ویروس ناشناخته ای با حمله به شبکه گاز قطر سیستم های کامپیوتری یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز طبیعی در خاورمیانه را از کار انداخت.

وب سایت راس گاز تا انتشار این خبر در شامگاه پنجشنبه همچنان از دسترس خارج است. دوحه نیوز ضمن تایید این خبر نوشت از 27 آگوست قطر درگیر این ویروس شده است و امروز پنجشنبه به طور کامل شبکه کامپیوتری خود را خاموش ساخته است.
گفته می شود این بدافزار ممکن است شبیه بدافزاری باشد که دو هفته گذشته آرامکو – بزرگترین تولید کننده نفت جهان در عربستان را مورد حمله قرار داد. ویروس موسوم به شامون باعث از کار افتادن 30 هزار کامپیوتر و سیستم در عربستان شد و گروه عربهای جوان (شمشیر عدالت) مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرد با هدف مبارزه با پادشاه فاسد عربی این کارا انجام داده است.
صاحبان اصلی راس گاز دولت قطر و کمپانی اکسون موبیل است و 36 میلیون تن LNG تولید می کند. همچنین 10 درصد از محصول هلیوم جهان توسط این شرکت تولید می شود.
مسوولین قطری در مصاحبه ای اعلام کرده اند که تولید این شرکت متوقف نشده است و فقط سیستم های کامپیوتری از کار افتاده است. بر این اساس از روز 27 آگوست شبکه آنها با یک ایمیل آلوده شده و امروز پنجشنبه کاملا از کار افتاده است.
منبع: رویترز
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    8 6
    در صورتی که شرکت های مهم از سیستم عامل هایی استفاده کنند که عمومی نباشه(اختصاصی باشه) و هر فردی هم در موردش اطلاعات نداشته باشه چنین مشکلاتی پیش نمیاد. همه گیر دادن به ویندوز سرور .
    • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
      5 0
      مایکروسافت بیش از 50 هزار کارمند داره تا همچین سرویسها و محصولاتی رو داره به دنیا ارائه میده و کار یک روز و دو روز نیست و هم در سطح کارشناسی و فنی و هم مدیریتی . بعدش محصولاتش تا امروز خیلی خوب تولید، مدیریت و پشتیبانی شده و بی دلیل نیست که بیش از 90% سیستم عاملهای دنیا متعلق به میکروسافت هست . البته نمیگم بی نقصه ، اون هم ساخته دست بشره و می بینید که روز به روز تکمیلش میکنه . لینوکس هم همینه - ولی هزینه نگهداریش خیلی بیشتر از میکروسافت هست و بجز مسئله پشتیبانیش ، هزینه پشتیبانی و فنی بیشتری داره ولی ظاهرآ استیبل تره ولی تو سطح تجاری به دلایلی که مشخصه کمتر موفق بوده . ولی سیستم عامل اختصاصی -- نمیدونم شاید هم عملی باشه . بهر شکل برای خودش نظریه .
    • بدون نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
      2 1
      ولی تو ایران نمیشه - برای سیستم عامل ملی بیش از 1-2 میلیارد هزینه کردن که آخرش هم هیچی به هیچی . البته از اولش هم معلوم بود . انتظار دارن 10 کارشناس حتی بگیم حرفه ای با ماهی 600-700 $ بیان سیستم عامل بنویسن . خوب انتظار بیجاییه - طرف میره ی کار برنامه نویسی میگیره ماهی 2-3 تومن در میاره . یا میره خارج هم حقوق خوب - هم اجتماع خوب - هم زندگی خوب - نگران هم نیست مرغ بشه 100 دلار و ..... یا خودش گول دختر همسایه رو بخوره و برای ازدواج مجبور باشه کل خاندان رو به فنا بده با 1000 سکه مهریه و آخرش هم شکست عشقی و بعدش هم معتاد میشه و ....
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
    13 8
    ویروس های کامپیوتری نباید همیشه به ضرر ایران باشند. باید ما هم توانایی استفاده از این سلاح رو داشته باشیم. کاربردش فعلا از توپ و آر پی جی بیشتر و بهتر و موثر تره.
  • احمد US ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    0 0
    وقتی این همه بنر تبلیغاتی فلش میگیرین. حداقل میزان CPU Usage اونهارو کنترل کنید. تا وقتی همه اونها کنار هم میان و یک نفر میاد ۵ تا تب از سایتتونو باز کنه احساس پشیمونی از اینکه به این سایت اومده نکنه