یک شرکت مشاوره انگلیسی پیش‌بینی کرده است که نگرانی‌ها از ثبات بازار نفت، فروش خودروهای الکتریکی را افزایش خواهد داد و در این میان، بیشترین اقبال به خودروهای ترکیبی بنزینی-الکتریکی خواهد بود.

فاطمه محمدی‌نژاد: جی‌دی پاور، موسسه مشاوره هزینه‌های سوخت و محیط زیست انگلیس معتقد است با توجه به نگرانی‌ها در باب اطمینان از ذخایر نفت، میزان فروش جهانی خودروهای الکتریکی افزایش خواهد یافت.

به گزارش سی.نت، انتظار می‌رود فروش خودروهای الکتریکی تا پایان امسال به 940هزار واحد برسد. این در حالی است که میزان فروش این خودرها در سال گذشته 732هزار واحد بود. تحلیل‌گران جی‌دی پاور پیش‌بینی می‌کنند این میزان تا سال 2015 به سه میلیون واحد برسد.

موفقیت خودروهای الکتریکی که با باتری کار می‌کنند، نه تنها به عنوان کلیدی برای مقابله با روند گرمایشی زمین با حذف انتشار کربن تلقی می‌شود؛ که راهی برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی کشورهایی است که پس از نشت نفت شرکت بریتیش‌پترولیوم در خلیج مکزیک از نفت محروم شده‌اند. انتظار می‌رود بیش از 98 درصد فروش متعلق به خودروها دوگانه باشد، خودروهایی مانند شورلت وولت که هم با بنزین و هم با باتری کار می‌کنند.

تحلیل بازار نشان می‌دهد خودروهایی که کاملا با باتری کار کرده و مرتبا نیاز به شارژ دارند، طرفداران چندانی ندارند.

جی‌دی پاور همچنین پیش‌بینی کرده که ایالات متحده 55 درصد بازار خودروهای دوگانه را در اختیار داشته باشد و به دنبال آن، بازارهای آسیا با پیشتازی ژاپن بیشترین سهم را در فروش دارند؛ به‌طوری‌که تا سال 2015، این قاره حدود 30 درصد از فروش جهانی خودروهای دوگانه‌ را به خود اختصاص دهد.

در بازار خودروهای شارژی کوچک‌تر نیز پیش ‌بینی می‌شود میزان فروش از 23هزار واحد فعلی به 500هزار واحد تا سال 2015 برسد. با این حال موانعی چون هزینه‌های خودرو و مسافت‌های کم رانندگی در مقایسه با خودروهای دوگانه بر سر راه رشد فروش قرار دارند.

در این گزارش آمده است: «خودروهای شارژی نیسان-لیف و تسلا-رودستار با توجه به اندازه و ظرفیت باتری قادرند مسافت 160 تا 400 کیلومتر را بپیمایند؛ در حالی که خودروی دوگانه تویوتا پیروس قادر به رانندگی تا 950 کیلومتر است.»

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده: «فروش خودروهای پیل سوختی هیدروژنی تا ده سال آینده همچنان کمتر از 20هزار واحد باقی خواهد ماند. این فناوری در حال حاضر بسیار گران‌قیمت است و به نظر نمی‌رسد به زودی تغییر کند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 70480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =