در تازه‌ترین نظرسنجی از مردم ایالات متحده مشخص هنوز بیشتر مردم حاضر نیستند از کارایی و راحتی رانندگی با خودروهای بنزینی بگذرند تا به محیط زیست و مقابله با گرمایش جهانی کمک کنند.

ابوالفضل کریمی: با وجود آنکه برای خودروهای برقی پلاگینی انتخابهای کمی وجود دارد، اما تحقیقاتی که توسط مرکز پژوهشهای ملی مجله Consumer Reports انجام شده، نشان میدهد یک چهارم آمریکاییها برای خرید بعدی خود این خودروها را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سی.نت، کانزیومر-ریپورتز برای بررسی نظرات مردم آمریکا در مورد خودروهای برقی، به طور تصادفی با 1752 نفر به صورت تلفنی گفتگو کرد که بر اساس نتایج آن، 26درصد اعلام کردند که در خرید بعدی خود خودروهای برقی را نیز در نظر گرفته‌اند و 7 درصد نیز احتمال خرید این خودروها را خیلی زیاد دانستند. اما آن‌چه این تحقیق نشان داد، این بود که هنوز هم مشتریان زیادی هستند که تمایل ندارند کارایی و راحتی خود را فدا کنند تا از این فناوریهای جدید استفاده کنند.

شاید بزرگترین مانع بر سر راه پذیرش عمومی این خودروها مانند نیسان لیف (Nissan Leaf) که از امسال فروش آن در آمریکا آغاز میشود، محدوده رانندگی آنها باشد. محدوده رانندگی حداکثر مسافتی است که میتوان با یک خودرو پیمود.
به گزارش بی.ام.و، در آزمایش‌های انجام شده در آمریکا مشخص شد محدوده رانندگی خودروی الکتریکی مینی-ای بین 120 تا 160 کیلومتر است که این مسافت بسته به آب‌وهوا و شیوه رانندگی افراد متفاوت است.

متوسط مسافتی که رانندگان انتظار دارند بتوانند با یک خودروی الکتریکی طی کنند، 143 کیلومتر است ، اما 45درصد اعلام کردند محدوده رانندگی زیر 120 کیلومتر نیز آنها را راضی میکند و 20 درصد نیز رانندگی تا مسافت 78 کیلومتر با این خودروها را کافی دانسته‌اند.

در مورد قیمت این خودرو هم از شرکت‌کنندگان سوالاتی پرسیده شد. خریداران به طور متوسط اعلام کردند حاضرند تا مبلغ 2068 دلار بابت خرید این خودروها بیشتر پول بدهند، اما 20 درصد اعلام کردند که حاضر نیستند هیچ پول اضافه‌ای بدهند و 20درصد دیگر نیز رضایت خود را با پرداخت حداقل 5 هزار دلار اضافه بابت خرید این نوع خودروها اعلام کردند.

ممکن است با دیدن این نتایج این طور استنباط شود که اکثریت پاسخ دهندگان که تقریبا سه چهارم آنها را در بر میگیرد، برای خرید بعدی خود خودروهای پلاگینی را مد نظر ندارند. اگرچه تحقیقات دیگری نیز وجود داشته که نشان میدهد مشتریان به خرید خودروهای الکتریکی علاقه‌مندند؛ زیرا به این ترتیب آنها میتوانند با استفاده از آنها در هزینه سوخت خود صرفه‌جویی کرده و نسبت به خودروهای فقط گازسوز کمتر هوا را آلوده کنند.

به دلیل تفاوتهایی که در محدوده رانندگی با این خودروها وجود دارد و به دلیل تفاوتهایی که در دسترسی به ایستگاههای شارژ این خودروها در مناطق گوناگون است ، کارشناسان معتقدند در مناطق خاصی این خودروها با استقبال بیشتری روبه رو خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 51092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۷
    0 0
    بگید از ایرانیها یاد بگیرند
  • شهاب IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۸
    0 0
    فکر میکنید در ایران چه قیمتی پیدا خواهد کرد ؟
  • hamid IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۸
    0 0
    salam, mamnoon az tarjomeye BESYAR KHOOBetoon va estefade az kalamate farsi. Pirooz bashid