مسجد حضرت فاطمة‌الزهرا(س) و مرکز فرهنگی شهید هاشمی‌نیا به بهره‌برداری رسید

مسجد حضرت فاطمة‌الزهرا(س) و مرکز فرهنگی و امور عام‌المنفعه شهید سید مجتبی هاشمی‌نیا با حضور آیت‌الله محمد علی ناصری و مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان :  آئین بهره‌برداری از مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و مرکز فرهنگی و امور عام‌المنفعه شهید سید مجتبی هاشمی‌نیا شامگاه جمعه با حضور آیت‌الله محمدعلی ناصری، حجت‌الاسلام صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان و جمعی از علما و خیران اصفهانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در این برنامه اظهار داشت: امیدواریم این مسجد در طراز انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی کند. بنای مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا (س) با دقت و وسواس بسیار زیادی ساخته شده است و همه سازندگان با اخلاص و همت ویژه‌ای برای ساخت این مسجد زحمت کشیده‌اند.

صالحیان بیان کرد: هر فرد در زندگی خود دارای چند مسجد است که مسجد نخست قلب انسان است و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: "در روز قیامت بهترین سرمایه قلب سلیم است و باید از این مسجد که در باطن انسان وجود دارد به خوبی مراقب کند و تلاش‌کند تا حب اهل بیت (ع) و بندگان در این مساجد گسترش یابد".

وی ادامه داد: دومین مسجد انسان منزل انسان است. خانه هر فرد محل عبادت است و زندگی شایسته با خویشاوندان را باید سرلوحه کار خود قرار دهد. برای ورود به مسجد ادب و آداب خاصی ذکر شده است و میزبان که خداوند متعال است بندگان خود را در هنگام ورود به مسجد گرامی می‌دارد.

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان به طراز مسجد در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: عبادات ما زمانی ارزش دارد که با بصیرت و شناخت باشد. در این راه سیاست‌های شیطانی برای امت شیعه در غرب برنامه‌ریزی می‌شود و آمریکا از مساجدی که او را برائت می‌کنند ترس دارد. حاج قاسم سلیمانی انقلاب اسلامی را تا پشت دیوارهای اسرائیل گسترش داده است و راهی برای فتح مسجدالاقصی نمانده است.

وی تصریح کرد: مساجد ما با زنده نگه‌داشتن یاد و راه عاشورا هیمنه آمریکا را می‌لرزاند و شیعه با مساجدش روشنگری می‌کند و این عظمت مساجد ما را می‌رساند. حضور در مساجد نیز همراه با اعضای خانواده در این ایام سخت در زندگی بسیار تأثیرگذار است و هر چه به عبادات دسته جمعی روی آوریم بلاها از کشور دور می‌شود.

آیت‌الله محمد علی ناصری نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از بانیان سازنده این مسجد به روایتی از ائمه معصوم درباره پاداش ویژه سازنده مسجد در آخرت اشاره کرد و از اهالی محل درخواست کرد تا به صورت منسجم در این مسجد حضور بهم برسانند.

سید محسن هاشمی‌نیا، بانی سازنده این مسجد با اشاره به اینکه بانیان زیادی در ساخت مسجد یاری‌گر ما بوده‌اند بیان کرد: این مسجد با متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ متر بنا شده است و از سال ۹۷ ساخت آن آغاز شده است و دارای مجموعه‌های مختلفی اعم از ۲ شبستان، مرکز فرهنگی و مجموعه‌های تجاری و اداری است.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین نریمانی به عنوان امام جماعت این مسجد منصوب شد و حکم خود را از آیت الله ناصری دریافت کرد. همچنین تقدیر نامه‌ای از سوی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان به بانی این مسجد اهدا شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1406532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =