رسا نوشت: حضرت آیت الله سبحانی از بسته بودن بیشتر مساجد کشور به هنگام اذان و نماز صبح ابراز تاسف کرد و تربیت نسل جوان را در مساجد عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرائم و ناهنجاری‌ها دانست.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید روز سه شنبه، نخستین روز از ماه مبارک رمضان در مراسم افتتاح مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) منطقه پردیسان که با حضور استاندار و مسؤولان استانی برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از این ماه به عنوان ماه رحمت و میهمانی ذات اقدس اله یاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: مسجد در دین مبین اسلام اهمیت فوق العاده‌ای دارد و آیات، روایات و همچنین سیره و منش پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان می دهد که مساجد جایگاه بسیار خاصی دارد.

وی با بیان اینکه فقها در مورد مسجد تاکیدات ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات پیامبر گرامی اسلام اهتمام به ساخت مسجد بود.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: مسجد رسول الله(ع) در حقیقت مرکزی برای همه فعالیت ها بود و افزون بر انجام عبادات، موعظه و مسائل نظامی نیز در مسجد صورت می گرفت و یک پایگاه همگانی به شمار می رفت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ضرورت ساخت مسجد برای مناطقی که در آن ساخت و ساز صورت می گیرد از مدرسه سازی و دیگر زیرساخت ها بیشتر است، افزود: در مناطقی که شهرک سازی صورت می گیرد باید مساجد به نحو زیبا و اصول هندسی طراحی و ساخته شود تا مردم جذب مساجد شوند.

وی در ادامه با اشاره به وجود جرائم و برخی از ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی، تاکید کرد: یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از وقوع جرائم این است که بتوانیم جوانان را در مساجد تربیت کنیم و منابر ما منابر تربیتی و تاثیر گذار باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: جوانی که اهل مسجد و منبر باشد به سراغ بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی نمی رود و برای کوچک ترین مساله ای چاقو نمی زند.

این مرجع تقلید با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی و مذهبی برای مقابله از ناهنجاری های اجتماعی ابرازداشت: در عین حال که دستگاه های انتظامی و قضایی برای مقابله و برخورد با جرائم باید کار خود را انجام دهند، اما کار فرهنگی و دینی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: در هر کجا که مساجد رونق دارد به طور یقین مشکلات اخلاقی و اجتماعی کمتری در آن مکان وجود دارد.

این مرجع تقلید گفت: شاید در زمان ساختن مساجد برخی از افراد بگویند که این پول را به ایتام بدهیم بهتر است، این فکر اشتباه است، البته ایتام و افراد بی بضاعت نیز سهم خود را دارند، اما اگر مسجد نباشد مردم تربیت دینی نخواهند داشت.

حضرت آیت الله سبحانی افزود: من با دیدن این مسجد به شوق و شعف آمدم و خوشبختانه مسجدی زیبا در ظرف زمانی کوتاهی ساخته شده است و من از دست اندرکاران ساخت این مسجد با عظمت قدردانی می کنم.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان اگر در مسیر مسجد سازی باشند مردم تربیت اسلامی پیدا می کنند، ابراز داشت: امام جماعت نباید تنها در زمان اقامه نماز در مسجد حضور داشته باشد. مردم باید همه امور را در مسجد بیاموزند.

وی با بیان اینکه مسجدی که امام آن چندین شغل داشته باشد، دانشگاه تربیت نخواهد بود، از اینکه بیشتر مساجد کشور به هنگام نماز صبح تعطیل و بسته است، ابراز تاسف کرد و گفت: چراغ مساجد باید به هنگام نماز صبح روشن باشد تا مردم مسجدی بار بیایند.

حضرت آیت الله سبحانی ابرازداشت: علمای سلف ما اهل زحمت بودند و تمام سعی و تلاش شان این بود که مساجد همیشه رونق خاص خود را داشته باشد و هیچ گاه خلوت نباشد.

این مرجع تقلید با اشاره به مدفون بودن یکی از شهدای گمنام در کنار مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه پردیسان ابراز داشت: حضور این شهید گمنام در کنار این مسجد زینت و افتخاری برای مردم این منطقه است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =