است که انواع فرش جدید و افشان و ماشینی و... را تولید می‌کند.

با یک مراجعه ساده به کارخانه فرش می‌توانید در لحظه قیمت فرش ۱۲متری، قیمت فرش ماشینی، قیمت فرش ۹ متری با انواع تراکم و به‌طور کلی قیمت فرش دلخواه خود را در لحظه مشاهده کنید. با کوروش، جهان را فرش می‌کنیم.

جمع‌بندی

فرش قرمز از انواع کالاهای لوکس منزل به‌حساب می‌آید که تنوع در طرح و رنگ و نقش و البته جنس انتخاب‌های بسیار زیادی را در دسترس شما قرار خواهد داد. به‌خصوص این روزها تلفیق طرح‌های مدرن با قدیمی شرایطی را مهیا کرده که با هر نوع سبک چیدمانی می‌توانید فرش رنگ قرمز را به خانه خود دعوت کنید و از تماشای زیبایی که به سایر عناصر منزل هدیه می‌دهد لذت ببرید. قطعا چای‌خوردن لذت‌بردن از منظره اتفاقی تضمینی است که بعداز خرید فرش لاکی آن را تجربه می‌کنید.

کد خبر 1975885

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =