۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷

خودروهای آینده، با وزن بسیار کم،‌ بدنه نیمه‌شفاف، قرار گرفتن موتور درون چرخ‌ها و فقدان هر نگرانی از بابت آلودگی تفاوت‌های چشمگیری با خودروهای امروز خواهند داشت. آیا این طرح‌ها را می‌پسندید؟

بهنوش خرم‌روز: طراحان و مهندسین صنعت خودروسازی،‌ دائم از طرح‌های آینده و ابداعات جدید در این صنعت صحبت می‌کنند و خب باید گفت که بحث پرطرفداری هم هست. اما این‌بار، طراحان طرح‌هایی را عنوان کرده‌اند که به نظر خیلی جاه‌طلبانه می‌رسند. پاپ‌ساینس با انتشار این طرح‌ها، آن‌ها را ترکیبی از مفاهیم جاه‌طلبانه و بینش هنرمندانه دانسته ‌است.

خودروی جدید این طراحان برای آینده، ‌با راندمان کامل و بدون هر آلودگی،‌ برای نیرو یا راحتی نگرانی ندارد. مواد پیشرفته و موتورهای درون چرخ‌ها به این خودرو سبک‌وزنی فوق‌العاده و امکان سرعت ترسناکی را می‌دهد،‌ در حالی که این خودرو ظرفیت چهار سرنشین را - مانند یک پورشه پانامرا- در عصر بعد از نفت خواهد داشت. با هم به این ایده‌‌ها نگاهی می‌اندازیم.


نمایشگر جلو

جای ابزارهای سنتی جلوی خودرو را یک نمایشگر نیمه‌شفاف دیجیتالی خواهد گرفت که با عقربه‌ها،‌ میزان سرعت و عمر باتری را به شما نشان خواهد داد. سیستم راهنمای مسیریاب هم روی شیشه جلو خودرو، در مقابل دید راننده ظاهر خواهد شد.

پنجره‌های سرامیکی
درها و پنجره‌های خودرو‌ها هم با پنجره‌ها و درهای نیمه‌شفافی از جنس اکسی‌نیترید آلومینیوم جایگزین خواهند شد که نوعی سرامیک به قطر یک میلیمتر است و توسط ارتش ساخته شده است. این درها و پنجره‌ها ضد گلوله هستند.

موتور درون چرخ‌ها
وجود چهار موتور مجزا در چرخ‌های خودرو که از طریق سیم‌ها به فرمان متصل می‌شوند،‌ علاوه بر کاهش وزن خودرو، امکان گردش سریع و آنی را فراهم می‌آورند.

اسکلت خارجی منیزیومی
چهارچوب خارجی ساخته شده از جنس منیزیوم که از درشکه‌های تک اسبه و خودروهای مسابقه الهام گرفته شده، باعث می‌شود که این خودرو نسبت به وزنش بسیار مقاوم باشد.

ذخیره انرژی
قرار گرفتن باتری‌های یون لیتیومی در کف خودرو،‌ باز هم فضای بیشتری برای درون خودرو فراهم می‌آورد. خاز‌ن‌های بسیار نازک ساخته شده از گرافین،‌که امروزه در آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها تولید می‌شود و با استفاده از ورقه‌های کربن با قطری به ضخامت تنها یک اتم، می‌تواند دو برابر خازن‌های امروزی برق ذخیره کند،‌ امکان دسترسی سریع و مداوم به مقدار زیاد انرژی را فراهم می‌آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 55684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    0 0
    خودروسازای ما هم تا اون موقع به اونجا می رسن؟!!جورشونو مردم باید بکشن ؟!پراید سوار بشن؟
  • علی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    1 0
    چقدر شبیه پرایده
  • nill IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۹
    1 0
    فکر میکنید اون موقع هنوز در ایران پراید تولید میشود یا نه؟
  • روزبه / اهواز IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۱
    1 0
    همون پیکان بهتر بود
  • امید زیادی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
    1 0
    ولی من فکر می کنم از پراید ما الگو برداشته اند .
  • شراره IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
    0 0
    فكر مي كنيد واقعا ايران هم مي تونه ماشين ما فوق تصور بسازه؟كاش زنده باشم
  • سبيل شبانكاره IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
    1 0
    عمرا به پاي پرايد برسه