ایسنا نوشت:

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در نهمین همایش بین‌المللی گرامیداشت هفته جهانی مساجد اظهار کرد: همان طور که می‌دانیم راه رسیدن به جامعه توحیدی و طراز اسلام و قرآن کریم محور "بندگی و عبودیت است" و سازمان دهی آن مبتنی بر حضور مساجد زنده و به روز در این مسیر است و این مساجد طراز اسلام مساجدی هستند که عبودیت الهی در کنار اخوت مومنانه قرار دارد و آن‌ها به تولید معرفت دینی و تولید امید و نشاط معنوی اهتمام دارند.

وی گفت: ما امروز در این اجتماع گردآمده‌ایم که با همفکری و تلاش موجدانه سعی خود را جهت دستیابی به مسجد طراز اسلام دو چندان کنیم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این اجتماع در قدرشناسی از جایگاه بیداری و مجاهدت اسلامی در آستانه ماه مبارک رمضان شکل گرفته است، ادامه داد: این اجتماع درصدد است تا همه فرزندان مسجد را در سراسر جهان فراخوان کرده تا نقش اسلام را مجدداً بازخوانی کند و آرمان مسجد طراز اسلام و مرضی پیامبر و اولیاء الهی را مورد توجه قرار دهد.

حاج علی‌اکبری گفت: این اجلاس امروز اعلامی به برادران و خواهران بیدار شده در اقصی نقاط جهان اسلام است که اگر می خواهید اصالت انقلاب و حرکت‌تان را حفظ کنید همچنان در پرتو ایمان اسلامی و سنگر مسجد و نماز جماعت بایستید.

وی افزود:‌ این اجلاس پیامی است به غاصبان قدس شریف و مسجدالاقصی عزیز که عمر ننگینتان به فضل الهی به پایان رسیده است و ان‌شاءالله همه مساجد اسلام به یاری مسجدالاقصی خواهند شتافت و روز آزادی مسجدالقصی را به زودی جشن خواهیم گرفت.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه این اجلاس پیامی به همه یاران امام و مقام معظم رهبری است که مساجد را دریابید، اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان جامعه اسلامی ما فرزند مسجد و تربیت شدگان در آن هستند و رییس‌جمهور ما نیز تربیت شده در مسجد و کارگزار مسجد بوده و است و نقش مسجد در صیانت از ایمان جوانان و فراهم کردن مقدمه برای رشد و شکوفایی استعدادهای آن‌ها را به خوبی می‌شناسد و نقش عالم ربانی به عنوان مدیر این پایگاه الهی برای وی نقشی شناخته شده است.

حاج علی اکبری گفت: رییس‌جمهور ما در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران و خادمی دین و مردم، نقش مسجد را در ساختن تمدن اسلامی می‌داند و از این فرصت خدمت برای اعتلای بیشتر مساجد بهره خواهد برد.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که "ما انقلاب کردیم تا مسجد را اداره کنیم"، ادامه داد: من از تلاش جناب رییس‌جمهور جهت اعتلای نهادهای دینی در سطح جامعه تشکر کرده و ایشان به عنوان برادر مسجدی و نیز از دولت مسجدی ایشان درخواست می‌کنم تا در جایگاه ریاست جمهوری سهم متفاوتی برای مسجد، این پایگاه تولیدی تعریف کنید و دولت را بیش از این مسجدی کنید و همچنین ظرفیت‌های مطرح در این زمینه را تقویت کنید.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: همچنین از جناب رییس‌جمهور می‌خواهیم تا موانع درخشش مساجد این پایگاههای عظیم محبت و بصیرت را برطرف کرده و اعضای دولت را موظف کنید که استیفای حق مسجد را در دستور کار خود قرار دهند.

حاج علی اکبری اظهار کرد: چه خوب است که در پروژه مسکونی مهر محوریت با مساجد باشد و آرایش شهری و معماری این پروژه با این محوریت صورت گیرد و همچنین در همه راههای جدیدالاحداث مسجدی مناسب جمهوری اسلامی پیش بینی شود.

وی ادامه داد: همچنین چه خوب است که در طرح هدفمندی یارانه‌ها که مساجد و ائمه جماعات نقش مهمی در تبیین اهداف آن ایفا کرده‌اند، به گونه‌ای تصمیم گرفته شود که حداقل هزینه‌های مصرفی آب، گاز و برق مساجد در بخش‌های اصلی آن‌ها و نه ملحقات‌شان رایگان شود، زیرا این موضوع مساجد را دچار مشکلاتی کرده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خوب است که در تقویت و تاسیس کتابخانه‌های مساجد همت گمارد تا بدین وسیله امکان بیشتری جهت جذب جوانان به مساجد ایجاد گردد و نیز وزارت ارتباطات می‌تواند مساجد را به شبکه‌های فناوری متصل کند تا آن‌ها بتوانند در عرصه مجازی حضوری فعال داشته و هر چه بیشتر در جذب جوانان موفق باشند.

حاج علی‌اکبری افزود: وزارت آموزش و پرورش نیز با طرحی جامع جهت تقویت ارتباطات نوجوانان و جوانان گام بردارد. وی درپایان گفت: خوب است که بدانیم 79 درصد از شهدای ما در دوران هشت ساله دفاع مقدس برخاسته از مساجد بودند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =